Pronssirengas

Oletko löytänyt omituisen esineen? Näytä tunnistamaton löytösi ja aarremaanalla.comin jäsenet yrittävät auttaa sinua selvittämään mistä on kysymys.
Avatar
Scharf
Innostunut Etsijä
Viestit: 87
Liittynyt: 22 Touko 2012, 13:33
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Pronssirengas

Viesti Kirjoittaja Scharf »

Vaikka tämä jo on tuolla päivän löydöissä, pakko on laittaa tänne, kun ei oikein tunnu veikkauksia tulevan.
Siis, mikä ihmeen rengas tämä on? Keseppa on veikannut laakerin suojusta, muut eivät mitään.
Materiaali on jotain pronssin suuntaista. Ei ollut oksidoitunut, vain tummunut. Koko rengas on ikäänkuin yhtä kappaletta, ja kerroksia on useampi, kuin kääretortussa. Löytyi samaisesta pellosta, mistä toistaiseksi saatu ylös n.1700-luvun tavaraa.

Kiitän kaikista arvauksista ja tiedoista jo etukäteen, tai jos joku voi vahvistaa Keseppan arvion.

Jaska
Kuva

Kuva
Kuva
"Kun kaikki muut olivat pessimistejä, minä olin ainoa onanisti"
Avatar
ZyrTech
Kunniajäsen
Viestit: 1200
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Fillarin laakerisysteemistä? Minkä kokokoinen toi on? Kuinka ohuesta pellistä valmistettu? Tarttuuko magneetti?

Voisiko olla taskukellon joku osa?
Kuva
Longway
Metallinetsijä
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 20:34

Viesti Kirjoittaja Longway »

Samaa mieltä kuin ZyrTech, näyttää selvästi että ois fillarin laakereista :?:
Avatar
Scharf
Innostunut Etsijä
Viestit: 87
Liittynyt: 22 Touko 2012, 13:33
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Scharf »

http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... php?t=6890
Tuolla siis originaaliviesti kuvineen, josta näkyy mittasuhteet. Magneetti ei ota, ei edes yritä.
Kai se on uskottava, että meillä on kaveriporukassa aukko sivistyksessä, kun ei oikein osata mieltää tuota minkäänlaiseksi laakeriksi, tai sen osaksi.

Jaska
"Kun kaikki muut olivat pessimistejä, minä olin ainoa onanisti"
Garage
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Touko 2012, 21:06
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Pronssirengas

Viesti Kirjoittaja Garage »

Scharf kirjoitti:Vaikka tämä jo on tuolla päivän löydöissä, pakko on laittaa tänne, kun ei oikein tunnu veikkauksia tulevan.
Siis, mikä ihmeen rengas tämä on? Keseppa on veikannut laakerin suojusta, muut eivät mitään.
Materiaali on jotain pronssin suuntaista. Ei ollut oksidoitunut, vain tummunut. Koko rengas on ikäänkuin yhtä kappaletta, ja kerroksia on useampi, kuin kääretortussa. Löytyi samaisesta pellosta, mistä toistaiseksi saatu ylös n.1700-luvun tavaraa.

Kiitän kaikista arvauksista ja tiedoista jo etukäteen, tai jos joku voi vahvistaa Keseppan arvion.

Jaska
Kuva

Kuva
Kuva
En saa tuosta kyllä minkäänlaista mielleyhtymää laakereihin, enkä muuhunkaan fillariin liittyvään. Eihän näistä tietysti koskaan tiedä. mutta eppäillä kuitenkin soppii.
Avatar
esso
Metallinetsijä
Viestit: 287
Liittynyt: 23 Touko 2012, 19:51
Paikkakunta: Loviisa / SverigePyttis

Viesti Kirjoittaja esso »

Googlen kuvahakuun sanaksi "liukulaakeri", jo tulee reikäistä pronssia.
MineLab E-Trac __________ Minelab Pro-Find 25
MineLab X-Terra 705 ______ Garrett ProPointer
XP Deus v.3.2 ____________ Whites Bullseye TRX
Avatar
Scharf
Innostunut Etsijä
Viestit: 87
Liittynyt: 22 Touko 2012, 13:33
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Scharf »

:D
No, katselin kuvahaulla liukulaakereita, etenkin fillarin sellaisia, mutta ei tuo nyt edelleenkään aukea. Kiitokset kuitenkin kaikista kommenteista. Mielestäni metallin vahvuus on aivan liian pieni, eikä tuo "teknisestikään" laakeri ole. Olkoon nyt toistaiseksi joku tunnistamaton härpäke tuolla muiden joukossa.

Kiitokset,

Jaska 8)
"Kun kaikki muut olivat pessimistejä, minä olin ainoa onanisti"
Vastaa Viestiin