Wanhan kylän pihapiirit.
Wanhan kylän pihapiirit.
Vihdosta viimein sain internetskajan taloon takas ja pääsen päivittelemään...
Kyseessä on siis vanhan kylän reuna-alueen tonttien ja niiden ympäristön tutkiminen, josta olen nyt saanut kartalle kolme wanhaa pihapiiriä, jotka ovat autioituneet 1900-luvun alussa...
Vaikka olenkin käynyt jo aluetta läpi, niin se on yksin minulle vähän liian suuri projekti ja ajattelin että jos halukkaita löytyy niin voisi järjestää sinne miittiä....
En tiedä onko minun löytöjen perusteella ihmisillä mielenkiintoa, mutta alue sijaitsee kanta-hämeessä..
Alueelle on maanomistajan luvat, sekä museoviraston Veli-Pekka Suhosen siunaus, ainakin toistaiseksi....
Olen yrittänyt lähettää museo virastolle sähköpostia löydöistä jo useaan otteeseen, mutta eivät mene jostain syystä perille..???? Täytyy soittaa sinne huomenna, ja katsoa vieläkö pihoja/aluetta saisi tutkia.....
Tässä jotain esineitä kohteista:
Tällaisen olen mielestäni nähnyt täällä foorumilla, mutta en löytänyt aihetta:
Metsäkoneella on surutta ajettu alueella ja joidenkin esineiden kunto on sen mukainen.....Kolikot myös aika huonossa hapessa, saa tunnistaa:
Ainakin 1 penni Aleksanteri 2, vuosi.????
Toisesta ei hajua.....
EDIT 1Penni 18.. ja 1 Daler , MARS ...1718...?
? öre 1724..? :
Hieno muotopuoli koriste:
Täikampa..? :
Pullonpohja......:
Kaikenlaista tavaraa löytyy ja tosiaan olen huomenna puhelimitse yhteydessä museovirastoon kun s-posti ei jostain syystä mene läpi....
Alueesta vielä kuvia:
Alueella on syytä noudattaa varovaisuutta...!!! :
Jos museo antaa rauhassa jatkaa ja halukkaita löytyy miittiin, niin katsotaan järjestelyitä...
Kyseessä on siis vanhan kylän reuna-alueen tonttien ja niiden ympäristön tutkiminen, josta olen nyt saanut kartalle kolme wanhaa pihapiiriä, jotka ovat autioituneet 1900-luvun alussa...
Vaikka olenkin käynyt jo aluetta läpi, niin se on yksin minulle vähän liian suuri projekti ja ajattelin että jos halukkaita löytyy niin voisi järjestää sinne miittiä....
En tiedä onko minun löytöjen perusteella ihmisillä mielenkiintoa, mutta alue sijaitsee kanta-hämeessä..
Alueelle on maanomistajan luvat, sekä museoviraston Veli-Pekka Suhosen siunaus, ainakin toistaiseksi....
Olen yrittänyt lähettää museo virastolle sähköpostia löydöistä jo useaan otteeseen, mutta eivät mene jostain syystä perille..???? Täytyy soittaa sinne huomenna, ja katsoa vieläkö pihoja/aluetta saisi tutkia.....
Tässä jotain esineitä kohteista:
Tällaisen olen mielestäni nähnyt täällä foorumilla, mutta en löytänyt aihetta:
Metsäkoneella on surutta ajettu alueella ja joidenkin esineiden kunto on sen mukainen.....Kolikot myös aika huonossa hapessa, saa tunnistaa:
Ainakin 1 penni Aleksanteri 2, vuosi.????
Toisesta ei hajua.....
EDIT 1Penni 18.. ja 1 Daler , MARS ...1718...?
? öre 1724..? :
Hieno muotopuoli koriste:
Täikampa..? :
Pullonpohja......:
Kaikenlaista tavaraa löytyy ja tosiaan olen huomenna puhelimitse yhteydessä museovirastoon kun s-posti ei jostain syystä mene läpi....
Alueesta vielä kuvia:
Alueella on syytä noudattaa varovaisuutta...!!! :
Jos museo antaa rauhassa jatkaa ja halukkaita löytyy miittiin, niin katsotaan järjestelyitä...
Viimeksi muokannut Lintsi, 18 Marras 2012, 19:14. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tällainen foorumiltakin tuttu hevosenpää tuli vastaan maastonkartoitus reissulla...
By the way museovirastolta sanoivat että saa jatkaa alueen tutkimista ja kaivelua, postia en vielä esineistä saanut...
Sit vaan pitäis miettiä jotain miittipäivämääriä mitkä vois käydä kaikille.....
Alueesta vielä sen verran, että alue on siis isojaon aikaan siirretyn kylän reuna-alueita, josta osa on jo muinaisjäännös aluetta, mutta paljon on tutkimatonta pinta-alaa...
By the way museovirastolta sanoivat että saa jatkaa alueen tutkimista ja kaivelua, postia en vielä esineistä saanut...
Sit vaan pitäis miettiä jotain miittipäivämääriä mitkä vois käydä kaikille.....
Alueesta vielä sen verran, että alue on siis isojaon aikaan siirretyn kylän reuna-alueita, josta osa on jo muinaisjäännös aluetta, mutta paljon on tutkimatonta pinta-alaa...
Kiinnostaa kyllä jos ei ole töitä silloin. Keskiajalla ollut näköjään aika hyvin toimintaa tuolla seudulla.
Garrett AT Pro
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
- Tirehtoori
- Kunniajäsen
Ypäjän seutu kiinnostaa kovasti, sukujuureni ovat siellä ainakin 1700-luvun alusta, pidemmälle en kirkonkirjoista ja asutuksen yleisluetteloista ole pystynyt selvittämään.
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
Kiinnostuneita tuntuu löytyvän, sitten vaan heittelemään ehdotuksia päivämäärälle....
Itse olisin jo innoissani lähdössä ens lauantaina, mutta epäilen että ympäröivät pellot puidaan vasta ens v-loppuna tai viikolla, joten voisiko päivämäärä olla vaikka 15 tai 16.9 ...?
Soitan vielä maanomistajalle ja varmistan puinti-ajankohtaa.
En voi kyllä luvata löytöjen osalta mitään, että varmaan kannattaa harkita tuleeko kovin kaukaa tonkimaan, mutta niinhän se on varmaan joka paikassa..
Lupaan olla tonkimatta aluetta, että jäis löydettävää muillekin...
Pellot pitäis olla koskemattomat, ja uskon, että olen ensimmäinen myös viereisessä metsässä, sillä niin paljon on signaalia maassa...
Täytyy myös muistaa että maassa on purettujen torppien nauloja ym. rautarojua, joten sniper keloille vois olla käyttöä.
Itse kun olen huispannut vain ace 250:sellä vakio kelalla, niin uskon että myös minun tutkimiltani alueilta nousee paremilla laitteilla vielä löytöjä.
Lisäksi myrskyn aiheuttamat metsätuhot ja niiden jämä oksat aiheuttavat harmia, joten syvemmältä ottavaa laitetta olisin kaivannut itsekin..
Itse olisin jo innoissani lähdössä ens lauantaina, mutta epäilen että ympäröivät pellot puidaan vasta ens v-loppuna tai viikolla, joten voisiko päivämäärä olla vaikka 15 tai 16.9 ...?
Soitan vielä maanomistajalle ja varmistan puinti-ajankohtaa.
En voi kyllä luvata löytöjen osalta mitään, että varmaan kannattaa harkita tuleeko kovin kaukaa tonkimaan, mutta niinhän se on varmaan joka paikassa..
Lupaan olla tonkimatta aluetta, että jäis löydettävää muillekin...
Pellot pitäis olla koskemattomat, ja uskon, että olen ensimmäinen myös viereisessä metsässä, sillä niin paljon on signaalia maassa...
Täytyy myös muistaa että maassa on purettujen torppien nauloja ym. rautarojua, joten sniper keloille vois olla käyttöä.
Itse kun olen huispannut vain ace 250:sellä vakio kelalla, niin uskon että myös minun tutkimiltani alueilta nousee paremilla laitteilla vielä löytöjä.
Lisäksi myrskyn aiheuttamat metsätuhot ja niiden jämä oksat aiheuttavat harmia, joten syvemmältä ottavaa laitetta olisin kaivannut itsekin..
-
Sitten vaan lisää ehdotuksia niiltä joille ei 16.9 sovi.....
Ei nimittäin ole 100 prosenttisen varmaa onko pellot ehditty puimaan jo 16 päivä..
Miitti päivä voi siis mennä vielä viikolla eteenpäin päiviin 22-23.9 ..
Ainakin minusta olisi järkevintä ottaa pellot mukaan, sillä uskon että se vanhin esineistö tulee silti sieltä pellolta vastaan....
Ei nimittäin ole 100 prosenttisen varmaa onko pellot ehditty puimaan jo 16 päivä..
Miitti päivä voi siis mennä vielä viikolla eteenpäin päiviin 22-23.9 ..
Ainakin minusta olisi järkevintä ottaa pellot mukaan, sillä uskon että se vanhin esineistö tulee silti sieltä pellolta vastaan....
Miitti pidetty, ja keli ja tunnelma oli huippuluokkaa...
Suuret kiitokset kaikille osallistujille ja maanomistajille!!!
Kukaan ei kai joutunut lähtemään tyhjin käsin kotiin ja muutenkin oli ihan mukava päivä.
Paljon jäi vielä tutkittavaa ja tavaraa maahan, ehkä sitä vielä........
Laitetaan vissiin miitin löytöjä tähän ketjun perään..
Suuret kiitokset kaikille osallistujille ja maanomistajille!!!
Kukaan ei kai joutunut lähtemään tyhjin käsin kotiin ja muutenkin oli ihan mukava päivä.
Paljon jäi vielä tutkittavaa ja tavaraa maahan, ehkä sitä vielä........
Laitetaan vissiin miitin löytöjä tähän ketjun perään..
Viimeksi muokannut Lintsi, 17 Syys 2012, 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä nämä omat vähäiset miitti aarteeni..
Tämä on jännä palanen,ei ainakaan rautaa, jotain ?maalattua? kuviota on jäljellä... :
Onkohan tämä nyt sitten musketin kuula:
Tämä on jännä palanen,ei ainakaan rautaa, jotain ?maalattua? kuviota on jäljellä... :
Onkohan tämä nyt sitten musketin kuula:
Viimeksi muokannut Lintsi, 16 Syys 2012, 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täällä kotouduttu myös. Suurkiitos Lintsille miitistä. Hyvin olit hoitanut kartat ja muut valmiiksi. Ihan kuin olisit ennenkin järjestellyt tapahtumia Hyvä ja rento meininki oli kaikinpuolin.
En nähnytkään noita kolmea öreä sulla mitkä on tuossa kuvassa. Tuliko nuo sieltä mäen päältä myös?
Laitoin omat löydöt likoontumaan yön yli ja pistän kuvia huomenna ehtoolla!
En nähnytkään noita kolmea öreä sulla mitkä on tuossa kuvassa. Tuliko nuo sieltä mäen päältä myös?
Laitoin omat löydöt likoontumaan yön yli ja pistän kuvia huomenna ehtoolla!
golden mask 5 (maksettu yhdessä erässä)
garrett pro-pointer
garrett pro-pointer