Ensimmäistä etsintä etsimässä.
Ensimmäistä etsintä etsimässä.
Hei!
Kirjottelin tänne foorumille aikaisemmin muutaman viestin. Olen päättänyt ostaa kokonaisen paketin kerralla ja kysyisin teiltä viellä viimeistä mielipidettä ostooni?
Pärjäänkö näillät hyvin: 1kpl pieni 5" x 8" kela + 1kpl iso Garrett 8.5x11 Gold kela.
Lisäksi viellä bonuspaketissa reppua, hakkua jne. Garrett merkki pitäisi olla hyvä merkki joka kestää. Onko mitään muita merkiltään jotka olisivat suorituskykyyn parempia, mutta olisivat saman hintaisia?
Paketti sisältää:
1kpl Garrett AT Gold metallinpaljastin
1kpl 8,5x11 Gold kelan
1kpl BONUS paketin, 8 ACCESSORIES, http://www.garrett.com/hobbysite/hbby_a ... ms_lg.aspx
Kirjottelin tänne foorumille aikaisemmin muutaman viestin. Olen päättänyt ostaa kokonaisen paketin kerralla ja kysyisin teiltä viellä viimeistä mielipidettä ostooni?
Pärjäänkö näillät hyvin: 1kpl pieni 5" x 8" kela + 1kpl iso Garrett 8.5x11 Gold kela.
Lisäksi viellä bonuspaketissa reppua, hakkua jne. Garrett merkki pitäisi olla hyvä merkki joka kestää. Onko mitään muita merkiltään jotka olisivat suorituskykyyn parempia, mutta olisivat saman hintaisia?
Paketti sisältää:
1kpl Garrett AT Gold metallinpaljastin
1kpl 8,5x11 Gold kelan
1kpl BONUS paketin, 8 ACCESSORIES, http://www.garrett.com/hobbysite/hbby_a ... ms_lg.aspx
Viimeksi muokannut stm_jk, 12 Syys 2012, 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitos, ensimmäisestä vastauksesta. Itselläni on tarkoitus paljastimen kanssa käydä peltoja, rantoja, kuivia kangasmetsiä ja vanhoja yksinäisiä saarija veneellä.
Tulevaisuudessa miettii sitten pinpointteria.
Itse asustelen Itä-Suomessa. Onko täällä kuinka paljon täältä päin, jos joskus tulevaisuudessa porukassa päästäin käymään ?
Tulevaisuudessa miettii sitten pinpointteria.
Itse asustelen Itä-Suomessa. Onko täällä kuinka paljon täältä päin, jos joskus tulevaisuudessa porukassa päästäin käymään ?
lisäyksenä väkevä kone on aina hyvä sijoitus jos on tod. kiinnostunut harrastuksesta. miltein kaikkiin etsimiin on sitä "viri" palikkaa olemassa.. kun tulee mieli pistää se oma laite uudelle erottelu/syvyys tasolle.McSeeker kirjoitti:Kaikki tarvikkeet on aina siitä kiinni että missä aarteita etsii. AT pro on varmasti hauska etsin. Pelloille ISO kela ja roskaisiin puistoihin saattaa pieni sniper kela olla poikaa. Noita tietty saa ostettua kun ensin pääsee tutustumaan harrastukseen
Millanen kaapeli kulkee AT Goldissa ja millaset liittimet päissä on oikein? Sitä vaan että kun lueskellut että monella on ollut häiriötä johtojen kanssa kovan käytön jälkeen. Onko kaapelia mahdollista uusia? Pystyykö itse ostamaan liittimen päät + kaapelia? Osaisitteko katsoa mitä laitteiston kaapelin kyljessä lukee niin voisin itse vähä selvitellä
Mulla ei oo AT Proota mutta ilmeisesti siinä on sama vesitiivis liitin kuin Infiniumissa. Se on Garretin omien speksien mukaan tehty eli ei ole erikseen saatavilla.
Kaapeli on nelinapasta ja sukalla suojattua kaapelia mikä myös on Garretin speksien mukaan tehty. Kaapelin laatu ja pituus vaikuttaa etsimen viritykseen. Tämä on yks syy miks kaapelikorjaukset tehdään tehtaalla tai valtuutetulla korjaajalla.
Kaapeli on alapäästä kiinteesti kiinni kelan valuussa eli ei korjattavissa sieltä päästä. Ainut ruuvattava osa alapäässä on kaapelin vedonpoistokiristin.
Muissa etsimissä missä on helpompi liitin olen korjannu heti liittimen vierestä katkenneen kaapelin lyhentämällä kaapelia hieman (maks. 10cm). Täm ei oo vaikuttanu tunnistettavasti etsimen toimintaan.
Kaapeli on nelinapasta ja sukalla suojattua kaapelia mikä myös on Garretin speksien mukaan tehty. Kaapelin laatu ja pituus vaikuttaa etsimen viritykseen. Tämä on yks syy miks kaapelikorjaukset tehdään tehtaalla tai valtuutetulla korjaajalla.
Kaapeli on alapäästä kiinteesti kiinni kelan valuussa eli ei korjattavissa sieltä päästä. Ainut ruuvattava osa alapäässä on kaapelin vedonpoistokiristin.
Muissa etsimissä missä on helpompi liitin olen korjannu heti liittimen vierestä katkenneen kaapelin lyhentämällä kaapelia hieman (maks. 10cm). Täm ei oo vaikuttanu tunnistettavasti etsimen toimintaan.
Löytyykö täältä Suomesta montakin valtuutettualiikettä? Missä hinnoin ne on jos vie korjauttavaks tehtaalle tai valtuutetulle?
Kun eikös noi kelat ole ns. kulutustavaraa, että jokaisen kelan mukana tulee oma kaapeli + liittimet liitettynä. Todennäiköisesti uuden kelan hankkiminen tulee halvemmaksi kuin kaapelin fixailu, jos ei itse mene korjaamaan.
Tähähän ne pyrkiin että kauppa käy ja raha muuttaa omistajaa.
Kun eikös noi kelat ole ns. kulutustavaraa, että jokaisen kelan mukana tulee oma kaapeli + liittimet liitettynä. Todennäiköisesti uuden kelan hankkiminen tulee halvemmaksi kuin kaapelin fixailu, jos ei itse mene korjaamaan.
Tähähän ne pyrkiin että kauppa käy ja raha muuttaa omistajaa.
Ei ole Suomessa yhtään valtuutettua korjaajaa. Lähin on saksassa ja seuraava on sit valmistaja jenkeissä siis garretin suhteen.
Kyllähän ne on siinä mielessä kulutustavaraa. Jos kaapelissa on vikaa ihan liittimen juuressa niin se kannattaa korjata mut muuten ei. Onneks korjaushinnat ei oo ollu kovia. Lähinnä se koostuu toimituskuluista.
Varsinkin Garret on ollu kovinki höveliäs näitten kaapelivikojen kans takuuaikana. Valmistajalla ois helppo sanoa että vika on tullu virheellisestä käytöstä mutta mitä minä olen kuullut ja lukenu niin esim. Garret ja XP ovat korjanneet näitä vikoja pelkillä postikulujen hinnalla. En tiedä löytyykö muita valmistajia joilla näin ois mutta XP:n keloihin pystyy vaihtamaan koko kaapelin. Tieto ja taito siihen löytyy tehtaalta sekä Regtonilta. Yleensähän kaapelia ei pysty vaihtamaan.
Noitten kaapeleiden vikaherkkyyden takia kannattais kyllä omistaa ainakin kaks kelaa etsimeen tai sit kaks etsintä. Harmittavaa kun joutuu oleen harrastamatta kun kaapeliin tulee vikaa.
Kauppa se on joka kannattaa. Ainahan valmistajat pyrkii vaikeuttaan kotikorjaajien mahdollisuuksia. Paras esimerkki tästä on autot.
Kyllähän ne on siinä mielessä kulutustavaraa. Jos kaapelissa on vikaa ihan liittimen juuressa niin se kannattaa korjata mut muuten ei. Onneks korjaushinnat ei oo ollu kovia. Lähinnä se koostuu toimituskuluista.
Varsinkin Garret on ollu kovinki höveliäs näitten kaapelivikojen kans takuuaikana. Valmistajalla ois helppo sanoa että vika on tullu virheellisestä käytöstä mutta mitä minä olen kuullut ja lukenu niin esim. Garret ja XP ovat korjanneet näitä vikoja pelkillä postikulujen hinnalla. En tiedä löytyykö muita valmistajia joilla näin ois mutta XP:n keloihin pystyy vaihtamaan koko kaapelin. Tieto ja taito siihen löytyy tehtaalta sekä Regtonilta. Yleensähän kaapelia ei pysty vaihtamaan.
Noitten kaapeleiden vikaherkkyyden takia kannattais kyllä omistaa ainakin kaks kelaa etsimeen tai sit kaks etsintä. Harmittavaa kun joutuu oleen harrastamatta kun kaapeliin tulee vikaa.
Kauppa se on joka kannattaa. Ainahan valmistajat pyrkii vaikeuttaan kotikorjaajien mahdollisuuksia. Paras esimerkki tästä on autot.
Millaisia pattereita olette oikein käyttäny metallinpaljastimeen? AT Goldin manuaalin mukaan näyttää menevän 4kpl NiMH AA paristoa.
Onko laitteessa mitään rajotuksia pattereille? Onko syytä ostaa laturia paristoille?
Litiumeista on jäänyt käsitys että ovat räjähdelleet liijallisesta latauksesta tai tyhjyydestä.
Sanyo Eneloop pikalatauslaite, sisältäen 4 kpl AA-koko
http://www.akkula.fi/Laturi-4-AA-eneloop
Onko laitteessa mitään rajotuksia pattereille? Onko syytä ostaa laturia paristoille?
Litiumeista on jäänyt käsitys että ovat räjähdelleet liijallisesta latauksesta tai tyhjyydestä.
Sanyo Eneloop pikalatauslaite, sisältäen 4 kpl AA-koko
http://www.akkula.fi/Laturi-4-AA-eneloop
http://www.akkula.fi/epages/vilkas02.sf ... ucts/20055
Minulla on tuo laturi ja Eneloop akut käytössä At Pro:ssa ja voin suositella.
Ei ole pahaa sanottavaa kyllä Lidlin Tronic-akuistakaan.
Tuo linkittämäsi ei ole pikalaturi
Minulla on tuo laturi ja Eneloop akut käytössä At Pro:ssa ja voin suositella.
Ei ole pahaa sanottavaa kyllä Lidlin Tronic-akuistakaan.
Tuo linkittämäsi ei ole pikalaturi
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
Etsimen virrankulutus on niin pieni, että on oikastaan aivan sama mitkä akkupatterit siihen laittaa. Varsinkin jos etsintä käyttää usein niin akkujen itsepurkautuminenkaan ei ole ongelma.
Jos taas etsin viettää pikiä aikoja kaapissa, suosittelen enelooppeja tai vastaavia pitkään varauksesa säilyttäviä akkuja. Ei tarvitse sitten ihan joka kerta reissua aloittaa akkjujen latauksella.
Laturiksi kannattaa valita sellainen jossa on latauspiiri jokaiselle kennolle erikseen. Näin akut pysyvät piempään hyvinä.
-TAZ-
Jos taas etsin viettää pikiä aikoja kaapissa, suosittelen enelooppeja tai vastaavia pitkään varauksesa säilyttäviä akkuja. Ei tarvitse sitten ihan joka kerta reissua aloittaa akkjujen latauksella.
Laturiksi kannattaa valita sellainen jossa on latauspiiri jokaiselle kennolle erikseen. Näin akut pysyvät piempään hyvinä.
-TAZ-
E-TRAC, AT-PRO, ACE 250.
TAZPOINT 1.0 (Home-made pinpointer), Pro pointer
Joku merkitön pikkulapio, TAZSCOOP 1.0
TAZPOINT 1.0 (Home-made pinpointer), Pro pointer
Joku merkitön pikkulapio, TAZSCOOP 1.0
Nyt on ostettu paljastin ja saapuu varmaanki seuraavalla viikolla. Woot..
Pääsen innolla odottamaan, että kaikki menee kuljetuksessa hyvin ovelle saakka.
Kiitos, kaikille kullanarvoisista neuvoista. Olette saaneet jälleen uuden huispaaja harrastelijan sakkiin!
Tulen varmasti kirjoittelemaan omista ensimmäisistä löydöistäni tulevina viikkoina.
Kalustoni:
Garrett AT Gold
8,5"x11" kela
8,5"x11" suoja kelalle
BONUS! Lisävarusteet
Pääsen innolla odottamaan, että kaikki menee kuljetuksessa hyvin ovelle saakka.
Kiitos, kaikille kullanarvoisista neuvoista. Olette saaneet jälleen uuden huispaaja harrastelijan sakkiin!
Tulen varmasti kirjoittelemaan omista ensimmäisistä löydöistäni tulevina viikkoina.
Kalustoni:
Garrett AT Gold
8,5"x11" kela
8,5"x11" suoja kelalle
BONUS! Lisävarusteet