Esittäytymisareena

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
Hannu Hanhi
Metallinetsijä
Viestit: 208
Liittynyt: 16 Tammi 2007, 15:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hannu Hanhi »

Terve
Meikä piipparoi satunnaisesti täällä Keravan ympäristössä ja kesäisin Lappeenranta/Saimaan saaret.Mitään järisyttävän vanhoja löytöjä en ole tehnyt,pikkukolikkoja yms muuta sälää.
Hiekkarannat saimaalla on mainioita paikkoja ja muutamia kolikoita on sieltä löytynytkin, vanhin "vain"1928.
Garret 250 on riittänyt tähän asti mutta mieli tekisi tietysti tehokkaampaa.
Varustelua lisään ensikesäksi, garretin pinpointterin ja isomman kelan ihan vaan kokeilumielessä.
Routa kyllä sulaa vaikka Kotiteollisuus toista väittääkin eli kesää odotellaan .
Piiparointia vertaan luonteeltaan lähinnä kalastukseen. Molemmissa keskittyy mukavan rennosti vaan itse asiaan, ja joskus nappaa ja joskus ei.
Erittäin mukava harrastus.

ai niin. Garretin ostin käytettynä ja hyvin on toiminut jo pari vuotta. Kiitos luotettavalle myyjälle joka näilläkin sivustoilla vierailee ilman ääkkösiä.
Ace250+isompi kela.
Minelab Musketeer Advantage 10.
Garret pinpointteri+Fiskarsin taitettava.
ansku
Viestit: 19
Liittynyt: 09 Loka 2008, 12:56

Viesti Kirjoittaja ansku »

Heips kaikille!

Ajattelin kanssa kohteliaasti esittäytyä, eli täällä viime syksystä asti piippailua harrastanut himpun alle kolmekymppinen naisimmeinen. Eka piippari tuli siis vasta nyt syksyllä hankittua, mutta paljon kauemmin oon tästä mielenkiintoisesta ja mukaansatempaavasta harrastuksesta haaveillut...Lähinnä vaan rautanauloja ylös tähän mennessä kaivanut, mutta ensi kevättä ja kesää ja uusia seikkailuja kovasti odotellessa :)
Garrett Ace 250 on siis mun piippailuvekotin, pitänee sen saloja vielä opetella. Kiitos kuitenkin mm. Etsijä82 kun hieman valotit toimintaperiaatteita Aikarauta -ketjussa :)
Avatar
pax
Viestit: 26
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 19:09
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja pax »

Olen reilu 40 vuotias mies Pohjois-Karjalasta ja törmäsin ensimmäisen kerran tähän sivustoon n. vuosi sitten. Harrastuksiin kuuluu mm. geokätköily, jota näkyy joku muukin täällä harrastavan. :wink:
No kadotin vahingossa geokolikon lumihankeen ja ajattelin sitten sen löytyvän
piipparilla. Nettiä selatessa sitten tätäkin sivustoa tutkin. Sillä kertaa jäi kuitenkin
piipparin hankinta väliin, kun tuon kolikon omistaja oli ymmärtäväinen eikä hoppuillut löytämisen kanssa.
Odoteltiin rauhassa lumien sulamista ja onneksi se löytyikin sitten helposti.
Nyt talvella jotain kautta tänne uudestaan satuin eksymään. Kun noita hienoja löytöjä näki, niin kiinnostus oman piipparin hankintaan kasvoi. Ostin sitten käytetyn ACE 250:n ja sillä on tarkoitus koluta lähitienoota. Täällä Pohjois-Karjalassa en ole vielä nähnyt yhtään alan harrastajaa, ei taida olla yleistä näköjään. No onpahan säästyneet ne huippulöydöt sitten minulle. :lol:
Garrett ACE 250
Avatar
männer
Metallinetsijä
Viestit: 287
Liittynyt: 29 Tammi 2009, 17:54
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja männer »

Moi.
Mies, ikää 30-vuotta ja asiaan kiinnostuin viime syksynä. Nyt on nettiä kahlattu ja kirja aiheesta luettu, kiinnostus on kova. Oman piipparin hankinta on edessä, tarkoitus on ostaa n. kuukauden sisään. Ja ensimmäistä etsintäreissua olen tekemässä tuossa maaliskuun aikana.

Etsintäalueet löytyvät sektoreilta: PK-seutu-Tammela-Ypäjä-Naantali

Muista harrastuksista mainittakoon metsästys ja kaikki kalliomaalauksiin liittyvä.
Fisher F4
C. Scope CS1MX
Vanhin kolikko: 5mk 1937
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

pax kirjoitti: Harrastuksiin kuuluu mm. geokätköily, jota näkyy joku muukin täällä harrastavan. :wink:
No kadotin vahingossa geokolikon lumihankeen ja ajattelin sitten sen löytyvän
piipparilla. Nettiä selatessa sitten tätäkin sivustoa tutkin. Sillä kertaa jäi kuitenkin
piipparin hankinta väliin, kun tuon kolikon omistaja oli ymmärtäväinen eikä hoppuillut löytämisen kanssa.
Odoteltiin rauhassa lumien sulamista ja onneksi se löytyikin sitten helposti.
Tuohan olikin hauska sattuma. Olen myös koittanut lähikätköjen loggauksia pitää silmällä, jos joku olisi vaikka hukannut golikon maahan ja voisin sen käydä löytämässä. :D
Olen ajatellut, että sitten joskus 10 v. päästä voisi alkaa piipparilla haravoimaan geokätköjen ympäristöä. Voi olla, että purkista on pudonnut maahan yhtä sun toista esim. juuri geokolikoita. Ei tiedä vaikka kätköä etsineiltä tyypeiltäkin olisi siinä etsinnän ohella pudonnut tavaraa.

Harrastan siis itsekin geokätköilyä samalla nimimerkillä. 8)
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
matson
Metallinetsijä
Viestit: 157
Liittynyt: 03 Elo 2008, 22:47
Paikkakunta: sotkamo

mä vaan

Viesti Kirjoittaja matson »

elikkäs esittäydytään nyt hieman olen 42v kahden pienen pojan isä 2.7v ja 6kk. työskentelen pelastusalalla.
tähän astisen elämäni aikana olen kerennyt harrastaa yhtäsun toista esim. surffausta, varjoliitoa, mönkijällä ajelua, moottoripyöräilyä, veneilyä, metsästystä, kalastusta ja kullankaivuuta sekä sivu hommina olen tehnyt toiminimellä kaivinkone töitä, rakennellut taloja sekä kunnostellut taloja ja kouluttanut paloalan kursseilla ns. sopimuspalomiehiä.
nyt sitten uutena on tullut tuo metallinpaljastin homma lähinnä tuota kullankaivuuta ajatellen tosin muutakin on tarkoitus etsiä.
tämä palsta on todella hieno homma ja hattua nostan tuommoisille tietäjille kuin esim. etsijä 82 ja muillekkin tietysti joten kiitos vaan tähän asti saaduista neuvoista.
kullan kaivuulla ei elä....välillä pitää syödäkkin.
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1229
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Terve vaan täältä raumalta.
Esittäydytään nyt vaikka piipparia ei vielä olekkaan, mutta tarkoitus olisi kesäksi sellainen hankkia.Kovasti tässä etsitään lisätietoa noista laitteista.

Ikää on 27 ja naimisissa ollaan.
Harrastuksia on kalastus ja RC-lennokit.

Sanonpa minäkin että hieno juttu tämä foorumi.10 pistettä!!!
Noita löytyöjä on mukava lueskella, samoin kuin tunnistamattomia löytöjä.

-Toni-
Viimeksi muokannut ihis81, 06 Touko 2009, 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10507
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Olen jo 54 vuotias piipparoija Ruokolahdelta Etelä-Karjalasta, ja olen harrastanut tätä lajia jo yli 15v. Paljon on tullut hyviä löytöjä, kun täällä on paljon sotaajan tapahtumapaikkoja.
Työnä teen maalaushommia teollisuudelle, joten metalli on tullut tutuksi tätäkin kautta. :)

Harrastan keräilyä, mm. ennen 60-lukua tehtyjä peltirasioita, joista on pari kuvaa tuolla "kokoelmani" osastolla.

Kiitokset tämän upean foorumin perustajille :D
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
mike
Metallinetsijä
Viestit: 162
Liittynyt: 27 Marras 2008, 11:06
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja mike »

moro!
olen 36v mies oulun etelä puolelta ruukista.
ammatiltani olen laitosmies.perhettäkin on,emäntä ja pojat 6v ja 4kk.harrastan kalastusta, metsästystä ja jonkin verran olen aloitellu tätä piipparointia.omistan ace 250 piipittäjän ja tähän asti ollut ihan tyytyväinen siihen.
jotakin on tullut löydettyä,mutta ei mitään arvokkaampaa.
olisi joskus mukava käydä jonkun "ammattilaisen" mukana vähän opissa...
todella kiinnostava harrastus tämä kuitenki on..
Avatar
aar1pne
Kunniajäsen
Viestit: 1024
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 20:13
Paikkakunta: Keskipohjanmaa.

Esittely

Viesti Kirjoittaja aar1pne »

On jo tullut oltua mukana toista vuotta tässä foorumissa. Tärkein harrastus on ollut malminetsintä jo 30 vuotta. Ja piippailu pari vuotta. Piippari Newforce R1. Ammatti kuorma-auto yrittäjä elintarvike jakelussa. 61.v on mittarissa. Asuinpaikka Keskipohjamaa Toholampi..
Avatar
linker
Innostunut Etsijä
Viestit: 66
Liittynyt: 26 Helmi 2009, 09:50
Paikkakunta: Harjavalta-Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja linker »

Moro!

Olen 44-vuotias metallinetsintään hyvää vauhtia hurahtamassa oleva mies, täältä "Nakkilan kirkon vaiheilta". Olen etsinyt uutta harrrastusta päättyvän ampumaharrastukseni (trap-ammunta) tilalle, ja löysin tämän foorumin, jolle 10 ja +. Olen kiinnostunut vanhoista esineistä ja niihin liittyvästä historiasta, ja jonkin verran kaivellut maata ja ladonpohjia, tähän asti ilman muita apuvälineitä.
Kotisivulleni ilmestynee pian uusi osa-alue :D

Metallinetsin on tällä hetkellä hakusessa, ja punnitsen vaihtoehtoja täältä lukemieni lukemattomien suositusten perusteella. Etsimeen ja varusteisiin on tarkoitus sioittaa pian myymästäni ratahaulikosta saamani 2000 euroa, ja siinä onkin haastetta löytää kerralla "loppuiän" laite, vaikka uusiahan aina saa, jos tarpeet muuttuvat.
Olen pyytänyt tarjouksia kolmelta jälleenmyyjältä: divepointilta, villenkellolta, ja macilta. Joista viimeksimainittu jo vastasikin.
Vaihtoehtoina CS Newforce R1, Minelab e-trac tai explorer se.
Villen kellolta en kovin suuria odota, koska minulla on huonoja kokemuksia kyseisen firman aktiivisuudesta parin vuoden takaa, kun hankin mikroskooppia.
Laitevalintaan otan mielelläni kommentteja vastaan!

Tässä tämä esittelyni, joka karkasi enemmän laitepuolen asioihin, mutta kuvastaa hyvin tämänhetkistä tilannettani. Roudan hellittäessä minulla varmaankin on laitteet hankittuna ja mielenkiintoinen harrastus päällänsä.
Nyt on vielä hyvää aikaa tehdä myyräntyötä arkistojen ja karttojen parissa, ja latailla gps:n akkuja kesän reissuja varten. Hiekkarantoja ja festarikenttiä unohtamatta.
Black Bull XL
Fiskars
Krüss
Motic
iMac, MacBook & X-cover
http://www.lehmuksenoksa.com
Tulitukka
Viestit: 10
Liittynyt: 02 Huhti 2009, 10:05
Paikkakunta: Kokkola

Moi vaan kaikille!

Viesti Kirjoittaja Tulitukka »

Juuri äsken rekisteröidyin tänne areenalle ja vasta aloittamassa olen tätä harrastustakin. Eilen tein ensimmäisen reissun ja tutkiskelin auringon paljastamia maa-alueita erään sorakuopan reunalla. Löysinkin jotain sellaisia kait suustaladattavan aseen lyijykuulia 5 kpl.Halk.n.12mm.
Kuinkakohan vanhoja nekin lienee ja onko metsästys touhujen jäljiltä vaiko jostain kahinoista peräisin! Sekä vanhan viis pennisen vm.75 eli lähes samanikäinen ku mä. Jännää oli ja koiran kans viihdyttiin kauniina aurinkoisena päivänä noin neljä tuntia maastossa.Maa oli vielä aika jäässä, joten vähän pitäis vielä malttaa oottaa . Kauan mua on kiinnostanut tää harrastus ja nyt sit vihdoin hankin välineet eestin pojilta.Garret Ace 250 ja Garret pro pointer. Kyllä lupaavalta ainakin vaikuttaa! Kaikki toimitukset eestistä oli ihan ok! terv.Tulitukka
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Tervetuloa foorumille,pistätkö löydöistäsi kuvan vaikka päivän löytöihin,jos vaan se on mitenkään mahdollista. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
routa1
Viestit: 42
Liittynyt: 29 Maalis 2009, 01:37

Viesti Kirjoittaja routa1 »

Oon just täyttänyt 13vuotta ja virosta tulossa garret ace 250 ;)
en malta odottaa, että tulisi postiin noudettavaksi.

ja muuten oon numismaatikko.
Avatar
Schaza
Raavas Tonkija
Viestit: 600
Liittynyt: 08 Marras 2008, 20:20
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Schaza »

Rahankeräilijöitäkin täällä... itse olen tuota lajia harrastanut vakavasti n. 15 vuotta, kuten kaikenmoisen muunkin vanhan tavaran keräämistä ja tutkimista.

Piipparointiharrastus on aikomus aloittaa heti kun budjetti antaa periksi. Säästöpurkki on tässä talven mittaa täyttynyt uhkaavasti, mutta ilmeisesti pakko pidättää rahoja purkissa vielä toistaiseksi. Juuri pari päivää sitten tuli irtisanominen, ja tottakai tämä nyt tyrehdytti rahakraanat toistaiseksi.

Ikää on 29, emäntä samoin... tyttäriä 2, toinen 10v, toinen 2v. Kolmannen mukulan sukupuoli ei ole vielä tiedossa, kun on niin nuori... vasta 11 viikkoinen, sanoi lasaretin täti tänään. :)

Asutaan Etelä-Pohjanmaan rannikolla pientilalla ja koitetaan kovaa keksiä mitä ihmettä tällä läntillä tehdään. Ensin ainakin raivataan metsät että pääsee piippaamaan nekin läpi. :D
"I reject your reality and substitute my own."

Pulinaa plooturahoista: http://www.hjsc.org/fin/plootu.html
Vanhin piippiraha: 20c 1999. :D
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1229
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Paikkakunta-asiaa.

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Tämä ei ole ole esittäytymistä, mutta liittyy kuitenkin tähän jotenkin.

Mielestäni olisi mukava jos tuo paikkakunta olisi pakollinen laittaa kun tänne rekisteröityy.
Olisi paljon helpompaa löytää vaikka piipparointikaveri, mikäli sattuu samalta paikkakunnalta olemaan.
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Paikkakunta-asiaa.

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

ihis81 kirjoitti:Tämä ei ole ole esittäytymistä, mutta liittyy kuitenkin tähän jotenkin.

Mielestäni olisi mukava jos tuo paikkakunta olisi pakollinen laittaa kun tänne rekisteröityy.
Olisi paljon helpompaa löytää vaikka piipparointikaveri, mikäli sattuu samalta paikkakunnalta olemaan.
Joo,kyllähän tuo paikkakunta pitäisi mainita,mukavampihan sitä on kaverin kanssa piipparoida,yksinjuttelu ei ole niin mukavaa puuhaa. :lol:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Aarteenmetsästäjä
Metallinetsijä
Viestit: 410
Liittynyt: 22 Syys 2007, 21:18
Paikkakunta: Viitasaari/Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja Aarteenmetsästäjä »

No ihiksen pyynnöstä paljastan oleskelupaikkani :D
Equipment:

- C.Scope 3MX & Garrett Ace 250
- Fiskars puutarhalapio
- Fiskars kenttälapio

Vanhin kolikko 1/3 Skilling BANCO vuodelta 1835
Hege
Innostunut Etsijä
Viestit: 70
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 18:52
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Hege »

Opiskelija Keski-Suomesta, ikää 19 vuotta.

Harrastuksina tietotekniikka, metsästys & ammunta, kotitilani historian tutkiminen & selvittäminen sekä tietenkin piipparointi.
Olen asunut koko ikäni isäni omistamalla maa- ja metsätilalla joten olen hyvin maanläheinen (en kuitenkaan mikään piiperö) ja käytännönläheinen.

Metallinetsintään harrastuksena tutustuin tämän foorumin kautta, tämän foorumin taasen löysin erään toisen foorumin kautta. Hyvin pian alkoi piipparointi kiinnostamaan ja hyvin pian etsin olikin jo tilattu...
Etsijänä olen kenties monien mielestä vähän "outo" sillä etsintäreissu on onnistunut vaikkei kolikoita löydykään (itse asiassa ei ole vielä yhtään kolikkoa löytynyt :wink:) sillä olen nyt keskittynyt tutkimaan tilan vanhan pajan sijaintia ja siitä johtuen rautaa nousee ja se kaivetaan onnellisena ylös.
Garrett ACE 250, Fiskars istutuslapio, ruottin armeijan kenttälapio
Ace Of Spades
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Kesä 2009, 22:23
Paikkakunta: Lieksa

esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja Ace Of Spades »

Mies Pohjois-Karjalasta, ikä 43v. Etsimen hankin viime syksynä (ace 250 ). Valitettavasti oon aina sulan aja töissä joten etsiminen on jäänyt aika vähiin. Ens talvena ois tarkoitus hankkia taustatietoja missä täällä Lieksassa kannattais piipparoida.
jokivarsi
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 03:42
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja jokivarsi »

moro kaikille tässä lisää verta foorumille uus heppu,eilen se tuli odotettu
ace 250, ja eka aarrekin löydetty,naapurin pihasta ulkoportaitten vierestä,
noin 20cm syvyydeltä,naapurin kans alettiin ojalapiolla kaivaan ko kopsahti
aivanko kiveen,tarkemin tukittiin peräpää oli aivanko haupitsin ammus,
tässä vaihessa pidimme tuumatuokion tupakinkera, vaihdoimme rautakangen ja ojalapion,astetta kevyempiin välineisiin,ja kaivoimme motukan ylös joka paljastu loppupelissä jonkun sortin kattilaksi, ja näin
alko harrastus, toivottavasti antoisa.
Grave Digger
Raavas Tonkija
Viestit: 527
Liittynyt: 01 Heinä 2009, 22:02

Viesti Kirjoittaja Grave Digger »

Heippuli kaikille!

Täällä kirjoittelee 28v Turkulainen mies, joka hommasi juuri tuon ace250 piipparin.
innoistuin uudestaan tästä touhusta tämän Foorumin kautta, en tiennyt edes että tälläistä forumia on... tai siis järjestäytynyttä toimintaa.
Turussa asustan ja toivoisin että "paikalliset" ottaisivat yhteyttä ja antaisi vähän vinkkiä paikoista jne..
katsotaan miten homma lähtee käyntiin, eka etsintä oli maskun rivieralla ja tuloksena roskaa ja roskaa ja silmälasit.
T.A
Innostunut Etsijä
Viestit: 92
Liittynyt: 06 Heinä 2009, 23:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja T.A »

Täällä myös turkulainen harrastelija. Piippari ollut mielessä jo muutama vuosi, mutta nyt tuli hankittua eka (yllätys, yllätys: Garrett 250). Ekan piipparointireissun saldo: n.10 repäisykorkkia, 2 sikarilaatikkoa, sekä jonkun vanha viinakätkö. :D Paikkana oli metsikkö Hämeen härkätien varrella täällä turussa.

Harrastelen myös muuten luonnossa liikkumista. (lintujen tarkkailua lähinnä)
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1229
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Terve tuloa uudet harrastajat.

PS.Aarteenmetsästäjä, viikonpäästä saan sitä Vesannon riihileipää:wink: Onko parempaa ruisleipää päällä maan :lol:
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Avatar
Aarteenmetsästäjä
Metallinetsijä
Viestit: 410
Liittynyt: 22 Syys 2007, 21:18
Paikkakunta: Viitasaari/Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja Aarteenmetsästäjä »

ihis81 kirjoitti:Terve tuloa uudet harrastajat.

PS.Aarteenmetsästäjä, viikonpäästä saan sitä Vesannon riihileipää:wink: Onko parempaa ruisleipää päällä maan :lol:
On se kaikista parhainta. Ei voi kiistellä. piste. 8)
Equipment:

- C.Scope 3MX & Garrett Ace 250
- Fiskars puutarhalapio
- Fiskars kenttälapio

Vanhin kolikko 1/3 Skilling BANCO vuodelta 1835
Vastaa Viestiin