Kiväärin- ja miekankannake

Oletko löytänyt omituisen esineen? Näytä tunnistamaton löytösi ja aarremaanalla.comin jäsenet yrittävät auttaa sinua selvittämään mistä on kysymys.
raiban
Kunniajäsen

Kiväärin- ja miekankannake

Viesti Kirjoittaja raiban »

Löysin tälläisen pellosta ja pistin sivuun,ajattelin että tunnistan sen myöhemmin,niin kävikin.Löysin jostain selityksen kappaleelle.mutta käytännössä en tiedä sijaintipaikkaa"remmissä",mihin tarkoitettu?

Kuva

Kuva
Tässä löytöni

Kuva
Ja tässä sanottu,että on kiväärin- ja miekankannatin 1700-luvulta
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Hc.Ak
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Hc.Ak »

Multa löytyy samanlainen. Itse pitänyt sitä perus hevoshärpäkkeenä. Jos tää on tosiaan aseisiin liittyvä härpäke, niin pitänee ottaa pois tuolta romulaatikosta. Mistä löysit tiedon? Mä nään vaan kuvan!
Teknetics Delta 4000
ilkkap
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

Minä ihmettelen tuota kuvaa. Minusta se toimisi paremmin toisinpäin eli miekka roikkuisi tuosta ylälenkistä. Kuvan piirtäjä on kuitenkin toista mieltä nimikirjoituksen suunnasta päätellen.
Raiban onko sinulla lisätietoa tai linkkejä.
ärkoo
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja ärkoo »

Koukku vaikuttaisi itse helaan verrattuna aivan liian hempulalta minkään painavamman esineen kantamiseen.
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa
raiban
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja raiban »

Kyllä se linkki löytyi,taitaa olla niitä Ilkan laittamia,löytyy linkistä sinisestä tekstistä 5. kohta UNIVORMUT
http://www.starsoft.fi/bothnia/skampafi.html
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
ilkkap
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

raiban kirjoitti:Kyllä se linkki löytyi,taitaa olla niitä Ilkan laittamia,löytyy linkistä sinisestä tekstistä 5. kohta UNIVORMUT
http://www.starsoft.fi/bothnia/skampafi.html
Jaa jaa ilmankos oli tutun näköinen. muisti alkaa pettää...
Arkeologi
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Arkeologi »

Tekstissä on kaiketi tapahtunt virhe ja linkin kuvaan pitäisi olla jo edellisessä lauseessa "Useat löydetyt päällystakkien soljet osoittavat, että ainakin upseerit käyttivät päällystakkia." Mielestäni tuo on nimittäin viitan tai takin soljenpuolikas. Eli tähän tapaan:
http://www.reviewdetector.ru/lofiversio ... 55487.html
Vastaa Viestiin