Fisher F2 päivitys ----> F5?

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
pee tee
Metallinetsijä
Viestit: 393
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 01:15
Paikkakunta: se o hamina

Fisher F2 päivitys ----> F5?

Viesti Kirjoittaja pee tee »

Tekis mieli päivittää tuo fisu kakkonen hiukan monipuolisempaan laitteeseen ja kovasti kun olen Fisheriin tykästynny niin saman laitevalmistajan F5 vois kai olla hyvä juttu.

ID-näytöllinen nopsakka vehje hyvillä säädöillä, isolla näytöllä, keskihintainenkin vieläpä.
Tulis roskasien maastojen akuuttiin ensitutkailuun ja nurmialueitten yms muitten helppojen maastojen koluamiseen.
Perus konsentrinenkela olis ihan hyvä.

Foorumilla muutamat kolikkohirmut käyttänee F5:sta, onko pahaa sanottavaa?
Fisher F2, C.Scope 6mxi (huollettu), Garrett Sea Hunter Mark II (korjattu), Garrett propointer, sekalaiset kaivuuvälineet, FTN-63 magneetti.
Member of Team KRE, Member of SME ry
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Mulla on F5 ja en voi kuin suositella sitä puisto-/nurmikkokoneeksi. Erinomaista laitteessa on erillinen gain ja threshold säätö, jolla laitteen voi säätää juuri kohdalleen etenkin roskaisilla paikoilla. Ainoa mitä toivoisin laitteelta olisi monipuolisempi notch diski. F5:n notch on lohkottu 10-20 id:n valmiisiin alueisiin mikä on hiukan jäykkä kotimaisten kohteiden kanssa. Kysyin kerran Fisheriltä tekisikö ne mulle mun toiveiden mukaisen custom firmiksen missä olisi notch alueet valittu eri tavalla mutta eivät valitettavasti suostuneet. Huonoin juttu koneessa on käyttölähteenä olevat kaksi 9 V paristoa, joten kannattaa ostaa heti alussa kunnon ladattavat 9V akut niin pitkän päälle säästää paljon rahaa pattereiden hinnassa.

Jos ostat tuon konsentrisen kelan lisäksi vielä 5" DD:n niin siinä on sulle konetta moneksi vuodeksi.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
pee tee
Metallinetsijä
Viestit: 393
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 01:15
Paikkakunta: se o hamina

Viesti Kirjoittaja pee tee »

nuo 9v paristot ei tuota ongelmia, F2 käyttää samaa settiä ja ladattavia on tullu hommailtua.
pienempää kelaa jo alustavasti etiskelinkin mutta tavara näyttäs olevan aika kortilla tai sitte en vaa löydä. No se ei ole ensihätä juttuja.

Asia menkööt tiukkaakin tiukempaan harkintaan ja ties vaikka unettoman yön pimeinä tunteina päätös kypsyy täyteen mittaansa.
Fisher F2, C.Scope 6mxi (huollettu), Garrett Sea Hunter Mark II (korjattu), Garrett propointer, sekalaiset kaivuuvälineet, FTN-63 magneetti.
Member of Team KRE, Member of SME ry
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

pee tee kirjoitti:pienempää kelaa jo alustavasti etiskelinkin mutta tavara näyttäs olevan aika kortilla tai sitte en vaa löydä. No se ei ole ensihätä juttuja.

Asia menkööt tiukkaakin tiukempaan harkintaan ja ties vaikka unettoman yön pimeinä tunteina päätös kypsyy täyteen mittaansa.
Muistaakseni tilasin tuon 5" kelan Finndetektorilta erikoistilauksena, kun sitä ei ole listoilla. Mailia sinne niin selviää.

Vaarallisia nuo yöntuntien pohdiskelut tässä lajissa :D Muutamakin kela ja laite tullut tilattua tuolla menetelmällä ;)
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

F5:ssä ei muuten tarvitse sitten vaihdella noita paristoja keskenään niinkuin muistaakseni F2:ssa tarvii. Ja kaiken lisäksi F5 toimii yhdelläkin paristolla, joten voit hätätilassa napata toisen pariston pinpointteriin, jos siitä pääsee virta loppumaan.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Tässä olisi todella potentiaalinen "pikkukela" F5:lle puistojen kolikkojahtiin!

http://nelcoil.com/index.php?route=prod ... uct_id=129

Mulla on tuo Fisherin oma 5" DD-kela mikä on erinomainen muuten mutta pinta-alaa se kattaa harmittavan vähän. Tämä Nellin kela olisi hyvä kompromissi ison 11" DD:n ja 5" DD:n välillä. Taidanpa laittaa tilaukseen, että kiitos vaan Etsijä82 rahanmenosta taas! :? ;)
Viimeksi muokannut patti, 16 Touko 2013, 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti:Taidanpa laittaa tilaukseen, että kiitos vaan Etsijä82 rahanmenosta taas! :s ;)
Youtubesta löytyi E-trac testi ko. kelasta ja testaaja tykkäs kovasti kelasta.

Kiitti hei! ja turistaan taas jossain vaiheessa lisää. :wink:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Etsijä82 kirjoitti: Youtubesta löytyi E-trac testi ko. kelasta ja testaaja tykkäs kovasti kelasta.

Kiitti hei! ja turistaan taas jossain vaiheessa lisää. :wink:
Tarkoittanet tätä videota: http://www.youtube.com/watch?v=ujaJWgDM02w ? Sun kanssa turinat on nyt maksaneet mulle jo 1200 € ;) :lol:
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti: Youtubesta löytyi E-trac testi ko. kelasta ja testaaja tykkäs kovasti kelasta.

Kiitti hei! ja turistaan taas jossain vaiheessa lisää. :wink:
Tarkoittanet tätä videota: http://www.youtube.com/watch?v=ujaJWgDM02w ? Sun kanssa turinat on nyt maksaneet mulle jo 1200 € ;) :lol:
Juuri tuo video. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Tälle kelalle löytyi EU:n sisältäkin ostopaikka: http://www.metaldetectorshop.co.uk/shop ... 62136.html

Postikulut lienevät vähemmän kuin sivuston vakiokulut piipparin lähettämiseen Suomeen. Laitoin kyselyä, katsotaan mitä sanovat.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Nojoo, 97 punnan kelan postikulut ovat 34 puntaa. Ihan tajutonta... Jos kela sattuisi maksamaan vaikka 41 puntaa niin postikulut olisivat yhä tuon 34 puntaa... Tajutonta... Ja jos satut asumaan Norjassa ja tilaat tuon 41 punnan kelan niin postikulut ovat vaatimattomat _85_ puntaa :shock: :shock: Eivät ilmeisesti halua tehdä kauppaa emämaan ulkopuolelle... :roll:
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Juh1S81
Innostunut Etsijä
Viestit: 61
Liittynyt: 20 Marras 2012, 17:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Juh1S81 »

Vähä rahaa lisää niin saat tuon Fisher F75 Limited Edition Black. Siinä on 4x AA paristot ja 2 kelaa valmiina. Ominaisuuksiakin riittävästi. Suosittelen ainakin omien kokemusten perusteella.

Paristot kestää todella kauan ja tuo 5" kela tulee mukana niin ei tarvi sitä erikseen hommata.

Niin eikä tarvi heti huomenna päivittää parempaan :)
Sandscoop
Kasa lapioita
Garrett Pro-Pointter
Fisher F75 Limited Edition Black
Avatar
jalkku
Metallinetsijä
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Loka 2011, 19:54
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja jalkku »

Juh1S81 kirjoitti:Vähä rahaa lisää niin saat tuon Fisher F75 Limited Edition Black. Siinä on 4x AA paristot ja 2 kelaa valmiina. Ominaisuuksiakin riittävästi. Suosittelen ainakin omien kokemusten perusteella.

Paristot kestää todella kauan ja tuo 5" kela tulee mukana niin ei tarvi sitä erikseen hommata.

Niin eikä tarvi heti huomenna päivittää parempaan :)
samoilla linjoilla. :wink:
Avatar
aar1pne
Kunniajäsen
Viestit: 1032
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 20:13
Paikkakunta: Keskipohjanmaa.

Jep.

Viesti Kirjoittaja aar1pne »

Jep.
Samoin kun kaksi edellistä .
C.SCOPE Newforce R1(veteraani)
Fisher F75 SE
Paras löytö. Hannin aarre(64 hopearahaa ja kullattu hopeavyö)
Muuta. Mineraalien etsintää vuosikymmeniä, jalometallit-malmit ja muut mineraalit.
Vastaa Viestiin