Ensimmäinen piippari

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
mixu

Ensimmäinen piippari

Viesti Kirjoittaja mixu »

Hei kaikille!!

Olen ostamassa ensimmäistä metallinetsintä. Tulee olemaan enemmän pelto/metsäkäytössä, ehkä muutaman rannankin käyn läpi.
Selailin foorumia ja käsitin että golden mask olisi hyvä peli tälläiseen käyttöön?
Nyt vain mietityttää mikä noista olisi järkiostos...
GM 3+ kiinnostaisi, koska lupaa +30% syvyyttä, mutta hintaakin on reilusti enemmän kuin tavallisessa GM 3:ssa...

GM 1 houkuttaisi suht edullisen hintansa vuoksi, mutta onko tuo GM 3 niin paljon parempi että kannattaa sijoittaa siihen hieman enemmän rahaa?
GM 1:stä on myös +malli, mutta se taitaa olla suunnattu enemmän rantakäyttöön?
patti
Kunniajäsen

Re: Ensimmäinen piippari

Viesti Kirjoittaja patti »

mixu kirjoitti: GM 1 houkuttaisi suht edullisen hintansa vuoksi, mutta onko tuo GM 3 niin paljon parempi että kannattaa sijoittaa siihen hieman enemmän rahaa?
GM3:lla ja 1:llä on se ero, että kolmosessa on sekä automaattinen että manuaalinen etsintämoodi kun taas ykkösessä on vain automaattinen. Mulla on tuo GM3 ja mun mielestä tuosta manuaalimoodista ei kannata maksaa tuota 100 euroa minkä verran kolmonen maksaa ykköstä enemmän. Peruspeltokäytössä pärjää 100% automaattimoodilla ja itse asiassa rautaroskaisissa pelloissa tuolla manuaalimoodilla vain missaa hyviä esineitä, koska manuaalilla laitteen toiminta hidastuu. Ainoa missä keksin tuolle manuaalimoodille käyttöä on metsäetsintä missä signaalit ovat harvassa ja myös rautaesineet kannattaa kaivaa ylös siinä toivossa, että löytyy vaikkapa miekka ;) Ilmeisesti, ainakin mun päättelyn perusteella, tuo manuaalimoodi on tehty juurikin isompien reliikkien etsintään syvältä kun taas automaatti on paras kolikoiden yms. tyypillisen peltokaman etsintään.

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
VeeVee
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja VeeVee »

Luulisi tuon geeäm ykkösenki löytävän rautaa ihan tarpeeksi? Ja kumpaa patti suosittelet ykkösestä, plussa vai perusmallia???

Ottaako muuten GM1 häiriötä esim risuista ja varvuista, kun ne tökkii metsässä kelaan?
Tuon motonetin halpisvekottimen kans ei ole metsään asiaa, kun se huutaa joka risun hipaisusta...
Varusteet:
-GM 5+ SE
-Gold Hunter -pinpointer
-200kg supermagneetti

Vanhin kolikko:
1/6 öre 1668
Fisherman
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

VeeVee kirjoitti:
Ottaako muuten GM1 häiriötä esim risuista ja varvuista, kun ne tökkii metsässä kelaan?
Tuon motonetin halpisvekottimen kans ei ole metsään asiaa, kun se huutaa joka risun hipaisusta...
Taitaa kaikki etsimet hiukan kiljahtaa kun kela saa osumaa.
patti
Kunniajäsen

VeeVee kirjoitti:Luulisi tuon geeäm ykkösenki löytävän rautaa ihan tarpeeksi? Ja kumpaa patti suosittelet ykkösestä, plussa vai perusmallia???

Mulla ei ole kuin tuo ykkönen ilman plussaa joten en osaa sanoa tuosta plussasta mitään. Korkeampi taajuushan siinä plussassa on mutta perusykkösellä löydät varmasti niin paljon tavaraa kuin vain jaksat kaivaa :) Automaatilla GM:n perusdiskriminointi on sellainen, että se hylkii suurimman osan raudoista jo disc 0 asennossa, joten täysin all metal etsintä siitä ei saa niinkuin manuaalilla saa.

GM ei ota häiriöitä risuista tjsp. kunhan kelan kaapeli ei pääse heilumaan. Se on stabiili kuin maantiejyrä ;)

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

Timo

Viesti Kirjoittaja Timo »

Meikä nyt tilasi aloittelijana White`s Goinmasterin kun oli varastohyllystä suoraan saatavissa. Älkää nyt sitten heti tuomitko, että paskan ostit :) Eiköhän tuo mun käytössä ole ihan kelpo laite.
patti
Kunniajäsen

Fisherman kirjoitti:
VeeVee kirjoitti: Taitaa kaikki etsimet hiukan kiljahtaa kun kela saa osumaa.
Kyllä ne kiljahtaa, jos kelan kaapeli pääsee liikahtamaan ja kela reagoi siihen. Tämän eliminoi asianmukaisesti varren ympäri kierretyllä kaapelilla. Jos laite sittenkin kiljuu niin kelan sisällä on jotain irti, jos varpuihin osumisesta jo reagoi.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

Vastaa Viestiin