Tällästä tuli ylös ihan ekojen löytöjen myötä ja pisti oikein naurattaa... Ajelehti irtaimenaan kyntökerroksessa, niin en sit muuta "reagoinut"!
Sit sälää:
Ja kolikot+sormus: (At Pro antaa ~80 id:ksi, joten olisko kullattuu hopeeta.)
Karhu72:n kaa siinä tuli hetki juteltuus vuoronvaihdossa ja se löysi samalla valtavan kiekon, mut kait se laittaa omias sitten esille.
Yhtees n. 6 tuntii pellolla, ni onhan tuossa jo... Kolikot on ainakin nätissä kunnossa!
1700-luvun kolikot on kuin pakasta vedetty.Mikä tuo kolmannen kuvan vasemmassa reunassa sydänmenmuotoinen jutska on?
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Onhan nuo juu! Sellanen "takapelto", niin olisko ollut kevyemmällä lannotuksella. Hiekkapitoinen maa vielä ja joen penkereellä, niin varmaan aikas kuivana suurimmanosan aikaa...
Sydämestä en tiedä. Jotain viikinki juttui oon nähnyt, missä sydänfiguuria on käytetty, mutta tuskin tuo sellainen on. Muut löydöt kohteesta on tosiaan 1500->, mutta tuo vaikuttaa tuoreemmalta? "Jutussa" osittain nähtävissä pinnoitus, olisko ollu hopiaa...
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
iipe kirjoitti:Tais mennä tämä pelto rauhoitukseen karhun löytöjen perusteella... Noh, alkaa olee aikas koluttukkin jo!
Näyttäisi olevan sullakin tossa piikivi iskos jota järvikylästä varhaismetallikautisesta on löytynyt. Rauhoitetaan alue. Mennään maanantaina näyttämään löydöt.
XP Deus
Gotland, Søren Norby, skilling (Christian II, 1518 - 1523), Lyöty Kuusistonlinnassa
Hyvin löytyi tavaraa
Sormus näyttää kultaiselta, vai onko näköhäiriö
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Riipuksesta ei mun surkeella suurennuslasilla ole leimoja nähtävissä, vaikkakin lenkurassa on joku kuoppajuttu.
Sormus on paikoitellen "vaaleentunut", niin kait se rihkamaa taitaa olla!
iipe kirjoitti:Riipuksesta ei mun surkeella suurennuslasilla ole leimoja nähtävissä, vaikkakin lenkurassa on joku kuoppajuttu.
Sormus on paikoitellen "vaaleentunut", niin kait se rihkamaa taitaa olla!
Tuo hopea on mielestäni ajalta ennen leimoja (veikkaan viikinkiaikaa).
Jos jaksat niin lisäkuvat hopeasta valaisisivat asiaa.
Onhan siin juu! Ja muistinkin nähneeni jollain just melkein samanlaisen.
Selviskö mikä se lienee?
Tässä vielä kuvaa taustasta:
Olen muistavinani jotain juttuu kirjan "klipsusta", mutta en mä tollast kuvittelis kirjan sivujen väliin laitettavaksi.
Lisäksi tuossa on tuon toisen reijän läpi ilmeisesti kulkenut jokin rautainen, kun etulevyssä näyttäisi olevan jämiä siitä. Jämä ja tauksen reikä ovat täysin linjassa...
iipe kirjoitti:Onhan siin juu! Ja muistinkin nähneeni jollain just melkein samanlaisen.
Selviskö mikä se lienee?
Tässä vielä kuvaa taustasta:
Olen muistavinani jotain juttuu kirjan "klipsusta", mutta en mä tollast kuvittelis kirjan sivujen väliin laitettavaksi.
Lisäksi tuossa on tuon toisen reijän läpi ilmeisesti kulkenut jokin rautainen, kun etulevyssä näyttäisi olevan jämiä siitä. Jämä ja tauksen reikä ovat täysin linjassa...
Joku taisi sanoa sen olevan kirjan "klipsu" mutta ei kyllä itseäkään oikein vakuuta Reiät häiritsevät tuota teoriaa, mutta josain se on kiinni ollut ja jotain siitä on läpi mennyt
Garrett AT PRO
Vanhin kolikko: hopeinen 4 öre Klipping
kausi 2013: 10 kolikkoa löytynyt
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.