Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Paljon mielenkiintoisia löytöjä
Millainen pinta "reikämötikässä" on takana?
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Leijona kirjoitti:Paljon mielenkiintoisia löytöjä
Millainen pinta "reikämötikässä" on takana?
Sileän pintaista eninmäkseen.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Voiko teidän mielestä vasen alakulmassa olla ruoskapallo "nuijasodasta"
Kiinnitys lenkki vain puuttuis?
raiban kirjoitti:Voiko teidän mielestä vasen alakulmassa olla ruoskapallo "nuijasodasta"
Kiinnitys lenkki vain puuttuis?
Saatko laitettua enemmän kuvia "ruoskapallosta"?
Kapine painaa kyllä aika hyvin
ilkkap kirjoitti:Toivoisin vähän vähemmän piippailua ja pikkasen enemmän dokumentointia, ollaanhan nyt muuttamassa yhdessä Espoon historiaa tänä vuonna.
Edit:
Unohtui tärkein:
Espoon arkeologit toivovat että arkistoisimme löydöt alueittain eli kaikki saman alueen (pelto yms) löydöt olisivat samassa pussissa.
Kesällähän tuo piippailu vähenee huomattavasti.
Itse olen arkistoinnut ns.vanhemmat ja epäilyttävät löydöt,mitä muutenkin on aika vähäsen.Kyllähän nuo Espoonkin pellot ovat jäämässä asuntojen ja urheilukenttien
jalkoihin sen takia onkin kiire muutamilla kohteilla,joissakin tapauksissa myöhästyin .
Tietenkin olisi kiva jos M-väki ottaisi itse privat yhteyttä ja sanoisi ,että tuo löytö kiinnostaa
ilkkap kirjoitti:Toivoisin vähän vähemmän piippailua ja pikkasen enemmän dokumentointia, ollaanhan nyt muuttamassa yhdessä Espoon historiaa tänä vuonna.
Edit:
Unohtui tärkein:
Espoon arkeologit toivovat että arkistoisimme löydöt alueittain eli kaikki saman alueen (pelto yms) löydöt olisivat samassa pussissa.
Kesällähän tuo piippailu vähenee huomattavasti.
Itse olen arkistoinnut ns.vanhemmat ja epäilyttävät löydöt,mitä muutenkin on aika vähäsen.Kyllähän nuo Espoonkin pellot ovat jäämässä asuntojen ja urheilukenttien
jalkoihin sen takia onkin kiire muutamilla kohteilla,joissakin tapauksissa myöhästyin .
Tietenkin olisi kiva jos M-väki ottaisi itse privat yhteyttä ja sanoisi ,että tuo löytö kiinnostaa
Espoon kaupunki on huomattavasti lähestynyt meitä. Eilen käytiin Tauruksen kanssa näyttämässä, heidän kahdelle arkeologilleen, Ikean peltoa ja Bensulsin alapeltoa. Kairalla tarkistivat Ikean pellosta että ei ollut kulttuurikerroksia mullan alla. Kuitenkaan eivät halunneet että sinne menemme etsimään.
Bensulsissa saa jatkaa entiseen tapaan, mutta on huomioitava se iso kieltoalue.
Lisäksi ehdottivat että katsoisivat Bembölen löytöaineiston Juhannuksen jälkeen.
Pitäisi saada aikaan myös muiden espoolaisten etsijöiden näyttötapahtuma Espoon museolle. Koitetaan lobata asian puolesta.
Heillä ei riitä aika meidän sivustomme kelaamiseen, joten miten toimisimme?