Otetaampa pesät tarkasti
Asekätkentä
Asekätkentä
yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/muurahaispesa_oli_oiva_katko_aseille_13813.html
Otetaampa pesät tarkasti
Otetaampa pesät tarkasti
Golden mask 4
Taivas varjele mitä sieltä tulee
Taivas varjele mitä sieltä tulee
Onko muuten kellään käsitystä/tietoa kuinka vanhoja muurahaispesät voivat olla? Siis en tarkoita syystä tai toisesta hylättyjä kekoja.
Kyseleepi villimies
Kyseleepi villimies
GM3 + Garrett Pro-Pointer + Magellan Triton 200
vanhimmat löydöt: rapusolki n. 700-luvulta (Hämeenlinna), rautakaut. eläimenpäänmuot. hihnanjakajan hela (Rautjärvi)
vanhin kolikko: Juhana III: 1/2 äyriä v. 1580 (Rautjärvi)
SME:n jäsen nro 0008, lupa etsiä
vanhimmat löydöt: rapusolki n. 700-luvulta (Hämeenlinna), rautakaut. eläimenpäänmuot. hihnanjakajan hela (Rautjärvi)
vanhin kolikko: Juhana III: 1/2 äyriä v. 1580 (Rautjärvi)
SME:n jäsen nro 0008, lupa etsiä
Ymmärsin että tavallisesti max 12 vuotta muurahaiskuningattaren eliniän mukaan, minkä jälkeen se hylätään. Toisaalta jopa 1000 vuotta jos samassa pesässä asuu useat kuningattaret.villimies kirjoitti:Onko muuten kellään käsitystä/tietoa kuinka vanhoja muurahaispesät voivat olla? Siis en tarkoita syystä tai toisesta hylättyjä kekoja.
Kyseleepi villimies
http://igs.kirjastot.fi/iGS/kysymykset/ ... rahaiskeko
Olen kuullut huhua suoalueesta jonne on tehty asekätkö sodan aikaan mutta haaste on siinä että perimätieto jäi hataraksi ja muistipaikka ei ole tarkasti selvillä silä etsintä alue on noin 5km säteellä ellei ylikin.
Huhu kertoo että eräät henkilöt olisi ampuneet suoalueella suomikonepistoolilla ja kun poliisi on imestynyt maisemiin on pyssy heitetty lampeen ja tarkempaa tietoa mihin lampeen ja kohtaan.
Aseita huhujen mukaan olisi olllut yli 40kpl eli suurin osa pystykorvia. Nämä olisi kuulemma tervattu ja kääritty tervapaperiin ja juuttikankaaseen ja upotettu suohon. Mutta nämähän ovat vain huhupuheita
Huhu kertoo että eräät henkilöt olisi ampuneet suoalueella suomikonepistoolilla ja kun poliisi on imestynyt maisemiin on pyssy heitetty lampeen ja tarkempaa tietoa mihin lampeen ja kohtaan.
Aseita huhujen mukaan olisi olllut yli 40kpl eli suurin osa pystykorvia. Nämä olisi kuulemma tervattu ja kääritty tervapaperiin ja juuttikankaaseen ja upotettu suohon. Mutta nämähän ovat vain huhupuheita
http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... highlight=
Siinä on minun kätkentä löytö.
Siinä on minun kätkentä löytö.
Blackbull gc-1023
Ace 250
Fiskarsin istutus lapio
Vanhin kolikko 1817
Ace 250
Fiskarsin istutus lapio
Vanhin kolikko 1817
sen verran tarkennusta että asekätkö on aina kuivalla maalla ja jos tarina kertoo jostain suolla, järvessä tai joessa olevaa niin se tarkoittaa "tuhottua asekätköä"Korkki kirjoitti:Olen kuullut huhua suoalueesta jonne on tehty asekätkö sodan aikaan mutta haaste on siinä että perimätieto jäi hataraksi ja muistipaikka ei ole tarkasti selvillä silä etsintä alue on noin 5km säteellä ellei ylikin.
Huhu kertoo että eräät henkilöt olisi ampuneet suoalueella suomikonepistoolilla ja kun poliisi on imestynyt maisemiin on pyssy heitetty lampeen ja tarkempaa tietoa mihin lampeen ja kohtaan.
Aseita huhujen mukaan olisi olllut yli 40kpl eli suurin osa pystykorvia. Nämä olisi kuulemma tervattu ja kääritty tervapaperiin ja juuttikankaaseen ja upotettu suohon. Mutta nämähän ovat vain huhupuheita
En menis sanoon noin. Suo on hapeton jossa tapahtuu lahoaminen hitaasti. Kumpi häviää nopeammin, ihminen vai rauta??goldrush kirjoitti:sen verran tarkennusta että asekätkö on aina kuivalla maalla ja jos tarina kertoo jostain suolla, järvessä tai joessa olevaa niin se tarkoittaa "tuhottua asekätköä"Korkki kirjoitti:Olen kuullut huhua suoalueesta jonne on tehty asekätkö sodan aikaan mutta haaste on siinä että perimätieto jäi hataraksi ja muistipaikka ei ole tarkasti selvillä silä etsintä alue on noin 5km säteellä ellei ylikin.
Huhu kertoo että eräät henkilöt olisi ampuneet suoalueella suomikonepistoolilla ja kun poliisi on imestynyt maisemiin on pyssy heitetty lampeen ja tarkempaa tietoa mihin lampeen ja kohtaan.
Aseita huhujen mukaan olisi olllut yli 40kpl eli suurin osa pystykorvia. Nämä olisi kuulemma tervattu ja kääritty tervapaperiin ja juuttikankaaseen ja upotettu suohon. Mutta nämähän ovat vain huhupuheita
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tollundin_mies
