Kahden pellon antia

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
brosse
Kunniajäsen

Kahden pellon antia

Viesti Kirjoittaja brosse »

Käväisin tänään "kirkonpellolla" josta viikon sisällä löytynyt 4kpl hopeakolikoita 1400-1500 luvuilta. Vaan eipä pellon haltija tänään suonut hopeakolikoita vain sormuksen joka ilmeisesti on hopeaa?, pari muuta kolikkoa+ muuta sälää
Kotimatkalla tein pikapiippauksen viimevuotisille apajille kotipaikkakunnallani, siellä saalis oli yhtä vähäinen pari taaleria ja pari muuta kolikkoa.

Tässäpä kuvia:
Ylhäältä vasemmalta5 kopeekkaa 1769, 2 öre 1748, 1 öre 1719 ja mikätin?
toinenrivii: 1 Daler 1718, 1 daler 1715, sormus ja hyvin säilynyt soljenkieli(yleensähän se on toista päin, solki säilynyt, mutta kieli tiessään)
kolmasrivi: 1 markka 1924, 1 markka 1928, 1 markka 1971 ja musketinkuula
ja alarivi:
soljenpala, joku luoti?, ehkäpä tulusrauta?

Kuva

kuvia sormuksesta, ilmeisesti hopeaa, ei leimoja:

Kuva

Kuva

mikä luoti?:

Kuva

Kuva

mikäs se tämä on?:

Kuva

Kuva
Vanhimmat löydöt rautakautta 300 - 1150/1300, vanhin kolikko dirhemi lyöty ennen v.833
XP Deus
Garrett Pro-Pointer
Kanta-Hämeen Menneisyyden Etsijät

https://www.facebook.com/khmeweb?ref=bookmarks

Kuva
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Alimmasta esineestä minulle tuli heti mieleen kaarisoljen "akseli", jonka ympärille on kiepitetty pronssilankaa. Voin olla täysin väärässä, mutta tulipahan mieleen. :wink:
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
ilkkap
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

Leijona kirjoitti:Alimmasta esineestä minulle tuli heti mieleen kaarisoljen "akseli", jonka ympärille on kiepitetty pronssilankaa. Voin olla täysin väärässä, mutta tulipahan mieleen. :wink:
Minulle tuli mieleen saranatappi.

Saisiko sormuksesta paremmat kuvat. Mutta noistakin uumoilen että on ajalta ennen leimoja.
Vastaa Viestiin