"kenttävertailu" Garret Ace 250 vs. Garret At Pro

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Taskurapu
Innostunut Etsijä

"kenttävertailu" Garret Ace 250 vs. Garret At Pro

Viesti Kirjoittaja Taskurapu »

Terve! Tämä ei ollut varsinainen tarkka testi mutta antaa varmasti jonkinlaisen kuvan laitteiden eroista. Olen omistanut 250 Acen vuoden verran ja olen nuohonnut tuttua pienehköä hiekkarantaa arviolta n. 10 kertaa, yleensä noin 2 tuntia kerrallaan. Lainasin kaverilta AT Pron kun sellaista olen havitellut seuraavaksi koneeksi.

Harjoittelin ensin pari tuntia tutulla pellolla jotta laite tulee tutuksi ja aika äkkiä homma luonnistui.

Menin sitten em. rannalle ja vietin siellä 2 tuntia käyden läpi aivan samoja paikkoja mitä Acellakin olen käynyt. Joka kerta kun Acella olen huispannut tuolla rannalla niin saaliina on ollut keskimäärin 1-3 kolikkoa. Tällä kertaa nostin AT Prolla 11 kolikkoa + polkupyörän avain sekä muuta kamaa mm. hylsyjä jne.

Kyseessähän on ihan eri hintaluokan laitteet mutta en olisi itse arvannut että eroa voi olla noinkin paljon :shock:
-Garret AT Pro-
-Garret Pro Pointer-
Keseppa
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Kyllä sitä eroa tosiaan on noin paljo. Aika moni väittää päinvastaista mutta mun kokemukset on ihan samanlaiset kuin sinulla. Se ei johdu pelkästään syvyyserosta vaan myös erottelukyvystä.
Taskurapu
Innostunut Etsijä

Viesti Kirjoittaja Taskurapu »

Joo, ihastuin tuohon AT Pron erottelukykyyn ja monipuoliseen äänimaailmaan. Pinnassa olevat kaljapullonkorkit oppi tunnistamaan äkkiä ja tuli paljon kaivettua syvemmällä olleita pikkukolikoita. Näistä tuli sellainen hento piippaus ja ID:t jotain 45-55. Onko se nyt tuo tone roll joka ilmoittaa kohteesta kokoa ja syvyyttä äänenvoimakkuuden perusteella eli pintakohde on kova ääni ja syvempi on hento piippaus. Sama juttu koon suhteen. Pääasiassa tuli käytettyä PRO ZERO ohjelmaa jolloin raudasta kuuluu "murina" ja tunnistaminen/paikantaminen on helpompaa roskaisilla paikoilla.
-Garret AT Pro-
-Garret Pro Pointer-
Vastaa Viestiin