1. Kuulokkeet ovat materiaaliltaan jotain kinder munan ja halvan leluauton väliltä, sea hunterissa paljon paremmat. Excalin kuulokkeet kuulostavat käsitellessä aivan kovalta ontolta muovilta jota ne toki ovatkin

2. On tuo 8" kela vaan niin pieni, niin pieni..
3. Ei ollut paketissa mitään tarranauhoja että kelan kaapelin saisi pysymään varressa vähän paremmin aloillaan.
4. Kelan kiinnityspultti on vitsi verrattuna sea hunterin about tuplasti paksumpaan pulttiin... Onneksi mukana 2 pulttia. Tämä taitaa olla kaikissa minelabin etsimissä ominaisuus

5. Jonkinlaisen älylaturin voisivat sisällyttää näin kalliin laitteen mukana, mukana tuleva laturi on täysin "tyhmä", eli se ei tajua yhtään että onko akku täysi vai ei = lataa tosi pienellä virralla niin ei akku posahda kun tulee täyteen. Meinaan latailla dealextremen älylaturilla kun saan piuhan tehtyä että saan akun kytkettyä siihen.
6. Varren pituuden saa tässä säädettyä kolmeen eri pituuteen, sea hunterissa viiteen

7. Kelaa eikä kuulokkeita ei voi vaihtaa itse kun ne on kiinteästi laitteessa kiinni. Kyseisessä valinnassa on hyvät ja huonot puolet...
8. Säätönamiskat vaikuttavat aika järeiltä, ja noita ei todellakaan ainakaan vahingossa tule ruuvattua vääriin asentoihin koska ovat todella jäykät.
9. Kontrolliboksi on sijoitettu varren päälle joka ei ole varmasti se paras vaihtoehto, ja muualle et saa sitä vakiovarteen laitettua = sea hunterissa oli useita sijoituspaikkoja boksille

Boksin sijoittaminen vyötärölle onnistuu ostamalla remmin johon boksin ja akun saa kiinni = pätkä putkea klipseillä joka on kiinnitetty vyöhön = teen itse enkä maksa jotain 30€... Tästäkin menee sea hunterille piste koska sen mukana tuli suoraan vyö sekä pussukka johon saa boksin laitettua jos haluaa vyöllä laitetta pitää.
10. Kirkkaan keltainen kelasuoja vakiona, tämä on hyvä juttu!
11. Itse laite/elektroniikka on varsin laadukkaan oloinen mutta nuo varren sekä kuulokkeiden heikkoudet syövät vähän pisteitä pois heti.
12. Uskoisin että vakiovarren päähän pystyy lisäämään putkea johon saa kontrolliboksin kiinnitettyä, näitä myydäänkin jenkeissä mutta ajattelin itse väsätä...