Pinpointer

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
romu&rautaa
Metallinetsijä
Viestit: 288
Liittynyt: 01 Huhti 2012, 18:22
Paikkakunta: Monninkylä

Viesti Kirjoittaja romu&rautaa »

:lol:
xterra705
NEL Sharpshuter 18,75kHz
NEL Storm 18,75kHz
Excalibur II
Garret Propointer
Koss Kuulokkeet
Lapio.. 125kgmagneettos
M9Sandscoop + rei´itetty äyskäri
Vanhin kolikko = 2 Kopeks 1813

Ei tartte olla iso vika, jos se on päässä!
Avatar
NÄÄTÄ
Kunniajäsen
Viestit: 1530
Liittynyt: 26 Huhti 2010, 12:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

...Muutenkin tämä aihe on käsitelty useaan kertaan ja usemman vuoden ajan. Eli tältä palstalta löytyy kyllä, kunhan malttaa vähän selata. :wink:
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1229
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Totta, syyllistyin itsekkin vanhan toistamiseen tuolla videolinkillä, koska Keseppa oli tämän vinkin jo tekstimuodossa laittanut vain muutama sivu taaksepäin sitten :oops:
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Veli-Hopea
Innostunut Etsijä
Viestit: 98
Liittynyt: 22 Heinä 2011, 18:45
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

No oli miten oli... eihän sitä nyt joka postaukseen voi ruveta varmistelemaan, josko siitä on aikaisemmin puhuttu. Eihän siitä nyt tulisi yhtään mitään.
"Dig everything-miss nothing"
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Haitanneeko tuo jos välillä tulee toistoa. Eikös kertaus ole opintojen äiti :lol:

Kannattaa sit muistaa jos lisää tehoa tällä menetelmällä niin herkkyys häiriöille lisääntyy myös. Voi alkaa piippaileen mineralisoituneelle maalle ja mineralisoitunu maa saattaa peittää sen hyvän kohteen signaalin varsinkin jos kohde on pieni. Metallinpaljastimissa kun tahtoo kaikki ominaisuudet olla sekä hyödyks että haitaks. Kaikki laitteet on kompromisseja ominaisuuksien kannalta ja tehdyt kompromissit riippuvat siitä mihin suunnittelija on ajatellut laitetta käytettävän.
Avatar
Fisherman
Kunniajäsen
Viestit: 1696
Liittynyt: 18 Elo 2011, 20:15
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Jossakin muussa ketjussa kesällä kirjoittelin että minulle on osunut varmaan maanantaikappale ProPointerista kun reagointietäisyys on noin puolet esim. Keseppan testituloksesta.
Olen ihan säännöllisesti käyttänyt tuota "turhaketwiikkausta" jota itse kutsuin manipuloinniksi ja ihan hyvällä menestyksellä. Puistoeuroja kaiveltu tänä kesänä kohta 500 euroa ja kaikki Pointterini reagointietäisyydeltä.
Ilman manipulointia määrä olisi varmaan jäänyt puoleen tuosta. Puistoissa en edes syvemmältä tongi.
Käytän menetelmässä apuna hanskasormeen kiepautettua alumiiniteippiä .

Kuva
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1229
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Siis ihan tosissasi olet pelkällä pointterilla kolunnut puistoja?
Tuossa on vaara että joku äiti siellä lasten leikkipuistossa pelästyy luulemaan että joku pervo konttaa siellä dildo kädessä...
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Avatar
Fisherman
Kunniajäsen
Viestit: 1696
Liittynyt: 18 Elo 2011, 20:15
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

ihis81 kirjoitti:Siis ihan tosissasi olet pelkällä pointterilla kolunnut puistoja?
Tuossa on vaara että joku äiti siellä lasten leikkipuistossa pelästyy luulemaan että joku pervo konttaa siellä dildo kädessä...
No ensin olen tietysti etsimen avulla hankkiutunut hajuetäisyydelle :D
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
Veli-Hopea
Innostunut Etsijä
Viestit: 98
Liittynyt: 22 Heinä 2011, 18:45
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Fisherman kirjoitti:
ihis81 kirjoitti:Siis ihan tosissasi olet pelkällä pointterilla kolunnut puistoja?
Tuossa on vaara että joku äiti siellä lasten leikkipuistossa pelästyy luulemaan että joku pervo konttaa siellä dildo kädessä...
No ensin olen tietysti etsimen avulla hankkiutunut hajuetäisyydelle :D
Vitsaillaan kun on kerran alotettu. Hakeudut siis tärisevällä vehkeellä jonkun yh- äitin läheisyyteen? :) melkonen lähestymistapa. Taidat olla pelimies :D
"Dig everything-miss nothing"
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1229
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Hhahahaha.

Ai että mä näen silmissäni tuon tilanteen :lol:
Ensin hankkiudutaan lähietäisyydelle, sitten riuhtaistaan taskusta kuin ässä hihasta pointteri esille...

"Hei tää on tämmöne... hei mihin sä nyt...Älkää hyvä rouva huutako... odota älä mene hei. Tää o vaa tälläne pötkäle jolla kaivetaan kolosta... Höh kui se nyt noin lähti"
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Veli-Hopea
Innostunut Etsijä
Viestit: 98
Liittynyt: 22 Heinä 2011, 18:45
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Pitäis pysyä aiheessa , mutta onhan tässä toki vielä kyse pinpointerista.

Tässä aikaisemmin esittelin eukolle Minelab 25 pointteria ja totesin hänelle, että : "sä et sitten käytä tätä..."
Eukko siinä kyseli, että mitäs hän sillä ja minä sitten vitsailemalla selittelin , että : " no työnnät ensin 20c tämä sitten äänettömällä perään.."

No se siitä ja nukahdin , kunnes puolen tunnin päästä mut herätellään ja todetaan :

"aattele ku olis kauheeta jos se kolikko jäis sinne... miten sen oikein sais pois " :D :D

Jäi vissiin kummittelemaan päähän oikeen viisaan ajatuksen kanssa :)

Voi noita naisia.... :)
"Dig everything-miss nothing"
Avatar
esso
Metallinetsijä
Viestit: 287
Liittynyt: 23 Touko 2012, 19:51
Paikkakunta: Loviisa / SverigePyttis

Viesti Kirjoittaja esso »

http://www.minelab.com/emea/products/co ... ro-find-25

Havainnollinen video Minelab pointerin käytöstä.
MineLab E-Trac __________ Minelab Pro-Find 25
MineLab X-Terra 705 ______ Garrett ProPointer
XP Deus v.3.2 ____________ Whites Bullseye TRX
Latezi
Metallinetsijä
Viestit: 164
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 19:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Latezi »

Minua on alkanut tympimään kun yhden kohteen etsimiseen menee aina niin kauan ja olen ajatellut hankkia tuon fisher f pinpointerin...Olen kuullut, että ei vedä vertoja garretille jne, mutta auttaakohan se hyvin löytöjen etsimisen nopennuttamiseen esim: syvistä kuopista tai hiekanseasta ?

Jos sillä ei kovin hyvin löydä niin sitten ostan suosiolla sen garretin pro pointerin :D
Fisher gold bug
Garret Pro-pointer
Avatar
jamppe
Kunniajäsen
Viestit: 1211
Liittynyt: 24 Kesä 2012, 21:07
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja jamppe »

Latezi kirjoitti:Minua on alkanut tympimään kun yhden kohteen etsimiseen menee aina niin kauan ja olen ajatellut hankkia tuon fisher f pinpointerin...Olen kuullut, että ei vedä vertoja garretille jne, mutta auttaakohan se hyvin löytöjen etsimisen nopennuttamiseen esim: syvistä kuopista tai hiekanseasta ?

Jos sillä ei kovin hyvin löydä niin sitten ostan suosiolla sen garretin pro pointerin :D
Kyllä tolla Fisherilläkin pärjää, eli nopeuttaa huomattavasti löytämistä etenkin hiekkaperäisessä maassa yms. minne on helppo tökkiä tota kapulaa, mut esim. saviperäisessä maassa mun mielestä toi ei ole mikään maailman paras koska ei "reagoi" kohteisiin tarpeeksi kaukaa, joten huomasinpa tässä yksi päivä tilaavani itselle propointerin :)
Avatar
Akke65
Raavas Tonkija
Viestit: 605
Liittynyt: 29 Elo 2007, 20:35
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Akke65 »

Latezi kirjoitti:Minua on alkanut tympimään kun yhden kohteen etsimiseen menee aina niin kauan ja olen ajatellut hankkia tuon fisher f pinpointerin...Olen kuullut, että ei vedä vertoja garretille jne, mutta auttaakohan se hyvin löytöjen etsimisen nopennuttamiseen esim: syvistä kuopista tai hiekanseasta ?

Jos sillä ei kovin hyvin löydä niin sitten ostan suosiolla sen garretin pro pointerin :D

Osta heti Garretin pointteri.
GoldenMask 4
Tesoro Vaquero


* Kaikki saa mutta komiat ensin*
Averel
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Loka 2012, 19:05
Paikkakunta: Pukkila

White`s bullseye 2 pinpointterista sanottavaa?

Viesti Kirjoittaja Averel »

Elikäs niin... tuossa kesällä sain tuollaisen etsimen ja nyt olis pin pointteri hankinnassa... tekeeköhän tuolla lemmun simmulla mitää vai tilaanko vaa Garretin... :?:
White`s Coin Master Pro

Oma desing scooppi
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Ei nyt ihan heti sytytä et mikä on lemmun simmu mut siitä huolimatta jos on mahdollista niin kannattaa satsata Garrettiin tai Minelabiin. Ne on aika ylivoimasia tällä hetkellä laadun ja toimivuuden suhteen.
Averel
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Loka 2012, 19:05
Paikkakunta: Pukkila

Viesti Kirjoittaja Averel »

Katos hitto, otsikko jäänny pois... sorry vähä alku kankeutta ku nudistirannalla. Eli tarkoitin siis White`s Bulseye kakkosta, onko kellään mitään kokemukaia saatikka hyvää sanottavaa.
White`s Coin Master Pro

Oma desing scooppi
406
Innostunut Etsijä
Viestit: 63
Liittynyt: 17 Syys 2011, 08:40
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 406 »

Kyllähän tuo Garret on hinta laatu susteeltaan ehdoton ykkkönen.
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Ei tuo huono ole mut ominaisuuksiinsa nähden aika kallis. Kiinasta saa samaa pointteria eri nimellä ja paljo halvemmalla mut tietysti takua-asiat on sit vähä hankalammat, takuuta ei käytännössä ole. Joutuu myös ostaan niitä pahvilaatikollisen. Meinasin sen jo joskus tehdä mut onneks pääsin testaamaan yhtä ennen tilausta.

Edelleen nuo kaksi mainitsemaani on huomattavasti laadukkaampia, kestävämpiä ja helppokäyttösempiä.
406
Innostunut Etsijä
Viestit: 63
Liittynyt: 17 Syys 2011, 08:40
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 406 »

Kun ostaa kotimaasta vaikka maksaa hivenen enemmän, niin takuu asiat on helpompi hoitaa ja toimii. Varsinkin jos ja kun tilaa elektroniikkaa.
ämpee
Metallinetsijä
Viestit: 221
Liittynyt: 23 Touko 2012, 21:57
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja ämpee »

Hankin Garret pro pinpointterin enkä ole ostosta katunut.
Nopeuttaa jo kaivetun maan skannaamista selkeästi, ja kuopan tarkistamista lisäkaivuun tarpeen suhteen.
Lisänä diodivalaisin, joka hämärän alkaessa on sekin mainio lisä.

Yleensä teen niin, että kun saan GM4:llä signaalin, niin kokeilen ensin Garretilla josko kyseessä olisi pintalöytö.
Kyllähän GM4 antaa signaalin tasossa sen jo ilmi, mutta harjoittelun vähyydestä, ja kuulovammasta johtuen, olen havainnut hyväksi tehdä pintatarkistuksen.

Jos pinnasta ei löydy mitään, niin kaivelen hetken, ja sitten skannaan jo kaivetun maan, ja sitten pyöräytän Garrettia montussa.
Mikäli monttu ääntelee Garretilla, niin silloin voi kokeilla kalastella mahdollisen esineen suoraan sieltä, mutta jos Garret on vaiti, niin sitten kaivellaan hetki lisää.

Pointtaaminen Garretin ansiosta lähietäisyydellä nopeuttaa kaivetun maan tarkistusta huomattavasti, sillä erikseen ei tarvitse kyykistyä lähietäisyydelle.
Garretin varsiosalla vedetään skannaten kohteen yli, ja sitten havaittua linjaa skannataan kärjellä, jolloin kohde onkin jo tarkalleen paikallistettu.

Lapiona olen käyttänyt saksan armeijan kenttälapiota, joka valmiksi teroitettuna on metsämaastossa erittäin kätevä.

Harrastuksen tuoruudesta, ja siihen käytetyn vähäisen ajan johdosta välinekehitys on vielä kesken.
Seuraavana hankintana on listalla kaivuupressu, eli n. 1m x 1m kokonen kevytpressun pala, jonka päälle irroitettu turve voidaan sijoittaa, ja jonka päälle kaivettu maa myös lapioidaan.
Ideana on saada kaivettu maa takaisin sinne montuun, ja poistua paikalta näkyviä jälkiä jättämättä.
GM4 ja paljon puuttuvaa kokemusta, Garret pinpointer, kenttälapio.
Paras löytö, 20 penniä vm 1971, olen siirtynyt rahamiesten kerhoon.
Averel
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Loka 2012, 19:05
Paikkakunta: Pukkila

Viesti Kirjoittaja Averel »

Kyllä se taitaa sitten Garrettiin tämä(kin) jannu kallistua... sitä kun ei mitään näistä vahkeistä ymmärrää.... mut mukavaa hommaa kyllä kyllä on... 8)
White`s Coin Master Pro

Oma desing scooppi
Avatar
esso
Metallinetsijä
Viestit: 287
Liittynyt: 23 Touko 2012, 19:51
Paikkakunta: Loviisa / SverigePyttis

Viesti Kirjoittaja esso »

MineLab Pro-Find Detecnicksillä 158€ (sis.läh. Kulut).
MineLab E-Trac __________ Minelab Pro-Find 25
MineLab X-Terra 705 ______ Garrett ProPointer
XP Deus v.3.2 ____________ Whites Bullseye TRX
Vastaa Viestiin