Maalintuja!
- Kätkäläinen
- Kunniajäsen
Maalintuja!
Olin tuossa viikon Suomussalmen nurkilla linnustamassa,kylläkin melko huonolla menestyksellä. Vaikka saalis ei ole kumminkaan se tärkein asia,niin mikä on vienyt poikueet? kevään kylmyys? nyt ruokaa oli mättäät täynnä. Viime vuonna oli todella hyvä lintuvuosi nähdäkseni koko maassa,myös tuollakin alueella poikkeuksellisen hyvä kuulemma. Jouduin ajelemaan metsäauto teitä useita kymmeniä kilometrejä majapaikkaa vaihtaessa(teltta) ja kauppa reisussa, niin ei ainuttakaan lintua noppimassa kiviä teillä (Siis kuljen kyllä metsässä n.15km päivässä) Näin ei ole käynyt koskaan ennen,onko kenelläkään hyvää virallista selitystä
Kylmä kevät/alkukesä kaiketi ne poikueet pohjoisesta vei. Itse en ole noista linnuista juurikaan kiinnostunut, mutta täällä niitä tuntuu olevan enemmän kuin "koskaan" (eli mitä itse muistan) ja ihan häiriöksi asti. Yritän treenata jämptiä 7kk ja hirven jälkien seuraaminen menee aina pieleen, kun törmää matkalla teereen tms. metsäkanalintuun. Linnun perään pitää lähteä tuhatta ja sataa ja niin vain unohtuu hirvenjäljet. Kun nyt kerran malttaisi jäljittää perille asti, että näkisi mikä siellä odottaa, niin jospa ne linnut sitten unohtuisi...
- VeeVee
- Raavas Tonkija
Yks syy voi olla myös tuo petojen määrä... Kettuja tuntuu olevan ihan kiitettävästi. Samoin tämä kylmä kesä ja kevät voi olla osasyynä...
Itse olen kuullut juttua, että lintuja ois hyvästi pohjois-pohjanmaan ja kainuun rajaseudulla... Saa nähdä sitten, pitänee viikonloppuna mennä tarkistamaan tilanne
Itse olen kuullut juttua, että lintuja ois hyvästi pohjois-pohjanmaan ja kainuun rajaseudulla... Saa nähdä sitten, pitänee viikonloppuna mennä tarkistamaan tilanne
Varusteet:
-GM 5+ SE
-Gold Hunter -pinpointer
-200kg supermagneetti
Vanhin kolikko:
1/6 öre 1668
-GM 5+ SE
-Gold Hunter -pinpointer
-200kg supermagneetti
Vanhin kolikko:
1/6 öre 1668
Re: Maalintuja!
Itse en ole vielä metsälle päässyt, mutta kuullut ainakin poikas kadosta. Vanhoja lintuja kuitenkin lienee normaalisti. Heinäkuun alkupuolella oli pakkasta monin paikoin kainuussa, mikä varmaan osaltaan verotti poikasia. Itse luulisin osan poikueista hukkuneen metsäojiin, kun on ollut niin sateinen kesä ja ojat täynnä vettä. Nykyiset metsäojat on niin syviä ja leveitä, ettei niistä meinaa päästä aina itsekkään yli.Kätkäläinen kirjoitti:Olin tuossa viikon Suomussalmen nurkilla linnustamassa,kylläkin melko huonolla menestyksellä. Vaikka saalis ei ole kumminkaan se tärkein asia,niin mikä on vienyt poikueet? kevään kylmyys? nyt ruokaa oli mättäät täynnä. Viime vuonna oli todella hyvä lintuvuosi nähdäkseni koko maassa,myös tuollakin alueella poikkeuksellisen hyvä kuulemma. Jouduin ajelemaan metsäauto teitä useita kymmeniä kilometrejä majapaikkaa vaihtaessa(teltta) ja kauppa reisussa, niin ei ainuttakaan lintua noppimassa kiviä teillä (Siis kuljen kyllä metsässä n.15km päivässä) Näin ei ole käynyt koskaan ennen,onko kenelläkään hyvää virallista selitystä
- Kätkäläinen
- Kunniajäsen
Tiedän! se on kyllä luvattoman yleistä yllättävän paljon aamu ja iltahämärissä paukkuu teiden suunnilla. Kiusaus on monella suuri koska se on varmimpia paikkoja löytää lintu ja mikä ei vielä pelkää autoa, kyllä se miestä syö kun pitkän lenkin jälkeen tulet teltalle ilman saalista, ja kuulet auton hurinaa ja hetken päästä laukauksenihis81 kirjoitti:Ja lintuja ei sitten ammuta tieltä Metsästäjänä tämän varmaan tiesitkin...