Sakujen ampumarata 1940

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Elämää nähnyt Jouko
Viestit: 7
Liittynyt: 07 Elo 2012, 11:37
Paikkakunta: Vantaa

Sakujen ampumarata 1940

Viesti Kirjoittaja Elämää nähnyt Jouko »

Kuva

Sakujen sodanaikainen ampumaradan pengerrys. Pengerryksen alapuolella näkyy osittain umpeen täyttynyt kaivanto. Kaivannon tarkoitus oli suojata "taulumiehet" osumilta.
Kuva

Luhistunutta kaivantoa. Puiden salvaukset näkyvät silti hyvin.



Kuva
Luoteja penneryksessä riitti, niitä löytyi lapiotolkulla. Luotien kalibereista minulla ei ole käsitystä, muuten kuin tuo 9mm. luoti... aikoinaan armeijassa suomi konepistoolia ampuneena tunnistin sen. (vai olenko sittenkin väärässä...)
Avatar
Scharf
Innostunut Etsijä
Viestit: 87
Liittynyt: 22 Touko 2012, 13:33
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Scharf »

Suomalainen 53R:n hylsy ja osin suomalaisia luoteja. Mistä tulee tieto saksalaisten ampumaradasta? Vieläpä vuodelta 1940.
Eppäillä tuota soppii...vaan voihan se olla, jos sinulla on faktoja aiheesta?

Jaska
"Kun kaikki muut olivat pessimistejä, minä olin ainoa onanisti"
Elämää nähnyt Jouko
Viestit: 7
Liittynyt: 07 Elo 2012, 11:37
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Elämää nähnyt Jouko »

Anteeksi löysämielisyyteni. Otsikon vuosiluku on liian aikainen. Otsikointi olisi arvatenkin parempi: "40-luvulta" Koska tarkkaa vuosilukua ei taida olla kenelläkään. Ei ainakaan minulla.

Tietoni saksalaisten "tukikohdasta" perustuvat, osittain lähdekirjallisuuteen ja suurimmaksi osaksi "vanhan kansan" haastatteluihin.
Elämää nähnyt Jouko
Viestit: 7
Liittynyt: 07 Elo 2012, 11:37
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Elämää nähnyt Jouko »

Kuva

Tunnistaako kukaan mistä tuo voisi olla? Sota ajan ajoneuvosta? Yllättävän hyväkuntoisen oloinen. Tarvisikohan kukaan mobililti tuommoista?
Vastaa Viestiin