Päivän nuukuusvinkki langattomiin
- Sulikka
- Raavas Tonkija
- Viesti:
Päivän nuukuusvinkki langattomiin
Kesä lähenee ja polte kasvaa... tässä "köyhän" miehen ratkaisu langattomiksi. Itselläni on ok langalliset, mutta testimielessä tein seuraavat hankinnat, joiden toiminnasta en pysty sanomaan...
Tarjoustalossa näytti olevan radiolla varustetut kuulosuojaimet tarjouksessa 9.90 € eli ne sieltä.
Sitten ebay:hyn ja tälläinen fm radiolähetin 12 €
ja http://www.ebay.co.uk/itm/FM-TRANSMITTE ... 35a79f225e
Pikkuplugi / isoplugi palikka löytyy kotoa ja näin ollen ainakin teoriassa arsenaaliin sisältyy nyt langattomat kuulokkeet ja piuhat eivät haittaa!
Tarjoustalossa näytti olevan radiolla varustetut kuulosuojaimet tarjouksessa 9.90 € eli ne sieltä.
Sitten ebay:hyn ja tälläinen fm radiolähetin 12 €
ja http://www.ebay.co.uk/itm/FM-TRANSMITTE ... 35a79f225e
Pikkuplugi / isoplugi palikka löytyy kotoa ja näin ollen ainakin teoriassa arsenaaliin sisältyy nyt langattomat kuulokkeet ja piuhat eivät haittaa!
Muistaakseni tätä ratkaisua kokeili pari muutakin tyyppiä hieman vaihtelevilla menestyksillä. Ilmeisesti viive oli liian suuri joka teki etsimisestä turhan haastavaa..?
Taisi Bluetooth lähetin toimia hieman paremmin.
Mutta itse testaajat varmaan valaisee paremmin aiheesta.
Taisi Bluetooth lähetin toimia hieman paremmin.
Mutta itse testaajat varmaan valaisee paremmin aiheesta.

Garret AT Gold
Goldenmask 3
Propointer
Goldenmask 3
Propointer
Juu kokeiltu on. Itse asiassa tää FM-lähetin toimii paremmin kuin bluetooth, koska viive on FM-signaalilla pienempi. Ongelmaksi FM-lähettimillä tulee taas se, että laitteisiin on sisäänrakennettu automaattisammutus 2-5 minuutin jälkeen, jos laite ei saa signaalia etsimeltä. Itse ainakin koin tuon sammumisen ongelmaksi. Esim. kun olet kaivamassa kuoppaa, lähetin sammuu tai jos etsintäpaikka on hiljainen niin saat jatkuvasti varmistella, että lähetin ei ole sammunut.
Jos joku rakentaisi itse yksinkertaisen ja halvan lähettimen ilman automaattisammutusta, niin silloin tuo toimisikin ihan OK.
t. patti
Jos joku rakentaisi itse yksinkertaisen ja halvan lähettimen ilman automaattisammutusta, niin silloin tuo toimisikin ihan OK.
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Excalibur 2
GM3

- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Kokeiltu on tuo sama fm-lähetin garret ace250,At pro ja gm3:lla.
Kuulokkeina oli peltorin radoikuulokkeet.
Viivettä oli jonkin verran joka oli minulle pellolla haitaksi.
Välillä ei yhteys peltoreihin toiminut ja jäi hieman epävarmaksi laitteeksi minulle.
Lähetin toimii ihan ok kun siirtää esim. musiikkia läppäristä peltoreihin.
Kuulokkeina oli peltorin radoikuulokkeet.
Viivettä oli jonkin verran joka oli minulle pellolla haitaksi.
Välillä ei yhteys peltoreihin toiminut ja jäi hieman epävarmaksi laitteeksi minulle.
Lähetin toimii ihan ok kun siirtää esim. musiikkia läppäristä peltoreihin.
Joo pystyy mutta itse pidin/pidän äänettömästä laitteesta joka sanoo PIIP vain kun kelan alla on kaivettavan arvoista tavaraa.Sulikka kirjoitti:Eiks tuota sammumista pysty kiertämään asettamalla taustahuminan sopivaksi? Ainakin etracissa pystyy tuota taustahuminan tasoa säätämään.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
Excalibur 2
GM3

- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Tokalta sivulta olis löytynyt ihan valmiskin keskustelu aiheesta: http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... php?t=2611 

Minelab E-Trac / Garrett ACE250 / Garrett Pro-Pointer
Kokeiltu on mutta ympäri mennään yhteen tullaan eli jotta homma toimi kännykän radion kanssa täytyi käyttää langallista headsettiä ja näin katosi idea tästä langattomasta kuulokesysteemistäilkkap kirjoitti:Noiden kympin kuulokkeiden asemasta voisi ehkä käyttää matkapuhelimen radiota.
Onko kukaan testannut?

Fisher F5
Excalibur 2
GM3
Excalibur 2
GM3

Kyllähän siinä olisi sellainen parannus että kaivaessa voisi laskea etsimen maahan ilman että tempoilee vahingossa johdosta kun vaihtaa kaivuusuuntaa.. Siis jos kännykkä olisi esim rintataskussa ja nappikuulokkeet korvissa.patti kirjoitti:Kokeiltu on mutta ympäri mennään yhteen tullaan eli jotta homma toimi kännykän radion kanssa täytyi käyttää langallista headsettiä ja näin katosi idea tästä langattomasta kuulokesysteemistäilkkap kirjoitti:Noiden kympin kuulokkeiden asemasta voisi ehkä käyttää matkapuhelimen radiota.
Onko kukaan testannut?BT-kuulokkeen kanssa systeemiin tuli taas sitä viivettä...
Joo, jos ei puhelinta tarvitse muuhun etsinnän aikana niin silloin tuo langallisuus menee. Itse merkkailen puhelimen My Tracks softalla esineiden löytöpaikat muistiin niin tuo vähäinenkin langallisuus häiritsi. Sittemmin luovutin langattomuuden kanssa ja kehitin kaivuumenetelmiä ja etsimen käsittelyä niin, että en koe tuota kuulokkeiden kierrejohtoa enää mitenkään häiritseväksi. Parempilaatuisiin kuulokkeisiin vaihtokin auttoi, kun kierrejohto toimii kuten se on suunniteltu eikä sotkeudu joka paikkaan.ilkkap kirjoitti: Kyllähän siinä olisi sellainen parannus että kaivaessa voisi laskea etsimen maahan ilman että tempoilee vahingossa johdosta kun vaihtaa kaivuusuuntaa.. Siis jos kännykkä olisi esim rintataskussa ja nappikuulokkeet korvissa.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
Excalibur 2
GM3

- Sulikka
- Raavas Tonkija
- Viesti:
Juuri tuo tässä häiritsee, lanka etsimen ja kuulokkeiden välillä.
Sinänsä ei haittaa, lähinnä hidastaa ja välillä esim. mettässä on hermot kireellä jos piuha tarttuu jonnekin sekä tietenkin jos haluaa kaivaa kaksin käsin pystyasennossa oikealla lapiolla. Olen kyllä hieman hätäinen luonne.
Tietty langalliset on toimintavarmemmat. Varmaan ois riittänyt jotkin halppis korvafläde radiot, mutta nuo nyt oli tarjouksessa.
Sinänsä ei haittaa, lähinnä hidastaa ja välillä esim. mettässä on hermot kireellä jos piuha tarttuu jonnekin sekä tietenkin jos haluaa kaivaa kaksin käsin pystyasennossa oikealla lapiolla. Olen kyllä hieman hätäinen luonne.
Tietty langalliset on toimintavarmemmat. Varmaan ois riittänyt jotkin halppis korvafläde radiot, mutta nuo nyt oli tarjouksessa.