Tunnistus apua kaivataan

Oletko löytänyt omituisen esineen? Näytä tunnistamaton löytösi ja aarremaanalla.comin jäsenet yrittävät auttaa sinua selvittämään mistä on kysymys.
rauski
Metallinetsijä

Tunnistus apua kaivataan

Viesti Kirjoittaja rauski »

Noniin, olin kirjoittanut 2 tuntia viestiä, olin valmis ja koitin liittää linkin ja saada sen sillai hienosti että olisi teksti josta painaa... Noh, ohjeessa luki jotain alt+w niin meninkin painamaan ctrl+w... Sulki sivun ja tässä sitä ollaan, koko viesti katosi...@#¤%& että sapettaa...
Nytten ei tule sitten muuta kuin kuvat, eli esineitä saa tunnistella. Tässä tämä linkki liittyen ensimäiseen palaseen.http://1.bp.blogspot.com/-HXusi_mcUX4/T ... G_6047.JPG

Ensimäinen esine on mielestäni vanha, jotenkin vaan tuntuu siltä. Vaikuttaa napilta mutta jokin kertoo että se ei ole nappi. Olen mielikuvituksessani yhdistänyt sen tasavartiseen solkeen, soljen keskiosaksi. Osan takapuoli ei vaan taida tukea toiveitani.

Kuva

Kuva

Tästä ei ole mitään käsitystä, lyijyä taitaa olla ainakin osittain, niin kuin kuvasta näkyy niin "palloa" kiertää ura, alapuolelta tämä on röpelöinen mutta tasainen, eli ei pyöreä.
Kuva

Kuva

Tämä vaikuttaa punnukselta, tai sitten joltain nupilta tai vaikka leimasimen varren päältä. voisi olla lyijyä painonsa puolesta, ainakin osittain, tai sitten pronssia, tai vaikka jotain muuta.
Kuva

Kuva

Tämän olen nähnyt foorumillakin, varmaan jokin remmi kulkenut läpi. En saa mieleeni mikä tämä on.
Kuva

Kuva

Tätä luulin ensin pyssyn kuulaksi mutta tarkemmin kun katsoin niin huomasin että kuulassa on tasaset pinnat vastakkain. Olen mielestäni nähnyt samakaltaisia punnuksia joskus. Voisi varmasti olla sharpnellin kuulakin mutta nuo pinnat eivät mielestäni ole sytyneet toisten kuulien osumisesta. En erota pinnoissa merkintöjä. Pallo on lyijyä.
Kuva

Kuva

Tällaista tältäerää kansan ihmeteltäväksi :D
Garrett AT PRO
Vanhin kolikko: hopeinen 4 öre Klipping
kausi 2013: 10 kolikkoa löytynyt
ärkoo
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja ärkoo »

Ensimmäinen kuula vaikuttaa sellaiselta joita syntyi kun suustaladattavia musketteja alettiin rihlata. Eräs koevaihe oli tehdä piipun takapää läpimitaltaan pienemmäksi oheisen kuvan mukaan. Kuula oli läpimitaltaan sellainen että putosi piipun pohjalle vapaasti ja kun sitä lyötiin lataustangolla levisi sivusunnassa ja otti rihlaukseen kiinni.

Katsoppa näkyykö kuulan reunoissa matalia rihlanjälkiä. Mikä on kuulan läpimitta? Tätä kokeiltiin lähinnä sotilaskivääreissä ja niissäkin varsin vähän aikaa.

Kuva

Toisen kuulan melkein väittäisin olevan shrapnellista, niihin on syntynyt painumia mitä merkillisemmin.
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa
rauski
Metallinetsijä

Kiitoksia ärkoolle vastauksesta :)
Onko kellään muihin esineisiin mitään sanottavaa? :D
Garrett AT PRO
ämpee
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja ämpee »

Voisikos tuo ensimmäinen olla verhoilu/koristenasta/naula ?
Aikanaan niitä tykättiin käyttää.
GM4 ja paljon puuttuvaa kokemusta, Garret pinpointer, kenttälapio.
Paras löytö, 20 penniä vm 1971, olen siirtynyt rahamiesten kerhoon.
rauski
Metallinetsijä

Voisihan se sellainenkin olla :) Toivon kummiskin jotain eksoottisempaa :lol: Nytten tuokin on museolla tutkittavana :)
Garrett AT PRO
Vastaa Viestiin