Luutn. Y.J.Huhti.

Löytyykö hyllystäsi vanha vaasi tai koristaako seinääsi jokin erityinen aarre minka haluat jakaa muiden kanssa? Kerro se sanoin ja näytä kuvin.
Avatar
Lintsi
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 31 Joulu 2011, 11:24
Paikkakunta: Kanta-häme

Luutn. Y.J.Huhti.

Viesti Kirjoittaja Lintsi »

Kaverini antoi minulle tutkittavaksi salkun, joka oli löytynyt tyhjennettävän talon ullakolta ja ajattelin tehdä siitä aiheen jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan/Olemaan sukua kyseiselle herralle...

Laukku sisältöineen kuului siis Y.J.Huhdille, joka ilmeisesti oli kotoisin salosta, tai ainakin vaikutti sielläpäin noin 1940 paikkeilla..
Toimi Viesti/tiedustelu upseerina siellä sun täällä..

Papereista ehkä selviäisi lisää , jos kävisi koko aineiston läpi.

Miehen sotilasuran alusta, tai sen lopusta ei ole tietoa, vain laukku ja sen sisältö...


Kuva

Kuva

Laukku sisältää pääasiassa oppimateriaalia, sekä omia muistiinpanoja vihko tolkulla, kenttäpostia, valokuvan, jonkilaisen kosimakirjeen turkulaiselta naiselta ym...


Kuva

Kuva

Kuva


Kuva

Valokuva syväriltä, olisiko kuvassa itse herra Y.J.Huhti..?

Kuva


Kuva


Kuva

Kosiokirje.... 8)

Kuva


Kuva


Kuva

Kuva


Kuva

Kuva


Kuva

Kuva


Kuva

Kuva


Kuva

Kuva


Kuva

Kuva


Jos jotakuta kiinnostaa, niin voin pyynnöstä dokumentoida tänne lisää oppimateriaalia tai muistiinpanoja yms...
Avatar
Scharf
Innostunut Etsijä
Viestit: 87
Liittynyt: 22 Touko 2012, 13:33
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Scharf »

Kuule, tuollaisia kokonaisuuksia on aika harvassa. Jos et itse(tai kaveri) aio säilyttää, tarjoa vaikka museolle(usealle), tai jos myyt, myy vain kokonaisuutena. Hienoja on.
Rahallisesti ei varmaan kummoinen setti, mutta historiallisesti mielenkiintoinen.

Jaska :)
"Kun kaikki muut olivat pessimistejä, minä olin ainoa onanisti"
Avatar
Kätkäläinen
Kunniajäsen
Viestit: 1830
Liittynyt: 19 Touko 2011, 15:53
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Kätkäläinen »

Kyllä varmaan lähisukulaisia löytyisi jos joku ottaisi asiakseen!
Avatar
sudenkolo
Metallinetsijä
Viestit: 427
Liittynyt: 09 Helmi 2008, 14:54
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja sudenkolo »

Kätkäläinen kirjoitti:Kyllä varmaan lähisukulaisia löytyisi jos joku ottaisi asiakseen!
Juurikin näin :wink:
Garrett Ace 250
Avatar
Lintsi
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 31 Joulu 2011, 11:24
Paikkakunta: Kanta-häme

Viesti Kirjoittaja Lintsi »

Niin täytyis kai ottaa asiaks....Tavarat vaan ei ole minun eikä edes minulla, sitten on vielä pari metsä piippailukohdetta peltojen lisäks, monta rautaa tulessa blaa blaa perus jargonia.. :p
Täytyy kauden jälkeen yrittää jos joku löytyy...
Longway
Metallinetsijä
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 20:34

Viesti Kirjoittaja Longway »

Pistämpä tässä vähän lisää juttua...

1941 perustettiin viestipataljoona 34/2.komppania Salossa
yksi joukkueen johtajista silloin oli vänrikki Y. Huhti

täältä löytynee vähän tietoa + sotapäiväkirjoja ym.

http://jckcollector-asevelimerkit1939-1 ... a-34-2-kor
[/url]

katsokaa blokikirjoituksista 2012, sieltä löytyy...

Hieman sukututkimusta harrastaneena minua kiehtoo kaikki tälläinen...
Avatar
Schaza
Raavas Tonkija
Viestit: 600
Liittynyt: 08 Marras 2008, 20:20
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Schaza »

Jossain netin syövereissähän oli tuo tietokanta, josta pystyi nimellä hakemaan rintamilla kaatuneita/kadonneita.

Tuli mieleen kun aikoinaan tutkiessani Jyväskylän seudulla Pönttövuoren ennen 1918 sotia porattua vanhaa rautatietunnelia, niin sieltä löytyi kallioon kaiverrettuna sukunimikaiman puumerkki (eikun siis kivimerkki) ja joukko-osasto.

Tämä veijari ilmeisesti oli selvinnyt sodista kun ei vastaavilla nimikirjaimilla mitään löytynyt.

Itselläni on myös jossain varastossa Suomen sotien Upseereista jonkinlainen nimiluettelo jossa syntymäaikoja yms.(=2 pirun paksua nidettä).

Edit: Ei löydy Salossa syntyneistä upseereista, eikä myöskään Sauvosta johon tuo yksi papereista viittaa. täytyypä tässä kahvikupposen ajan silmäillä opuksia, kun missään ei kerrota millä perusteella kirjoissa on paikkakuntajaottelu, syntymä- vai kirjan painohetken asuinkunnan.

Edit: Pitkällisen pläräämisen jälkeen täytyy sanoa että tätä Huhtia ei löydy näistä kahdesta kirjasta. Näitä 'Suomalainen reservin upseeri'-kirjoja on sarjassa 4, mutta itselläni niistä vain 2 ensimmäistä osaa jotka satuin joskus löytämään. Olisikohan jollain näitä opuksia?
"I reject your reality and substitute my own."

Pulinaa plooturahoista: http://www.hjsc.org/fin/plootu.html
Vanhin piippiraha: 20c 1999. :D
Vastaa Viestiin