Mikä ilmaisin kannattaisi hankkia ?
Tosiaan melko mielenkiintoista luettavaa nuo E-trac ja jokr suomenkieliset käännökset,nuo käyvät kyllä hyvin huumorista.

Viimeksi muokannut Etsijä82, 11 Maalis 2009, 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
Anna vaan olla tai siirrä Minelab E-Trac kysymykset ja käyttö topiikin alle, jos siltä tuntuu.linker kirjoitti:Jep
Huumoriksihan ne sopivat. Suomenkieli on mutkikasta. Poistan tuon sivun, johon käännös viittaa, sivustoltani lähipäivinä. Vitsi vie muutoin liikaa siirtokaistaa pitkässä juoksussa.
Ei konekäännökset suinkaan aina huumoriksi sovi. Jos sopii niin mukavaahan sekin on.
Foorumilaisten hyvä muistaa myös sekin, että kaikilla ei kieli ole muistissa laisinkaan, tai ei ole kyseistä kieltä päntännyt päähänsä.
Pääasia on, että ymmärtää mitä käännöksessä tarkoitetaan ja konekäännös suoriutuu siitä vallan hyvin.
Kun joku kohtaa kieliongelmia, eipä muuta kuin täältä kysymään
En suinkaan tarkoita tällä kirjoituksellani "linkeriä" vaan yleisesti meitä kaikkia foorumilaisia
Whites´s GMT Goldmaster + Kohteina mineraalit, relic, kolikot...
- linker
- Innostunut Etsijä
- Viesti:
e-track saapui
No niin... nyt pääsee opettelemaan ja virkistämään kielitaitoa.
E-trac tuli eilen Divepointilta, ja olen yrittänyt aivan alkuun löytää sellaista paikkaa tontiltamme, missä ei olisi metallia.
Kuvassa mukana aktiivikuulosuojaimet, joiden toimintaa ilmaisimen kuulokkeina testailin ennen kuvan ottoa.
tässäpä tämä:

edit: kuvalinkki vaihdettu
E-trac tuli eilen Divepointilta, ja olen yrittänyt aivan alkuun löytää sellaista paikkaa tontiltamme, missä ei olisi metallia.
Kuvassa mukana aktiivikuulosuojaimet, joiden toimintaa ilmaisimen kuulokkeina testailin ennen kuvan ottoa.
tässäpä tämä:

edit: kuvalinkki vaihdettu
Viimeksi muokannut linker, 20 Maalis 2009, 13:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No tuossa rupeaa jo laatu näkymään,komea peli ja onnea vaan etsintöihin. 
Minkä valmistajan nuo aktiivikuulosuojaimet ovat ja miltäs koss kuulokkeet tuntuvat päässä?

Minkä valmistajan nuo aktiivikuulosuojaimet ovat ja miltäs koss kuulokkeet tuntuvat päässä?
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
- linker
- Innostunut Etsijä
- Viesti:
Kossit ovat mukavat ja varmaankin tulevat enemmän käytetyiksi. Kokeilin lähinnä äänenvoimakkuuden säätöä kokeillakseni noita Hellberg Active- kuulonsuojaimia, koska en ainakaan vielä ole löytänyt e-tracista äänenvoimakkuuden säätöä, kaikkien tresholdien ja gainien joukosta.
Kuulosuojaimet ovat aika raskaat, ja piuha kömpelö, verrattuna koss:in luureihin.
Minulle ne jäivät kuitenkin hyllyyn, kun lopetin haulikkoammunnan, jossa niitä käytin.
Kuulosuojaimet ovat aika raskaat, ja piuha kömpelö, verrattuna koss:in luureihin.
Minulle ne jäivät kuitenkin hyllyyn, kun lopetin haulikkoammunnan, jossa niitä käytin.
Kuulostaapa E-trac turhan monimutkaiselta,jos volume säätöä ei meinaa menuja pläräämällä löytyä,onneksi x-terra 70 on sen verran simppeli laitos,että moinen ominaisuus on helppo löytää ja samalla itse etsintään jää enemmän aikaa.
Löysin E-trac manuaalista Volume Limit säädön,jota pienentämällä ymmärtääkseni äänenvoimakkuus pienenee ja varmaan manuaalin lukeminen moneen kertaan ajatuksen kanssa ei olisi varmaan pöllömpi idea ja jos jotain ei ymmärrä,niin melko varmasti täältä apu kyllä löytyy.
Mutta sopii kysyä olisiko simppelimpi laite kuitenkin näin aluksi ollut parempi vaihtoehto aloittelevalle harrastajalle,kuin noin monimutkainen tekele.
Hyvä asia E-trac ostossa toki on se,että piipparin päivitystä ei tarvitse harkita moneen vuoteen.
Löysin E-trac manuaalista Volume Limit säädön,jota pienentämällä ymmärtääkseni äänenvoimakkuus pienenee ja varmaan manuaalin lukeminen moneen kertaan ajatuksen kanssa ei olisi varmaan pöllömpi idea ja jos jotain ei ymmärrä,niin melko varmasti täältä apu kyllä löytyy.
Mutta sopii kysyä olisiko simppelimpi laite kuitenkin näin aluksi ollut parempi vaihtoehto aloittelevalle harrastajalle,kuin noin monimutkainen tekele.

Hyvä asia E-trac ostossa toki on se,että piipparin päivitystä ei tarvitse harkita moneen vuoteen.

Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
Siellä se on audiomenussa volume gain
http://www.metallidetektor.ee/?e-trac,84# Ja sieltä se E-Trac menüü ülevaade video

-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer
Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer
Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Kyllä on laitteessa ainakin minusta vähän liian paljon säädettävää,kun löytyy volume limit ja volume gain asetukset ja monta muuta rukattavaa asetusta,yritäppä siinä sitten säätää juuri oikeaa nippeliä.
Onneksi x-terra 70 on vaan yksi volume säätö mitä rukata ja pari muuta helppoa asetusta,ei ole kyllä E-trac omistajilla piipparointia tehty liian helpoksi sanon minä.
Onneksi x-terra 70 on vaan yksi volume säätö mitä rukata ja pari muuta helppoa asetusta,ei ole kyllä E-trac omistajilla piipparointia tehty liian helpoksi sanon minä.

Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
Eipä ole ihme jos ensinalkuun tuntuu monimutkaiselta kun kyseessä pitäisi olla etsin jossa on "kaikki". Ei sitä kaikkea ilmaiseksi saa. Luulisin että sen voi asettaa myös X-Terra -moodiin jos niin haluaa. Hinnan takia en ole sitä edes tutkinut lähemmin. Ja mulle yksinkertaiselle pulliaiselle kyllä sopii erinomaisen hyvin X-Terra kun sen opetteluun ei mene aikaa kun tunti . Älykkäämmältä ei sitäkään. Käyttäjäystävällisyyden kannalta Terran looginen näppäimistö/valikko on varmaan maailman huippua. Saas nähdä mihin se oikein pystyy kun alan ihan oikeasti etsiä sen rajoja molemmissa moodeissa.Etsijä82 kirjoitti:Kyllä on laitteessa ainakin minusta vähän liian paljon säädettävää,kun löytyy volume limit ja volume gain asetukset ja monta muuta rukattavaa asetusta,yritäppä siinä sitten säätää juuri oikeaa nippeliä.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä
) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.

Ajan mittaan kokeilemalla ja vaan kokeilemalla kaikessa rauhassa, etenkin maastossa säädöt tulee tutuksi, jopa helpoksi, käyttettäessä laitetta kuin laitetta paljon.
Ei kannata pitää kiirettä ominaisuuksien kanssa, vaan edetä päivä tai useitakin kerrallaan jostakn propleemasta.
Aivan tavallisen Ihmisen käytettäväksi metallinilmaisimet on tehty.
Ei kannata pitää kiirettä ominaisuuksien kanssa, vaan edetä päivä tai useitakin kerrallaan jostakn propleemasta.
Aivan tavallisen Ihmisen käytettäväksi metallinilmaisimet on tehty.
Viimeksi muokannut retune, 22 Maalis 2009, 12:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
onneksi olkoon
onnee vaan uuden laitteen johdosta, minullakin on laitteessa perhanasti noita säätöjä ja viehän se aikaa ennenkuin oppii käyttämään täysin, mutta hiljaa hyvä tulee.
ps. mitäs mieltä olit divepointin palvelusta ??
itse ainakin olen erittäin tyytyväinen sen firman palveluun kaikki pelasi juuri niinkuin sovittiin, kauppias piti kokoajan ajantasalla missä laitteeni on tulossa.
ps. mitäs mieltä olit divepointin palvelusta ??
itse ainakin olen erittäin tyytyväinen sen firman palveluun kaikki pelasi juuri niinkuin sovittiin, kauppias piti kokoajan ajantasalla missä laitteeni on tulossa.
kullan kaivuulla ei elä....välillä pitää syödäkkin.
Itse tilasin divepointista sadesuojan x-terraan ja tuote saapui luvatussa ajassa. Yhteydenpito oli myöskin mielestäni kohdillaan. 

Viimeksi muokannut Etsijä82, 20 Maalis 2009, 15:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
- linker
- Innostunut Etsijä
- Viesti:
Suosittelen myös lämpimästi Divepointia. Yhteydenpito on ollut aktiivista, ja tänään puhuttiin melko pitkät pätkät puhelimessa, metallinilmaisimista ja varsinkin etsinnästä.
En ole _aivan_ aloittelija, mitä tulee metallinilmaisimiin ja vanhan tavaran etsintään sekä varsinkin paikkatietoon ja sen selvittämiseen liittyen. Edellisestä kokemuksestani metallinilmaisimiin on 15 vuotta, ja silloin ne olivat "hiukan" kehittymättömämpiä kin nämä usb-vehkeet. Etsin tuolloin metallikontaminaatioita sairaalatarviketeollisuudessa, ja välillä lainasin laitetta kotiinkin.
Asia karkaa jälleen kerran aiheesta, mutta divepointin Kaj Ojalan kanssa käyty puhelin keskusteelu palautti tosiaan monia metallimuistoja mieleen. Ja on niistä muutama reliikkikin keittiön seiniä koristamassa
ps. tracin äänimaailmakin avautui minulle... mutta moni muujuttu on vielä oppimatta.
En ole _aivan_ aloittelija, mitä tulee metallinilmaisimiin ja vanhan tavaran etsintään sekä varsinkin paikkatietoon ja sen selvittämiseen liittyen. Edellisestä kokemuksestani metallinilmaisimiin on 15 vuotta, ja silloin ne olivat "hiukan" kehittymättömämpiä kin nämä usb-vehkeet. Etsin tuolloin metallikontaminaatioita sairaalatarviketeollisuudessa, ja välillä lainasin laitetta kotiinkin.
Asia karkaa jälleen kerran aiheesta, mutta divepointin Kaj Ojalan kanssa käyty puhelin keskusteelu palautti tosiaan monia metallimuistoja mieleen. Ja on niistä muutama reliikkikin keittiön seiniä koristamassa

ps. tracin äänimaailmakin avautui minulle... mutta moni muujuttu on vielä oppimatta.
asia
no joo kyllä asia hieman karkaa, mutta kyllä täytyy todeta tuosta divepointin kaj ojalasta vielä sen verran että olen tehnyt tähän ikään mennessä kauppaa aika paljon, mutta en koskaan ole saanut noin hyvää ja ystävällistä palvelua kuin nyt sain divepointissa, elikkäs siksi juuri haluan siitä kertoa jotta muutkin pääsisivät tuon hyvän palvelun makuun.
Whites`s metallinilmaisimeni huoltotilanteessa uskallan suositella myös kyseisen laitteen myyjää, joka toimii maahantuojana, sekä samalla Whites`s merkkihuoltajana.Etsijä82 kirjoitti:Itse tilasin divepointista sadesuojan x-terraan ja asiakaspalvelu oli mielestäni erinomaista,suosittelen lämpimästi ko. puljua kaikille.
Eli kokemukseni mukaan Whites`s laitteeni merkkihuollossa ja testattavana käynti toimi hyvin.
En suinkaan aliarvioi, enkä epäile enkä kyseenalaista divepointtia mistään, mutta tiedoksi metallinilmaisinta ja yleensä muitakin laitteita suunnitteleville seuraavaa.
Kun tuote ja raha on hiljattain vaihtanut omistajaa on "asiakapalvelu" myyjän taholta yleensä "erinomaista"
Kun laitteeseen tulee takuu tai pelkkä merkkihuolto, ongelma yms siinä asiakaspalvelun erinomaisuus mielestäni punnitaan.
Kannattaa pohdiskella seuraavaa: Onko yritys vakavarainen, eli pystyssä vuosienkin kuluttua. Toimiiko merkkihuolto yleensä myyjän kautta ollenkaan. Onko mahdollista saada varakone tarvittaessa tilalle, jos huolto tökkii. Toimiiko huolto nopeasti vai hitaasti Voitko kommunikoida suomen kielellä. Onko myyjällä mahdollisesti, jopa oma merkkihuolto.
Olen alkanut olemaan huolissani foorumin tasosta, kun aletaan heppoisin perustein kehumaan tai moittimaan jotakin laitetta, valmistajaa, myyjää..yms vaikka ei ole laisinkaan oleellista omaa käytännön kokemusta.
Kun kirjoittelee tänne "tietojaan" saattaa tehdä suorastaan taloudellista vahinkoa tuleville laitteen hankkijoille tai myyjille, joten vastuullisuutta kirjoitteluun.
Lisäksi moittiessa jotakin laitetta tms. kannattaa olla varovainen, sillä se tuottaa mielipahaa jollekkin ja sitähän me emme kukaan halua.
- linker
- Innostunut Etsijä
- Viesti:
Tässä on tosiaankin miettimisen paikka, vaikka olenkin aivan keltanokka tällä forumilla, ja varsinaisessa "piippailussa".
Viestiketju on toiminut hyvänä tiedonlähteenä ilmaisinta hankkivalle, ja harrastukseen tutstuvalle ensikertalaiselle. Koska homma on melko laitekeskeistä, etsintäpaikan valinnan tärkeydestä huolimatta, tulee tällainen viestiketju luettua aika tarkkaan.
Mukana täytyy kuitenkin olla malttia ja tieto siitä, mitä on etsimässä -siis laitetasolla.
Omakohtaisesti keskityn jatkossa enemmän etsimisen taustatekijöihin, kun laite on nyt hankittuna. Kotisivuni kuvablogi muuttuu varmaankin sisällöltään "aarteenetsintään" keskittyväksi, vaikka olenkin ajatellut pitää matalaa profiilia uudesta alkavasta harrastuksestani.
Kiitokset tämän ketjun kirjoittajille. Se vakuutti minut siitä, että tämä on "minun juttuni"
Viestiketju on toiminut hyvänä tiedonlähteenä ilmaisinta hankkivalle, ja harrastukseen tutstuvalle ensikertalaiselle. Koska homma on melko laitekeskeistä, etsintäpaikan valinnan tärkeydestä huolimatta, tulee tällainen viestiketju luettua aika tarkkaan.
Mukana täytyy kuitenkin olla malttia ja tieto siitä, mitä on etsimässä -siis laitetasolla.
Omakohtaisesti keskityn jatkossa enemmän etsimisen taustatekijöihin, kun laite on nyt hankittuna. Kotisivuni kuvablogi muuttuu varmaankin sisällöltään "aarteenetsintään" keskittyväksi, vaikka olenkin ajatellut pitää matalaa profiilia uudesta alkavasta harrastuksestani.
Kiitokset tämän ketjun kirjoittajille. Se vakuutti minut siitä, että tämä on "minun juttuni"
No joo aloin ehkä hehkuttaa divepointtia vähän liian aikaisin,mutta toistaiseksi ei ainakaan minulla ole mitään valittamista liikkeen osalta,mutta tosiaan mahdollisten takuuasioiden ja reklamaatioiden hyvin hoitaminen on varmasti yrityksen haastavin hoidettava ja siinä jos missä asiakaspalvelun hyvyys punnitaan.
Ei kaikkia kehuja tai moitteita laitteista ym. jutuista tarvitse ottaa absoluuttisena totuutena tai pommin vakavuudella ja itse kukin saa päättää itse mihin uskoa täällä foorumilla ja mihin ei,eikös niin.
Ei kaikkia kehuja tai moitteita laitteista ym. jutuista tarvitse ottaa absoluuttisena totuutena tai pommin vakavuudella ja itse kukin saa päättää itse mihin uskoa täällä foorumilla ja mihin ei,eikös niin.

Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
pitää kehua
kyllä ei ole minun kohdalle kertaakaan aiemmin sattunut että myyjä rahat saatuaan on soitellut perään ja kysellyt miten laite on pelannut, paitsi nyt divepointin kaj ojala on soitellut muutamaan otteeseen ja kysellyt kuulumiset laitteen osalta ja se kyllä mieltä lämmittää ja kertoo kyllä osaltaan että myyjä on kiinostunut asiakkaasta eikä pelkästään sen rahoista.
jos kerrankin löytyy näin hyvä ja palvelualtis myyjä niin kyllä siitä mielellään muillekkin haluaa kertoa.
on varmaa että seuraavat tavarat mitä tarvitsen laitteen tiimoilta niin tiedän keneltä otan.
jos kerrankin löytyy näin hyvä ja palvelualtis myyjä niin kyllä siitä mielellään muillekkin haluaa kertoa.
on varmaa että seuraavat tavarat mitä tarvitsen laitteen tiimoilta niin tiedän keneltä otan.
Ei likellekkään arvokkain. Kyllä se X-jotain 4500 on ihan omassa luokassaan. Vai olenko käyttänyt väärää valuuttamuunninta. ?hoyla kirjoitti:Olethan sinä matson niin potentiaalinen asiakas,
että kannattaa muutaman kerran perään soitellakin!
Varmaan arvokkain laite tällä foorumilla!
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä
) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.

kaikki ovat
kyllä kaikki asiakkaat ovat potenttiaalisia laitteen hinnasta riippumatta.
on se varmaan tehnyt paljon isompiakin kauppoja se kaj ojala.
ps. saitko hoylä sen dvd:n ??
on se varmaan tehnyt paljon isompiakin kauppoja se kaj ojala.
ps. saitko hoylä sen dvd:n ??
Nyt on tainut valuuttamuuntimet mennä sekaisin pahemman kerranRJR kirjoitti:Ei likellekkään arvokkain. Kyllä se X-jotain 4500 on ihan omassa luokassaan. Vai olenko käyttänyt väärää valuuttamuunninta. ?hoyla kirjoitti:Olethan sinä matson niin potentiaalinen asiakas,
että kannattaa muutaman kerran perään soitellakin!
Varmaan arvokkain laite tällä foorumilla!

Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)