Oli taas mainio sää käydä pellolla
Jotain mieleistäkin sattui kohdalle.
Minun löytöni:
Mistä noita vyöllispyöriä nyt pukkaa kohdalle
Tämä 1500-lukuinen sattui kohdalle melkein heti.
Mikähän tämä on? Tämä on jo kolmas kohdalleni sattunut. Aiemmin löytyneissä ei ole ollut noita kiinnitysreikiä.
Tietysti toivon, että olisi jokin ritarin hansikkaan selkämyksestä koristepiikki
Sama takaa.
Sormus vai putken pätkä.
Veljeni löydöt:
Hieno sormus. Pronssia.
Kuviot sivusta.
Tummunut hopeasolki.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Jo vain! onnea hienoista löydöistä taas. Toi veikan sormus on ihan mahtava!
T: villimies
GM3 + Garrett Pro-Pointer + Magellan Triton 200
vanhimmat löydöt: rapusolki n. 700-luvulta (Hämeenlinna), rautakaut. eläimenpäänmuot. hihnanjakajan hela (Rautjärvi)
vanhin kolikko: Juhana III: 1/2 äyriä v. 1580 (Rautjärvi)
SME:n jäsen nro 0008, lupa etsiä
patti kirjoitti:Hienoja löytöjä taas kerran. UnoHdit kuitenkin HeHkuttaa H-kirjainta, josta tulisi Hieno koriste vaikka ovenpieleen
HeH HeH
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Jalluntie4 kirjoitti:Hienoja ovat ja tosi vanhoja omien löytöjen rinnalla. Onnittelut jälleen kerran. Eiks oo kiva kun löytää sormuksia?
Kiitos
Kieltämättä sormuksen kaivaminen maasta kruunaa reissun kuin reissun
Komiat löydöt!
Todella upeaa patinaa ja vyöllispyörän kuluneisuus tekee siitä jotenkin persoonallisemman.
Tuollainen pronssisormus pitäisi meikäläisen suupielet pitkän aikaa ylöspäin.
JK kirjoitti:Komiat löydöt!
Todella upeaa patinaa ja vyöllispyörän kuluneisuus tekee siitä jotenkin persoonallisemman.
Tuollainen pronssisormus pitäisi meikäläisen suupielet pitkän aikaa ylöspäin.
Vyöllispyörä on niin kulunut, että onkohan heitetty siksi menemään, vai olisiko kuitenkin tipahtanut, koska noitakin on varmaan ennen sulatettu uusiokäyttöön
P.Aholainen kirjoitti:Mietin että oliskohan tuota vyöllipyörää käytetty jossain muussa tarkoituksessa kun on noin kulunut?
Noista löytämistäni monet ovat olleet melko kuluneita ja niissä on ollut vielä paikallaan S-lenkkejä ym. joten veikkaisin, että ne on vaan käytetty loppuun, eikä raskittu heittää poiskaan.
Eikö ketään muuta teistä masenna lukea noista Leijonan älyttömän hienoista löydöistä päivä toisensa jälkeen? Minä heitän joka kerta katkerana piipparini kaivoon ja juon pääni täyteen. Se tulee niin kalliiksi, että minusta Leijonan voisi bännätä sivustolta, eiks joo?
Pöh, en minä mitään vyöllispyöriä haluaisi löytääkään, enhän minä edes tiedä mitä ne ovat. Olen ihan tyytyväinen noihin kaivamiini olutpullonkorkkeihin. Niistä sentään tiedän mihin niitä käytetään.