Sandscoop suunnitelma

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?

Olen kiinnostunut hankkimaan hintaan?

10-50e
16
48%
50-100e
11
33%
150e-200
0
Ei ääniä
200e ->
0
Ei ääniä
En ole kiinnostunut lainkaan
6
18%
 
Ääniä yhteensä: 33

ilkeäsaippua
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Tammi 2013, 11:16
Paikkakunta: Joensuun/Kotka

Sandscoop suunnitelma

Viesti Kirjoittaja ilkeäsaippua »

Hei kaikille!

Työskentelen Joensuulaisessa yrityksessä, jolla on kattava valmistuslaitteisto käytössä ohutlevytöihin ja kotimaisten markkinoiden ollessa melko laihat, tein nopean version monitoimi scoopista, joka toimii varrella tai ilman. Nyt heitän palloa teille, jotka olette kunnollisen scoopin tarpeessa. Kuinka moni olisi kiinnostunut hankkimaan kotimaisen tehdaslaatuisen scoopin ja mihin hintaan?

Kuva

Materiaali on 2 mm ruostumaton (AISI 304) ja painoa ilman vartta noin 1 kg.

Versiointi "Tee-se-itse" miehille myös mahdollinen, jos valmistuksessa halutaan säästää ja esim. hitsaukset tehdä itse.
pullonkorkki
Metallinetsijä
Viestit: 122
Liittynyt: 24 Kesä 2012, 10:32
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sandscoop suunnitelma

Viesti Kirjoittaja pullonkorkki »

ilkeäsaippua kirjoitti:Hei kaikille!

Työskentelen Joensuulaisessa yrityksessä, jolla on kattava valmistuslaitteisto käytössä ohutlevytöihin ja kotimaisten markkinoiden ollessa melko laihat, tein nopean version monitoimi scoopista, joka toimii varrella tai ilman. Nyt heitän palloa teille, jotka olette kunnollisen scoopin tarpeessa. Kuinka moni olisi kiinnostunut hankkimaan kotimaisen tehdaslaatuisen scoopin ja mihin hintaan?

Kuva

Materiaali on 2 mm ruostumaton (AISI 304) ja painoa ilman vartta noin 1 kg.

Versiointi "Tee-se-itse" miehille myös mahdollinen, jos valmistuksessa halutaan säästää ja esim. hitsaukset tehdä itse.
Kyllähän tuo näyttää aika kelvolliselta kaivuu laitteelta. Voisin olla ainakin kiinnostunut tuosta mallista kunhan hinta ei nouse hirveän korkeaksi.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Noista sivujen pitkistä aukoista menee löydöt läpi että helähtää. Lisäksi varren kiinnitystä varten pitää olla kunnollinen takatuki, joka tukee kiinnitysputken skoopin takaosaan. Nyt kuvassa oleva kahva ei sitä tee, vaan siihen kohdistuu niin isot vääntövoimat, että varren kiinnitys repeää lopulta irti.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
pee tee
Metallinetsijä
Viestit: 393
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 01:15
Paikkakunta: se o hamina

Viesti Kirjoittaja pee tee »

Olisin kiinnostunnu skuupista, tosin patti puhuu asiata. Pieniä muutoksia tarvitaan jottei löydöt jää kaloille ja kauha repiä kesken vääntämisrn.
Fisher F2, C.Scope 6mxi (huollettu), Garrett Sea Hunter Mark II (korjattu), Garrett propointer, sekalaiset kaivuuvälineet, FTN-63 magneetti.
Member of Team KRE, Member of SME ry
Kristoffer
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Touko 2010, 23:01
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kristoffer »

Kiinnostaisi kovastikin mutta äkkiä katsottuna tuosta tulee kalliimpi kuin itse viittisin sijoittaa scooppiin.

Muutama ajatus:
Nuo pitkät reiät sivuilla; Scooppia ravistelleessa nuo ovat melkein vaakatasossa joten kolikot saattaa lentää ulos.
Kahva saisi olla pyöreämallinen tai sitten reilusti paksumi että saa hyvän otteen. Litteä kahva alkaa tuntua kädessä jos ravistaa muutama kerta, oma muoviscooppi jo tuntuu ikävältä jos viettää illan rannalla.
Näyttää olevan aika monta työvaihetta että saa tuo kasaan -> korkea hinta

Mielenkiinnolla seuraan kuitenkin jatkoa ja herra Dysonhän teki 5126 prototyyppejä ennen kuin löytyi se oikea imurimalli niin ota kommentini oikealla tavalla :)

EDIT: täällähän ehti kolme vastausta tulla jo ennenkun olin kirjoittanut valmiiksi
X-terra 705
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Kristoffer kirjoitti: Kahva saisi olla pyöreämallinen tai sitten reilusti paksumi että saa hyvän otteen. Litteä kahva alkaa tuntua kädessä jos ravistaa muutama kerta, oma muoviscooppi jo tuntuu ikävältä jos viettää illan rannalla.
Tuosta tuli vielä mieleen tuo varren paksuus. Liian ohut varsi aiheuttaa samoja ongelmia kuin Kristofferin mainitset ongelmat kahvan kanssa.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
ZyrTech
Kunniajäsen
Viestit: 1200
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Kahvaan pari ruuvinreikää, niin siihen saa näppärimmät itse ruuvattua mukavasti pyöristetyn puukappaleen tuomaan lisämukavuutta.
Kuva
Avatar
Bansku81
Innostunut Etsijä
Viestit: 58
Liittynyt: 28 Maalis 2013, 07:19
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Mikäs sen kopioimisen kieltää, jos ei ole patentilla suojattu tai koitetaan myydä kopioidun brandilla?
- Golden Mask 4
- DetectorPro Gray Ghost Deep Woods
- Garrett Pro-Pointer
- Fiskars kenttälapio
- Black ADA Invader, pitkällä varrella
- Tuunattu Garrett Steel Sand Scoop
Avatar
TAZ
Kunniajäsen
Viestit: 1003
Liittynyt: 05 Marras 2008, 21:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja TAZ »

Minusta tuon scoopin nokka on liian lyhyt. Pitempi nokka (siis tuolta alaosasta) painuu paremmin hiekkaan ja sitä saa näin ollen kauhaistua isomman satsin mukaan.

Täällä on muutama pitkänokkaisempi malli.

http://www.rtgstore.com/rtgroyalscoops.htm

-TAZ-
E-TRAC, AT-PRO, ACE 250.
TAZPOINT 1.0 (Home-made pinpointer), Pro pointer
Joku merkitön pikkulapio, TAZSCOOP 1.0
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Mulla pisti silmään myös tuo skoopin alaosan sauman jyrkkä kulma. Tuollaisenaan skoopilla on todella vähän kontaktipintaa järvenpohjan kanssa, jolloin etenkin pintalöytöjen nappaaminen skooppiin vaikeutuu. TAZin linkin skoopissa on tämä puoli otettu hyvin huomioon.

Mitkä ovat muuten skoopin mitat? Kuvasta päätellen ja käsikahvaan verraten skooppiosa on todella pieni.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
ilkeäsaippua
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Tammi 2013, 11:16
Paikkakunta: Joensuun/Kotka

Viesti Kirjoittaja ilkeäsaippua »

Heti alkuun, kiitos kaikille vastanneille!

Itse olen tosiaan vasta aloittelemassa piipparointiharrastusta ja alunperin meinasin viraapelina suunnitella itselleni scoopin, mutta kun näiden kapistusten hintaluokka maailmanmarkkinoilla selvisi niin ajattelin, josko tästä olisi jopa tuotteeksi vähintäänkin kotimaanmarkkinoille.

Kiitos vinkeistä ja etenkin käyttökokemukseen, joka itseltäni uupuu, perustuvista ehdotuksista. Eiköhän tästä kesän aikana saada muutaman iterointikierroksen jälkeen proto kokokeiluun ja niin edelleen. Postailen tähän ketjuun kehitystyön tuloksia, jotta saatte edelleen niin halutessanne osallistua mielipiteillänne työhöni.
Teknetics Gamma 6000
Avatar
McSeeker
Raavas Tonkija
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Touko 2007, 12:50
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Tutustukaapas stavrin ja sunspotin scooppeihin. Sunspotissa olisi se hyvä että varsi on suht helppo vaihtaa ja kiinnittää.

Kuva
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Vastaa Viestiin