Kerho piippailua

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Fantom

Kerho piippailua

Viesti Kirjoittaja Fantom »

Kolmetoista vuotta olen suunnitellut lapsille ja lapsenmielisille vanhemmille sellaista luontohöntsä karhoa. Ja nyt vihdoinkin Joutsenon seurakunnan myötämielisellä avustuksella se jyrähti käyntiin.
Lauantaina oli ensimmäinen kerho kokoontuminen kuniinkaallisen piippailun merkeissä. Seurakunnasta löytyi ystävällinen taho joka luovutti vanhan sukunsa pihamaan käyttöönmme, joka osoittautuikin pintaraapaisullakin lajille sopivaksi. Päivän löydöistä mainitakseni 5p-1915, 10p-1916, HIENO mahtavalla muotoilulla ja hienoilla kaiverruksilla varustettu veitsi, kilikello... Kaikki noin tunnin tehokkaanpeliajan merkeissä kolmella Carretilla.

Mutta parasta antia minulle varmastikkin oli sivusta katsoa lasten vilpitöntä löytämisen riemua ja vanhenpien tyytyväistä myhäilyä hypistellessään esin. Nikolai 2.sen aikaista kolikkoa tai vanhaa komeaa veistä jolla se eno Eewert oli sivellyt silavaa limpun päälle sinne vapaussotaan lähtiessä.

Suosittelen lämpimästi muillekkin piippareille vastaavanlaista höntsäilyä. Taas saatiin lajille uutta yleisöä ja kyllä yksi isä jo myöntikin reissun maksaneen hänelle uuden Carretin verran.
ÄLKÄÄ HÄITÄILKÖ KYLLÄ MIE KUVIAKIN TYRKKÄÄN TULEMAAN KUNHAN OPIN...
Ryhti kumaraan! Ja kohti uusia turhia seikkailuja...
villimies
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja villimies »

Kuulostaa siltä että muksuilla on ollut mukavaa!
Hieno homma Fantom :D

onnittelee villimies
GM3 + Garrett Pro-Pointer + Magellan Triton 200
vanhimmat löydöt: rapusolki n. 700-luvulta (Hämeenlinna), rautakaut. eläimenpäänmuot. hihnanjakajan hela (Rautjärvi)
vanhin kolikko: Juhana III: 1/2 äyriä v. 1580 (Rautjärvi)
SME:n jäsen nro 0008, lupa etsiä
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Mahtavaa viitseliäisyyttä, nostan hattua :D
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Keseppa
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Hienoa toimintaa ja onnittelut. Itsekki olen vastaavia järjestäny. Ihan lapsista joap eläkeläisiin asti. Kaikki on ollu ihan yhtä innoissaan :lol: Parasta noissa on se että saa samalla neuvottua oikeanlaista toimintaa harrastuksen parissa ja mikä on sen mukavampaa kuin opastaa oikeasti kiinnostunutta väkeä, oli sitte nuorta, vanhaa tai siltä väliltä.

Jos joku haluaa tällaista järjestää niin minä ainakin mielellään opasta ja tuen alkuun.
Vastaa Viestiin