onko vanha

Osuitko etsintäreissullasi vanhojen pullojen tai lasi- ja posliiniesineiden kätkö- tai kaatopaikalle? Kuvia vanhoista lasiesineistä.
hiltsi
Innostunut Etsijä

onko vanha

Viesti Kirjoittaja hiltsi »

mulle ei ole tullut vastaan ennen pyöreitä riihimäen purnukoita.onko harvinaisempi kuin neliskanttinen?mikähän tuo toinen pullo on mahtanut sisältää
Kuva
ei se korkealta putoaminen,mutta se äkkipysäys.
Dyykkari
Metallinetsijä

Re: onko vanha

Viesti Kirjoittaja Dyykkari »

hiltsi kirjoitti:mulle ei ole tullut vastaan ennen pyöreitä riihimäen purnukoita.onko harvinaisempi kuin neliskanttinen?mikähän tuo toinen pullo on mahtanut sisältää
Kuva
tuolta saat tietää ..

http://www.suomenlasimuseo.fi/Suomen-La ... ut-hinnat/

voin jos ja kun muistan tulostaa paperille kuvan ja kysyä kun on tuossa aika lähellä, piippaillut siinä naapuritonteilla ja uudestaankin menen :) pari päivää sit löytyi jonkunnäköstä lasijätettä tehtaalta.. Tuskin maksaa mitään kysyä että tietävätkö samantien :)

Täällä noita riihimäen lasin kamoja on kirppareilla joka lähtöön, on pelkkiä kansia ja purnukoita, maljakoita, vaaseja ja kahvikuppeja. PALJON.. hinnat aika hanurista useasti mut pari juomalasia löysin ehjää "ota tästä" yhdeltä kirpputorilta. Arvo ehkä 2 egee zibale ja tarkkaan katsoen oli riihimäen tekstit pohjassa juuri ulkoreunan kuvioinnin kohdilla. Kaapissa ovat ja välillä käytän. Lasi ei ole oikein mun alaa, en tiedä noista. Tarjontaa olisi kyllä kovasti kun noita secondhand/kirppis myyntipaikkoja kiertelen.
Dyykkari
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Dyykkari »

Muuten, tosta "rosopintaisesta", näin talvella täällä Riihimäellä samankaltaisia kirpparilla parikin kappaletta ja ainakin toisessa oli etiketti että on sisältänyt appelsiinituoremehua. Veikkaisin että jostain 70-luvulta.

Otin kuvankin, mutten nyt löytänyt sitä. Pistän kun löydän. Hintapyynnöt oli jotain 2-3 euroa.
Vastaa Viestiin