Garrett AT pro

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Grave Digger
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Grave Digger »

garrettin 250,at pro, xp deus,minelab e-trac ainakin kilahtelevat kun kela osuu johonkin.
Kell' onni on, se onnen kätkeköön,
kell' aarre on, se aarteen peittäköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.
Taurus
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Taurus »

Kilahtelu vähenee kun teippaat johdon kiinni varteen ja vähemmän herkkyyttä. Tuli muuten myös tilattua AT Pro 8)
Garrett AT Pro

Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Urmas
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Urmas »

Itse olen käyttänyt At Proota huhtikuusta lähtien, en enää vaihtaisi takaisin Ace 250:seen. Kokeilin Acea viim viikolla kerran tuossa pihassa, kyllä tuntui oudolta.
Varsi heilui eikä koko hommasta tahtonut tulla mitään.. :lol: tuntui aika lelulta.
Garrett At Pro
Garrett Pro-Pointer At
Fiskars minispade
Garrett Edge Digger
Taurus
Kunniajäsen

Urmas kirjoitti:Itse olen käyttänyt At Proota huhtikuusta lähtien, en enää vaihtaisi takaisin Ace 250:seen. Kokeilin Acea viim viikolla kerran tuossa pihassa, kyllä tuntui oudolta.
Varsi heilui eikä koko hommasta tahtonut tulla mitään.. :lol: tuntui aika lelulta.
Joo, varsinkin kun läntää tuollaisen 10x14" kelan Aceen niin varsi on kuin ruoska :D
Garrett AT Pro

Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
ilsaarin
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja ilsaarin »

Taurus kirjoitti:Kilahtelu vähenee kun teippaat johdon kiinni varteen ja vähemmän herkkyyttä. Tuli muuten myös tilattua AT Pro 8)
No niin tuli tilattua minunkin. Virolaiset eivät vastanneet kyselyyni mitään joten kotimainen kauppias voitti. Toivottavasti niitä nyt piisaa edes meille kahdelle. ACE lähti kiertoon mutta hyvin se toimi, minun käytössäni ainakin. En saanut edes toista paristosettiä koneeseen vaihdettua. Kertonee käytön määrästä :oops:
kaivelija

Viesti Kirjoittaja kaivelija »

Tuohon Viron poikien vastaamattomuuteen liittyen.
Taitaa olla niin että finndetector ja metallidetektor.ee ovat hiljaa keskenään sopineet myyntireviireistä.
Itse kysyin myös etsintä virosta ja vastaus oli että ei ole varastossa, toimitusaika 3 vko:a. Samassa postissa sanottiin että ovat laittaneet tietoni suomalaiselle yhteiskumppanilleen.
Finndetector tarjosikin samana päivänä kyseistä etsintä viikon toimitusajalla ja hintakaan ei ollut kuin 115€ kalliimpi.
Että näin se vapaa kilpailu toimii Suomessa.
Nokta Makro simplex+, Minelab x-terra 50
C.scope 1220 XD ex, Viking VK-10 ex
kolehti
Innostunut Etsijä

Viesti Kirjoittaja kolehti »

kaivelija kirjoitti:Tuohon Viron poikien vastaamattomuuteen liittyen.
Taitaa olla niin että finndetector ja metallidetektor.ee ovat hiljaa keskenään sopineet myyntireviireistä.
Itse kysyin myös etsintä virosta ja vastaus oli että ei ole varastossa, toimitusaika 3 vko:a. Samassa postissa sanottiin että ovat laittaneet tietoni suomalaiselle yhteiskumppanilleen.
Finndetector tarjosikin samana päivänä kyseistä etsintä viikon toimitusajalla ja hintakaan ei ollut kuin 115€ kalliimpi.
Haha justihinsa... pitäskö laittaa oma kilpaileva yritys pystyyn joka hakee piipparit virosta ja heittää kybän hintaan päälle ja myy suomessa? silti pysytään finndetectorien hintojen alapuolella runsaasti.
ilsaarin
Metallinetsijä

kaivelija kirjoitti:Tuohon Viron poikien vastaamattomuuteen liittyen.
No jo on ...kele. Ei uskoisi että virossa käy kauppa niin hyvin etteikö meidän rahamme kelpaisi.

Ilsu
Keseppa
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

En todellakaan tiedä onko näin tässä tapauksessa mutta joskus se voi olla valmistajan vaatimus että jälleenmyyjät toimivat vain omassa maassa. Joillaki merkeillä tämä on erittäin tiukka mutta en tiedä onko Garretilla näin. Jos menette Virossa käymään niin varmaan myyvät teille laitteen.
ilsaarin
Metallinetsijä

Auttaisi kovasti jos tietäisi että siellä niitä on. Toi eestin kieli on vähän ruosteessa.
Keseppa
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Jos mahdollista niin laita viestiä englanniks. Sitä osaavata. Kysy onko heillä tavaraa ja kerro tulevas hakemaan
Erik
Innostunut Etsijä

Viesti Kirjoittaja Erik »

Soitin sinne niin puhuvat kyllä ihan hyvin englantia, ei suomea.
Garrett pointteri,
Fiskars snadi lappari,
Scoop,
Horihori.
ilsaarin
Metallinetsijä

No juu, kyllä mä lontooksi sinne kirjoittelinkin. Nyt näyttää suomen kauppiaskin lakannut vastaamasta eikä käytetyn myyjäkään osaa kertoa pyyntihintaa. Kyllä tää nyt on vaikeeta. Pitää kai lainata paku ja hakea se täyteen viinaa ja sitten ostaa piippari samalla.
Grave Digger
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Grave Digger »

ilsaarin kirjoitti:No juu, kyllä mä lontooksi sinne kirjoittelinkin. Nyt näyttää suomen kauppiaskin lakannut vastaamasta eikä käytetyn myyjäkään osaa kertoa pyyntihintaa. Kyllä tää nyt on vaikeeta. Pitää kai lainata paku ja hakea se täyteen viinaa ja sitten ostaa piippari samalla.
jätä at ostamatta ja osta silläkin rahalla viinaa, saat rahoillesi paremmin vastinetta.
Kell' onni on, se onnen kätkeköön,
kell' aarre on, se aarteen peittäköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.
ilsaarin
Metallinetsijä

Saisiko tähän viimeiseen kommenttiin tarkennusta? Tulkitsenko oikein, että AT:n osto olisi vikatikki? Vielä ei ole raha liikkunut, vaikka suomen kauppiaskin taas palasi linjoille.
paukar
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja paukar »

Viron myyjä on aika huono vastaamaan jos sillä ei oo tuotetta varastossa. Joskus oon lähettäny neljäkin viestiä ennenkuin on vastannu. Kaikki tähänasti tilatut on ainakin toimitettu. Yhteityökumppanini USA:ta selvittää Garretilta tätä Suomen ja Viron myyntiä ja onko tehdas jotenkin ohjeitanu Viron maahantuojaa alueista.
Nokta Goldengate 3D Plus
XP Deus
MI6
Detectorpro Pistol Probe
Black ADA SodBuster
SAND SCOOP EVROEXCAVATOR V.5
Taurus
Kunniajäsen

ilsaarin kirjoitti:Saisiko tähän viimeiseen kommenttiin tarkennusta? Tulkitsenko oikein, että AT:n osto olisi vikatikki? Vielä ei ole raha liikkunut, vaikka suomen kauppiaskin taas palasi linjoille.
En usko että mikään kauhean huono valinta jos Acejen jälkeen kolmanneks ostetuin laite. Mulla on AT tulossa kovaa vauhtia kohti kotio :D
Garrett AT Pro

kolehti
Innostunut Etsijä

Viesti Kirjoittaja kolehti »

Taurus kirjoitti:
ilsaarin kirjoitti:Saisiko tähän viimeiseen kommenttiin tarkennusta? Tulkitsenko oikein, että AT:n osto olisi vikatikki? Vielä ei ole raha liikkunut, vaikka suomen kauppiaskin taas palasi linjoille.
En usko että mikään kauhean huono valinta jos Acejen jälkeen kolmanneks ostetuin laite. Mulla on AT tulossa kovaa vauhtia kohti kotio :D
Ostetuin ei sano mitään, ehkä hypetetyin koska kyseessä tunnettu brändi ja sen vuoksi suuri myynti AT:lla, ei sano ettäkö tuote olisi sen parempi kuin aiemmat versiot.

Kannattaa odottaa tovi arvosteluita ja tehdä vertailuja aiempiin etsimiin, 300€ kalliimpi kuin edellinen malli ja ainut päivitys on että löytää 4cm syvemmältä :D Korkeampi taajuus noissa mutta kaikki tulee jo löydetty ~9kHz:lla niin turhaa taajuutta lisätä vaan sitä teknologiaa voisi päivittää... Pyörittelin mielessäni jo jotain 3D-pulssiluontain ideaa, näytölle piirtyy löydetyn kappaleen piirteet.

Tämä AT on vähän sama kuin 350/EURO... ei tunnu olevan muuta eroa kuin isompi kela jonka ois voinu ostaa myös ite ace 250 piippariinsa.

Kuvittelisin että piipparin päivittäminen voisi mahdollisesti tapahtua 5-8v välein jotta raha/toiminnot suhde pysyy hyvänä.

Teollisen muotoilian näkökulmasta ränttinkiä :D

EDIT: ja mitä katsoo sinun signaturea Taurus, sun ace 250 + DD kela + pinpointer on saanut sinut löytämään hyviä löytöjä! paremmaksi on vaikea vetää :)
ilsaarin
Metallinetsijä

Minua kiinnostaa tuossa se vesitiiviys, tai ainakin se on tiiviimpi kuin Ace. Olisi yleiskäyttöisempi. Sitä paitsi vanha ACE on jo muilla mailla piipittämässä.

Kyllä tässä testejä on luettu ja ihmisten kommentteja. Joilla kuilla on kone rikki, joillakuilla pelaa niin kuin pitääkin. Näytti se Deuskin rikki menevän vaikka maksaa tuplat ja vähän päälle. Ja taidan kuitenkin pitää Tauruksen lausuntoja suuremmassa arvossa. Johtuu ihan vaan kirjoitettujen juttujen lukumäärästä. :) Ei millään pahalla.

Pitää laittaa uusi AT huomenna tilaukseen kun ei tuo nimimerkki Erik hyväksynyt tarjousta eikä ole kertonut paljonko käytetystä kapulasta haluaisi.

Ilsu
McSeeker
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Olen itse myös harkinnut AT pro:n ostamista seuraavaksi etsimeksi. Vesitiiviys on vaan plussaa koska en meinaa kuitenkaan sen kanssa vedessä työskennellä. Hetken käytin ACE 250:stä ja siitä jäi jotenkin niin hyvä fiilis että luulisin että AT pro on myös asiallinen laite :)

Näytöllisen usean nappulan omaavan vesitiiviin etsimen valmistaminen edullisella hinnalla ei varmasti ole helppoa. Markkinoita hallitsee Minelab excalibur ja Garrettin mallit ( tesoron laitteet eivät liene kovinkaan suosittuja pohjoismaissa? ). Excalissa ei näyttöä ole eikä myöskään Sea Hunterissa. AT pr o ja gold lie ainoat laitteet edullisessa hintaluokassa joissa näyttö.
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
paukar
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja paukar »

At:ssä selvä etu vesitiiveydestä. Oma koneeni on ollu pisimmän aikaa n. metrin syvyydellä 3 tuntia yhtämittaa, eikä ainakaan vielä vettä oo päässy sisään ja konetta uitetaan vähän väliä. Konetta en oo senkummemmin kuivaillu ja on kokoajan autonperässä. Johtojenliittimiä on turha aukoa, toden näköisesti saa vain ongelmia.
Toinen selvä etu on ID-luku, helpottaa kohteiden tunnistamisessa rajatapauksissa.
Iso hyppäys parempaan verrattuna ACE250:een ja ACE350:een.
Nokta Goldengate 3D Plus
XP Deus
MI6
Detectorpro Pistol Probe
Black ADA SodBuster
SAND SCOOP EVROEXCAVATOR V.5
ilkkap
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

Kolehti sanoi:
"Ostetuin ei sano mitään, ehkä hypetetyin koska kyseessä tunnettu brändi ja sen vuoksi suuri myynti AT:lla,......"

Tästä asiasta olen samaa mieltä. Tämä foorumi on selvästi kallellaan Garrettin etsimiin.

Mitähän mieltä tämän foorumin laitetietäjät ovat?
McSeeker
Raavas Tonkija

ilkkap kirjoitti:Kolehti sanoi:
"Ostetuin ei sano mitään, ehkä hypetetyin koska kyseessä tunnettu brändi ja sen vuoksi suuri myynti AT:lla,......"

Tästä asiasta olen samaa mieltä. Tämä foorumi on selvästi kallellaan Garrettin etsimiin.

Mitähän mieltä tämän foorumin laitetietäjät ovat?
Yritykset tekevät laitteilla rahaa joten totta kai niitä pitää hypettää = mainostaa. Garrett on nostanut hyvin profiiliaan Youtube kanavallaan ja ihan mukava niitä videoita on katsoa, ei siinä mitään. Jos firmat ei mainosta mitään, niin kukaan ei myöskään niitä laitteita osta.

Omakohtaiset kokemukset Garrettin laitteista perustuu ACE 250 + Sea Hunter II laitteisiin ja Excaliburiin verrattuna esim Sea Hunter on paljon kestävämmin rakennettu laite = käytetty kalliimpia osia kuten esim liittimet jotka puuttuvat täysin excalista.

Olen erittäin tyytyväinen siihen että Garrett pystyy myymään aika laadukkaita laitteita edullisella hinnalla ( ACE 250 tästä mitä parhain esimerkki ). Pro Pointer on myynyt paljon = Minelab mielestäni on kopioinut oman mallinsa suoraan Garrettilta ja kehtaa pyytää vielä laitteesta enemmän.

Garrett on aika selkeästi ottanut sellaisen linjan että myyvät edullisempia laitteita suurelle massalle, Minelabilla taas esim uuden CTX3030 mallin kanssa taas suunta on aivan eri.

Piippailuvideoita
Taurus
Kunniajäsen

Laadusta samaa mieltä. Reilu vuoden jo aktiivisesti Aceillut eikä kertaakaan jättänyt tielle. Kestänyt niin pakkaset kuin sateetkin, sekä kolaukset. Oli myös koko talven auton takapoksissa ulkona. Ainoastaan kelan kiinnitysruuvi hajonnut mutta sekin johtui vain liiallisesta voimankäytöstä :D Pro pointterin laatuun sen sijaan en ole tyytyväinen tai sitten mulle on sattunut vain joku maanantaikappale,
Garrett AT Pro

McSeeker
Raavas Tonkija

Taurus kirjoitti:Laadusta samaa mieltä. Reilu vuoden jo aktiivisesti Aceillut eikä kertaakaan jättänyt tielle. Kestänyt niin pakkaset kuin sateetkin, sekä kolaukset. Ainoastaan kelan kiinnitysruuvi hajonnut mutta sekin johtui vain liiallisesta voimankäytöstä :D Pro pointterin laatuun sen sijaan en ole tyytyväinen tai sitten mulle on sattunut vain joku maanantaikappale,
No eihän propointerista voi hajota muuta kun se katkaisija vai voiko?

Piippailuvideoita
Vastaa Viestiin