Onko kullan etsinnässä kokemuksia.

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
aar1pne
Kunniajäsen

Onko kullan etsinnässä kokemuksia.

Viesti Kirjoittaja aar1pne »

Keväällä oli muutamia harrastajia aikoen hankkia piipparin kullan etsintään.Olis mielenkiintoista kuulla kokemuksia?
matson
Metallinetsijä

ei vielä mutta ....

Viesti Kirjoittaja matson »

tervehys
minä ainakin olen kysellyt paljon eri foorumeilta tuota kullan etsintää metallin paljastimella että onko joku kokeillut, mutta vastauksia ei oikein tahdo tulla tuolta kullan kaivajien keskustelu palstalta.
itse aion ostaa tuon kullan etsintään käyvän paljastimen maaliskuussa ja kesällä on tarkoitus aloittaa etsinnät lapissa.
minäpäs sitten ilmoittelen esn syksynä että miten kävi, tosin odotukset ei ole vielä ens kesälle kovin korkeat menee ehkä harjoitellessa säätöjä, mutta katsotaan. :D
kullan kaivuulla ei elä....välillä pitää syödäkkin.
sudenkolo
Metallinetsijä

Re: ei vielä mutta ....

Viesti Kirjoittaja sudenkolo »

matson kirjoitti:tervehys
minä ainakin olen kysellyt paljon eri foorumeilta tuota kullan etsintää metallin paljastimella että onko joku kokeillut, mutta vastauksia ei oikein tahdo tulla tuolta kullan kaivajien keskustelu palstalta.
itse aion ostaa tuon kullan etsintään käyvän paljastimen maaliskuussa ja kesällä on tarkoitus aloittaa etsinnät lapissa.
minäpäs sitten ilmoittelen esn syksynä että miten kävi, tosin odotukset ei ole vielä ens kesälle kovin korkeat menee ehkä harjoitellessa säätöjä, mutta katsotaan. :D
Jos rupeaa todella sitä kultaa tulemaan niin ilmoittele ihmeessä.Ps olisi pari valtausta varmaan käytettävissä, :wink:
Garrett Ace 250
aar1pne
Kunniajäsen

Kullanetsiälle.

Kullanetsiän kartoitusväline... Goldspear. Kätevä laite,on kokemusta pitkältä ajalta. Toimii hienokullan esiintymässä parhaiten. Löytyy Googlen kautta,jossa myös suomennos.
Mc_Mursu
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Näköjään Garrettin Ace 250:lläkin joku löytää kultaa. Paljoakaan en kullanetsinnästä tiedä, mutta mielestäni aika hyvin on kultaa löytänyt. :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=EXHGu1o8F04
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
aar1pne
Kunniajäsen

Kullan etsintä.

Keskustelin erään kokeneen konekaivajan kanssa siitä,onko piipparia kokeiltu valtauksella. Hänellä käy turisteja paljon kaivamassa. Hän kertoi monenmoista laitetta on testattu.mutta ei yhtäkään hippua ole löytynyt. Olipa yksi kokenut Austraaliainen ja huippu kallis kulta-piippari,mutta ei mitään. Alueela on kultaa ,suurimmat hiput yli 10 grammaa. Olen itse rännittänyt kaivinkoneella nostettua maata kultaa on tullut hyvin. Mutta olen sanonut tämän ennenkin kulta on liika syvällä piipparille. Ei muistanut Austraalialaisen piipparin merkkiä,mutta kaveri oli tuumannut hälle riittää Lappi kokeilu. Jospa nämä uudet piipparit ovat,niin paljon tehokkaanpia,että onnistaa...
matson
Metallinetsijä

kullan esiintyminen

olen jututtanut/kirjoitellut kullankaivajien kanssa kullan esiintymisestä kuinka syvällä se on, siihen tulokseen on tultu että kultaa löytyy monesta eri syvyydestä esim 2000v löydetty 88g oli 50 cm ja olisi löytynyt paljastimella näin totesi kokenut konekaivaja.
mutta sanotaan näin että tili tehdään syvältä ei pinnasta.
kaikkihan riippuu tuurista sattuuko kohdalle, aika näyttää miten käy.
matson
Metallinetsijä

linkki

tässä linkki käytyihin keskusteluihin
http://www.kultaperinne.fi/Foorumi/viewtopic.php?t=4272

ja korjaus se olikin 75g eikä 88g
aar1pne
Kunniajäsen

Matson

Matson. Jos valtaus on voimassa kaivamisen voi aloitaa milloin vain. Lkl:n valtauksella olen joskus jopa toukokuun lopulla pääsyt kaivamaan riipuu keväästä . Kyseessä Palsin-Elsanoja.....
matson
Metallinetsijä

kiitos

aar1pne kiitos tuosta tiedosta, joku sanoi että kaivuut saa aloittaa vasta 10.6 mutta se oli sitten väärää tietoa.
itsekkin olin 2v sitten tuolla palsinoja-elsaojalla kaivelemassa, nyt näyttää että se ei enää kuulu tuohon lapinkullankaivajain alueeseen se taisi loppua 2008.
mutta onneksi jäi vielä olikos se nyt 6 aluetta jossa voi kaivella.
näistä alueista kaikkein kiinostavin on tuo karuoja ajatellen tuota metallinpaljastin hommaa, mutta sinne pääsy on melkeimpä mahdottomuus minulta kun on nuo pienet pojat ja emäntä mukana.
karuoja on se paikka mistä löytyi läheltä pintaa tuo 75grammanen v 2000.
mutta kiitos tuosta aloitus tiedosta, nyt vaan pitää loma suunitella joko kesä tai elokuulle, kesäkuulls ei ole hyttysiä mutta saattaa olla vielä lumi ja routa.
Vastaa Viestiin