Mitä nämä on?

Oletko löytänyt omituisen esineen? Näytä tunnistamaton löytösi ja aarremaanalla.comin jäsenet yrittävät auttaa sinua selvittämään mistä on kysymys.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Mitä nämä on?

Viesti Kirjoittaja patti »

Okei okei, tiedän että nämä on sormuksia mutta osaako entiset (ja nykyiset!) Mustis-kerhon jäsenet kertoa, onko nämä Mustis-kerhon sormuksia? Niitähän oli kulta-, hopea- ja pronssisormukset. Löysin ensimmäisen viime vuonna vedestä ja eilen löytyi toinen samasta paikasta muutaman metrin päästä viimevuotisesta.

Kuva

t. patti

ps. jos et tiedä mikä Mustis-kerho on, niin silloin kerho on onnistunut tehtävässään pitää se salassa ;)
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
appenzell
Kunniajäsen
Viestit: 1147
Liittynyt: 06 Marras 2009, 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja appenzell »

Kuva

nää oli mun mielest ainoat mallit (mitä itse muistan).
ilkkap
Kunniajäsen
Viestit: 2158
Liittynyt: 16 Elo 2007, 16:35

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

Sopisiko paikka ja koko Waffen SS:lle?
Avatar
VeeVee
Raavas Tonkija
Viestit: 505
Liittynyt: 29 Joulu 2011, 01:37
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa, Oulu & ympäristö

Viesti Kirjoittaja VeeVee »

ilkkap kirjoitti:Sopisiko paikka ja koko Waffen SS:lle?
Ei minun mielestä passaa saksmannien sormuksiksi..
Eikö ne SS merkkien luut ole kallon alapuolella? Ja kallo muutenki erilainen...
Varusteet:
-GM 5+ SE
-Gold Hunter -pinpointer
-200kg supermagneetti

Vanhin kolikko:
1/6 öre 1668
Avatar
Scharf
Innostunut Etsijä
Viestit: 87
Liittynyt: 22 Touko 2012, 13:33
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Scharf »

Terve,
Voisivatko paikan perusteella olla suomalaisia joukko-osastosormuksia? Tuo hieman koominen pääkallokarikatyyri luineen tuo mieleen jonkin suomalaisen talvi-tai jatkosodan yksikön tunnuksen. En vain muista minkä :cry:
Jos paikka on mahdoton esittämälleni teorialle, niin ok. Mustis-sormuksiltahan nuo enemmän kyllä näyttää. Onko tuolla sormusten sivuilla mitä kuviointia? Leimoja ei liene, koska et maininnut?

Jaska

ps.ei ole waffen ss:n sormuksia, ennemminkin husaaripääkallo...
"Kun kaikki muut olivat pessimistejä, minä olin ainoa onanisti"
Rane
Viestit: 8
Liittynyt: 19 Helmi 2010, 21:40
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Rane »

Moro

Sormusten kuvio on lähes sama kuin Talvisodan ruotsalaisen vapaaehtoisen lentorykmentin F19 tunnus. Poikkeuksena vain se, että tämän porukan merkissä luut ovat ristissä, muuten sama.

Ja talvisodan aikana ainakin jalkautetut Lappeenrannan rakuunat ainakin maalasivat kypäräänsä lähes samanlaisen kuvion valkoisella maalilla.

Toivottavasti näistä on apua. :idea:
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Tehän nyt hurjia olette alkaneet kehittelemään :shock: Nuo on ennemmin Kinder-sormuksia kuin joukko-osastosormuksia ja mun mielestä ne on alumiinia. Toki jos joku löytää kuvan identtisestä sota-ajan sormuksesta niin sitten uskon mutta siihen asti mennään lasten suklaamunasormuksilla :) Tämäm takia kyselin noita mustanaamiojuttujakin, kun ne on niin leluja.

t. patti

Ps. Leimoja ei ole ja löytöpaikka Tampereen uimaranta, joka on perustettu 1931.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
ZyrTech
Kunniajäsen
Viestit: 1200
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Mä olen tässä kans vähän katsellut, että sormukset näyttää tosi pieniltä, mutta patin sormien/sormen koko on arvoitus, joten se on pelkkä olettamus. ;)
Kuva
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

ZyrTech kirjoitti:Mä olen tässä kans vähän katsellut, että sormukset näyttää tosi pieniltä, mutta patin sormien/sormen koko on arvoitus, joten se on pelkkä olettamus. ;)
Kyllä ne lasten kokoa on molemmat kun noinkin syvälle sormeen menee ;)
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Rane kirjoitti:Moro

Sormusten kuvio on lähes sama kuin Talvisodan ruotsalaisen vapaaehtoisen lentorykmentin F19 tunnus. Poikkeuksena vain se, että tämän porukan merkissä luut ovat ristissä, muuten sama.
Onko sulla kuvaa tuosta tunnuksesta? En löytänyt sitä pikaisella googletuksella.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Kätkäläinen
Kunniajäsen
Viestit: 1830
Liittynyt: 19 Touko 2011, 15:53
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Kätkäläinen »

Ettei olis mitään särkänniemi juttuja?
Rane
Viestit: 8
Liittynyt: 19 Helmi 2010, 21:40
Paikkakunta: Kokkola

Kuva tunnuksesta

Viesti Kirjoittaja Rane »

Moro

Ohessa skannattu kuva ja tekstik Juha E. Tetrin kirjasta Suomen Puolustusvoimien joukkojen tunnuksia ja asevelimerkkejä 1939 - 1945 sivulta 55.

Tuli muuten mieleeni, että vastaavanlaisia sormuksia sai joskus 70-luvulla kauppojen eteisissä automaateista. Niistä samanlaisista punaisista pömpeleistä, joita vieläkin joidenkin markettien ja huoltoasemien eteisissä on. Niissä on joko purkkaa tai sitten pieni lelu muovipallossa.

Muistan hämärästi tapauksen, josta olen katkera. Mäläkkinä serkkupojan kanssa ostettiin kumpikin automaatista lelut. Hän sai jonkin samantyylisen pääkallosormuksen. Minä sain paljon lällymmän sormuksen, kaksipäisen käärmeen.

Notta tälläästä.

Kuva
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuva tunnuksesta

Viesti Kirjoittaja patti »

Rane kirjoitti: Tuli muuten mieleeni, että vastaavanlaisia sormuksia sai joskus 70-luvulla kauppojen eteisissä automaateista. Niistä samanlaisista punaisista pömpeleistä, joita vieläkin joidenkin markettien ja huoltoasemien eteisissä on. Niissä on joko purkkaa tai sitten pieni lelu muovipallossa.

Muistan hämärästi tapauksen, josta olen katkera. Mäläkkinä serkkupojan kanssa ostettiin kumpikin automaatista lelut. Hän sai jonkin samantyylisen pääkallosormuksen. Minä sain paljon lällymmän sormuksen, kaksipäisen käärmeen.
Joo noi laitteet oli jännittäviä, kun laitoit kolikon, väänsit kahvasta ja se muovinen munan muotoinen paketti pullahti sinne metallisen luukun taakse. Sitten jännitti mikä sieltä tulee... Kyllä nuo sormukset taitaa olla sellaisista, vaikea uskoa noin leluja sormuksia joukko-osastojen sormuksiksi.

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Vastaa Viestiin