Garrett ace 350, pinpoint jumi? (asia selvitetty)

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
muumi
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Touko 2012, 23:33
Paikkakunta: keskisuomi

Garrett ace 350, pinpoint jumi? (asia selvitetty)

Viesti Kirjoittaja muumi »

morppo,

mikä mahtaisi olla sellainen ominaisuus / bugi:
kun joskus metsässä maa alkaa piipittämään,
sitten laittaa pinpoint napin pohjaan ja yrittää etsiä kohdetta,
laite näyttää täyttä palkkia ja ääntä, vaikka kelaa siirtäisi miten kauas vaan,
ja täyspalkki ja piippi pysyy päällä, vaikka kääntäisi kelan taivasta kohti.. ?

*muokattu otsikko
Viimeksi muokannut muumi, 19 Kesä 2012, 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tirehtoori
Kunniajäsen
Viestit: 1115
Liittynyt: 08 Touko 2012, 19:51
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

Olisko se automaattisen maabalanssin häikkä?!
Spes Sibi Guisgue

Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

Kuva

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Tirehtoori kirjoitti:Olisko se automaattisen maabalanssin häikkä?!
No ei voi olla, koska Ace 350 ei ole automaattista maabalanssia, vaan se on tehtaalla valmiiksi säädetty ns. fixed ground balance.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
ZyrTech
Kunniajäsen
Viestit: 1200
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Oliskos se sitten kiinteän maabalanssin häikkä? Muistaakseni mun ace 250:n teki tuota samaa välillä.
Kuva
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja iipe »

Vai, olisko pinpoint napin alaspainohetkellä, kelan alla ollut just jotain? Mun mielest silloin laite "sekoaa", kun muualta ei tulekkaan pinpointattavan sinkkua... Kannattaa koittaa löytyykö vierestä puhdasta aluetta ja siinä painaa napin pohjaan!
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Avatar
pee tee
Metallinetsijä
Viestit: 393
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 01:15
Paikkakunta: se o hamina

Viesti Kirjoittaja pee tee »

iipe kirjoitti:Vai, olisko pinpoint napin alaspainohetkellä, kelan alla ollut just jotain? Mun mielest silloin laite "sekoaa", kun muualta ei tulekkaan pinpointattavan sinkkua... Kannattaa koittaa löytyykö vierestä puhdasta aluetta ja siinä painaa napin pohjaan!
ainaskin F-kakkonen rullaa tällä tavalla.
Fisher F2, C.Scope 6mxi (huollettu), Garrett Sea Hunter Mark II (korjattu), Garrett propointer, sekalaiset kaivuuvälineet, FTN-63 magneetti.
Member of Team KRE, Member of SME ry
Avatar
Marrsa
Innostunut Etsijä
Viestit: 70
Liittynyt: 29 Huhti 2012, 21:57
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Marrsa »

pee tee kirjoitti:
iipe kirjoitti:Vai, olisko pinpoint napin alaspainohetkellä, kelan alla ollut just jotain? Mun mielest silloin laite "sekoaa", kun muualta ei tulekkaan pinpointattavan sinkkua... Kannattaa koittaa löytyykö vierestä puhdasta aluetta ja siinä painaa napin pohjaan!
ainaskin F-kakkonen rullaa tällä tavalla.
Ace 250 sama homma.
Avatar
Tirehtoori
Kunniajäsen
Viestit: 1115
Liittynyt: 08 Touko 2012, 19:51
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

ZyrTech kirjoitti:Oliskos se sitten kiinteän maabalanssin häikkä? Muistaakseni mun ace 250:n teki tuota samaa välillä.
Just tätä tarkoitin. Mun acessa ei jäänyt pinni päälle vaikka kohteen päällä painoi vaan laite hiljeni silloin.
Spes Sibi Guisgue

Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

Kuva

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
muumi
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Touko 2012, 23:33
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja muumi »

kiitoksia, pitää vielä testata pari kertaa tarkemmin milloin ja miten se ilmenee..

muuten se toimii ihan normaalisti,
jos on pullonkorkki maanalla, pinpointti toimii kuten pitää.
(ääni lakkaa kun menee päältä pois jne)
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Epäilisin että tässä aiheuttaa ongelmaa tuo pinpointin virittyminen joka kerta kun nappi painetaan alas. Jos kela on ilmassa sillon kun painat nappin alas niin se luultavasti huutaa joka kohdasta. Kun painat nappia niin että kela on hieman irti maasta eikä sillä kohtaa ole minkäänlaista metallia tai vahvaa mineralisoitumista niin pinpoint toimii suurimmalla teholla eli ilmaisee mahdollisimman kaukaa metallin. Tätä ominaisuutta voi hyödyntää niin että päästät napin ylös lähellä kohdetta ja paina heti uudelleen. Sillon pinpointista tulee tarkempi, pienemmällä alueella kohteen ympärillä ilmaiseva. Jos taas päästät ja painat napin liian lähellä kohdetta niin voi käydä niin ettei laite anna enää minkäänlaista signaalia pinpointilla ennenkuin viet kelan kauemmaks ja virität uudelleen. Hyödyllinen ominaisuus joka voi tuottaa ongelmia jos ei ole tuttu.

Kela on tosiaan oltava maan lähellä kun pinpoint painetaan pohjaan koska tällöin se ottaa huomioon myös maabalanssin kuten ylempänä jo kerrottiin. Normaalissa motion etsinnässä garretissa on kiinteä maabalanssin säätö.

Ellei tuo ole ongelmana niin etsimessä on vikaa. Mahdollisesti kaapelissa tai sit joku komponentti on pettäny joka vaikuttaa maabalanssiin.
paukar
Metallinetsijä
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Touko 2012, 21:28
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja paukar »

Iselläni ACE 350 on seonnu muutamankerran ja tällöin olen huomannut maanalla menevän suuren voimavirtakaapelin ja tästä piipari on saanu totaalisen hepulin ja se on kestänyt todella kauan. Loppunu vasta kun olen ottanu kelan johdon irti koneesta. En tiedä onko kyseessä joku kelan magnetoituminen.
Nokta Goldengate 3D Plus
XP Deus
MI6
Detectorpro Pistol Probe
Black ADA SodBuster
SAND SCOOP EVROEXCAVATOR V.5
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

paukar kirjoitti:Iselläni ACE 350 on seonnu muutamankerran ja tällöin olen huomannut maanalla menevän suuren voimavirtakaapelin ja tästä piipari on saanu totaalisen hepulin ja se on kestänyt todella kauan. Loppunu vasta kun olen ottanu kelan johdon irti koneesta. En tiedä onko kyseessä joku kelan magnetoituminen.
Voimalinja voi tosiaan indusoida jännitteen kelaan jolloin elektroniikka voi seota. En oo kuullu että etsin ois hajonnu mutta ei sekään teoriassa mahdotonta ole. Luulisin että etsimen sammuttaminen tässä tilanteessa laukaisis sekaannuksen mut saattaa tosiaan vaatia kelankin irrotuksen. Tuota pitäis oikeastaan päästä kokeileen ihan kunnolla. Siitä vois hyötyä jopa valmistajat.
muumi
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Touko 2012, 23:33
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja muumi »

Keseppa kirjoitti:Kun painat nappia niin että kela on hieman irti maasta eikä sillä kohtaa ole minkäänlaista metallia tai vahvaa mineralisoitumista niin pinpoint toimii suurimmalla teholla eli ilmaisee mahdollisimman kaukaa metallin. Tätä ominaisuutta voi hyödyntää niin että päästät napin ylös lähellä kohdetta ja paina heti uudelleen. Sillon pinpointista tulee tarkempi, pienemmällä alueella kohteen ympärillä ilmaiseva. Jos taas päästät ja painat napin liian lähellä kohdetta niin voi käydä niin ettei laite anna enää minkäänlaista signaalia pinpointilla ennenkuin viet kelan kauemmaks ja virität uudelleen. Hyödyllinen ominaisuus joka voi tuottaa ongelmia jos ei ole tuttu.
nyt taitaa piipata aika läheeltä, tuostahan se on selvästi kyse.

kiitos!
Vastaa Viestiin