Lanttiko?

Oletko löytänyt omituisen esineen? Näytä tunnistamaton löytösi ja aarremaanalla.comin jäsenet yrittävät auttaa sinua selvittämään mistä on kysymys.
jamppe
Kunniajäsen

Lanttiko?

Viesti Kirjoittaja jamppe »

Tommonen löytyi pellolta pikapiippailun tuloksena, ensimmäiseksi mulla tuli mieleen raha.
Paksuutta 2-4mm ja jonkinlainen reunus ainakin toisella puolella ja materiaali jotain lyijyn tapaista tai yhtä pehmeetä.
Tokihan tuo voi olla ihan mikä vain joten ehdotuksia otetaan vastaan :D

Kuva

Kuva
Fisherman
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Sinetti, joita on ollut esim siemen- ja apulantasäkeissä
Keseppa
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Ei taida olla sinetti kun on 3 cm halkasia. Tai sit on todella suuri sinetti. Onhan niitäki mut ihan noin isoja en muista nähneeni. Mahollista on kyllä että tuo on isosta sinetistä hakattu tommoseks.

Itse olen löytänyt muutaman vastaavan kokosen lyijylätkän ilman mitään merkkejä mut en ole vielä saanu vastausta mihin noita on käytetty.
Metallikokki
Innostunut Etsijä

Viesti Kirjoittaja Metallikokki »

Täältä löytyy kans tuommoinen lyijyläpyskä ilman merkintöjä. Vieressä isohko sinetti.
Kuva
Rohkea rokan syö. Uhkarohkea vielä pannarinkin
- - - - - - - - - - - - -
White's Spectra V3i
Suomen Metallinetsijät Ry
jamppe
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja jamppe »

No täytyy käydä tässä lähiaikoina haravoimassa uudestaan ko. peltoa ja katsoa löytyykö sieltä mitään muuta mielenkiintoista tai vastaavia lätkiä enemmänkin, kun tuo edellinen reissu oli iltahämärässä tehty 20 min. "pikahuispaaminen" koko perheen kanssa :)
Vastaa Viestiin