Aamulla karautin läheiselle uimarannalle Garretin kanssa, ajatuksena ottaa ensi piipit uuden karhealla etsimellä.
Garret piippaili jäisellä, mutta lumettomalla uimarannalla vähän väliä. En kaivellu monttuja, tutkailin vain piippikohtia. Pullonkorkkeja, juomatölkkien aukaisurenksuja ja foliopaperia. Siinä enimmät löytämykset..
..mutta..
Yksi piippi osoittautuikin jo kolikoksi, 10 penniä vuodelta 1994 ja pian ilmaantui vielä Garretin avustuksella polkupyörän avain esille! Että ei ihan turha reissu..
Garretin pinpoint toiminto tuntui vähän epäselvälle, en ainakaan ensireissulla saanu siihen kunnon tuntumaa. Oisko se sitten erillisen pinpointterin osto edessä..
Millaisilla asetuksilla olette piippailleet Garret 250:llä kun olette olleet uimarantoja koluamassa?
Minä ja Garret
Minä ja Garret
Vanhin kolikkolöytö: 1 öre, 1724
Ei sieltä kannata discriminoida kuin rauta pois, eli yksi pykälä sieltä vasemmasta reunasta. Tai korkeintaan kaksi, mutta sen foil kohdan allekin saattaa jäädä pienet kultakorut. Ja jos sen 5senttisen sieltä discriminoi pois, niin aivan taatusti jää myös kultasormuksia löytämättä! Tietynlainen jenkkien nyrkkisääntö, joka on sovellettavissa suomalaisittain näin: "Jos löydät viimeisimmän markkasarjan kymmenpennisiä, niin löydät myös kultaa!"
Pinpointtaus on helpointa sillä tavalla, että kun pinpointin ääni on voimakkaimmillaan, niin ala vetämään kelaa hiljaa itseäsi kohden, ja juuri kun ääni loppuu, on kohde sen sisemmän kelan etureunan alapuolella.
Pinpointtaus on helpointa sillä tavalla, että kun pinpointin ääni on voimakkaimmillaan, niin ala vetämään kelaa hiljaa itseäsi kohden, ja juuri kun ääni loppuu, on kohde sen sisemmän kelan etureunan alapuolella.
Minelab E-Trac / Garrett ACE250 / Garrett Pro-Pointer
Joo, tuota itsekkin olen miettinyt kun se on siinä goldin kohdalla. Pitää rueta pitämään siinä kohdalla paria pykälää, vaikka kaikki mitä olen kaivanut ja on ollut varma signaali eikä hypi yhtään 5c kohdalla, on aina ollut alumiinitölkin osia tai pullonkorkkeja. Kiitos 
Viimeksi muokannut Marrsa, 01 Touko 2012, 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paljon se roskaa kaivattaa, mutta kyllä se tuntuu kannattavan aina niinä harvoina hetkinä kun sieltä sitä kultaa nousee!Marrsa kirjoitti:Joo, tuota itsekkin olen miettinyt kun se on siinä goldin kohdalla. Pitää rueta pitämään siinä kohdalla paria pykälää. Kiitos
Minelab E-Trac / Garrett ACE250 / Garrett Pro-Pointer
Marrsalle, pinpoint toiminto tuntu sille, että ei saanu oikein minkäänlaista kuvaa piippauksen kohteesta. Johtuu toki kokemattomuudesta Garretin käytössä.
Paulin neuvomia asetuksia pitääkin testata viikonloppuna samoissa maisemissa, kuten myös pinpointtaus menetelmää
Koukuttavaa hommaa tosiaan, vielä yksi piippi, ei vielä yksi..
Paulin neuvomia asetuksia pitääkin testata viikonloppuna samoissa maisemissa, kuten myös pinpointtaus menetelmää
Koukuttavaa hommaa tosiaan, vielä yksi piippi, ei vielä yksi..
Vanhin kolikkolöytö: 1 öre, 1724