Erään sivuston syvyystesti.
Erään sivuston syvyystesti.
Jotenkin eksyin tuonne. Tämön sivuston onko se sitten Puolalainen vai mikä en toki osaa, mutta sivuston suosituimpia artikkeleita selatessa osuin tuohon missä näyttäisi olevan aika luotettavan tuntuista infoa eri laitteiden syvyyksistä. Ainakin kun katsoo sivun loppupuolella olevia kuvia.
http://detektory.hantec.cz/clanky/ktera ... ne-2006/61
Klikkaamalla taulukkoa saa lähemmäksi. Ja klikkaa toistamiseen vielä oikeassa alakulmassa olevaa kuvaketta.
Klikkaamalla taulukkoa saa lähemmäksi. Ja klikkaa toistamiseen vielä oikeassa alakulmassa olevaa kuvaketta.
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Mielenkiintoinen testi! Ei näytä Tekneticks T2 löytävän niin hyvin syvällä olevia kohteita kuin Minelabit. Erityisesti Minelab Musketeer Advantagen menestys oli yllättävän hyvä, sehän on kohtuu halpa konekin vielä... Voi olla että koe kuitenkin hieman suosii matalataajuksisia etsimiä, jos kenttä on puhdas rautaromusta ja muusta häiriöstä. Mun käsityksen mukaan matalilla taajuuksilla pitäis päästä hieman syvemmälle kuin korkeilla.
Syvyyshän ei tietenkään ole ainoa kriteeri etsintä ostettaessa, mutta tärkeä kuitenkin. Itse löysin kotipihasta kaksi plootua Explorerilla paikasta jonka olin
perinpohjaisesti etsinyt Whitesin Eaglella. Plootut olivat pienen kämmenen kokoisia ja noin puolen metrin syvyydessä. Veikkaan että olisi moni muu etsin jättänyt ne löytämättä.
Kiitos linkistä Panda! olinkin jo melkein ostamassa T2:sta. Nyt täytyy ottaa harkintaan Xterra 70.
Syvyyshän ei tietenkään ole ainoa kriteeri etsintä ostettaessa, mutta tärkeä kuitenkin. Itse löysin kotipihasta kaksi plootua Explorerilla paikasta jonka olin
perinpohjaisesti etsinyt Whitesin Eaglella. Plootut olivat pienen kämmenen kokoisia ja noin puolen metrin syvyydessä. Veikkaan että olisi moni muu etsin jättänyt ne löytämättä.
Kiitos linkistä Panda! olinkin jo melkein ostamassa T2:sta. Nyt täytyy ottaa harkintaan Xterra 70.

xterrasta
Noo.. Itse mietin Xterra70 kanssa, mutta joltain foorumilta lueskelin että raudasta palautuminen kestää pitkään ja sweeping nopeus kohtuullisen hidas. Lueskelin myöskin että jostain syystä käytettyjen laitteiden myynti listalla jossain jenkkiläisellä foorumilla oli paljon xterra70 kymppisiä myynnissä. Voin olla väärässä tai muistaa väärin. Laitetta tekisi mieli kyllä testata...machellahan on tuo xterra50, ja varmaan tyytyväinen laitteeseen. Tuskin se 70 huonompi on.
Laitan vielä suoran linkin siihen syvyys testiin jossa oli mukana ne syvemmällä olevat esineet. Ihan hyvin se T2 näytti pärjäävän sen ensimmäisen taulukon mukaan kun mitattiin vain yhden kolikon etsintä syvyyttä.
http://detektory.hantec.cz/user_images/ ... olygon.jpg
Täytyy vielä tutkia paremmin sitä Xterraa, onneksi vielä on aikaa kesän tuloon...
http://detektory.hantec.cz/user_images/ ... olygon.jpg
Täytyy vielä tutkia paremmin sitä Xterraa, onneksi vielä on aikaa kesän tuloon...
Minelab Explorer SE pro, Teknetics T2, Deeptech Vista Smart
Mutta mikäs ihmelaite tuo yhdessä taulukossa oleva Jokr oikein on ? Sillähän löytäis vaikka anopin kultahampaat haudasta. 
Noissa testeissä on kyllä syytä katsoa myös mikä kela on kysymyksessä. Mitenkähän sijoittuisi mun X-Terra 70 tuolla eniten käyttämälläni elliptisellä korkeataajuus DD kelalla? Se ei nimittäin mene niin syvälle kuin vakiokela mutta on muuten niin pirun mukava käyttää.
Luulen muuten että vakiokelalla (9" pyöreällä) Terra70 ja -50 ovat yhtä hyviä.

Noissa testeissä on kyllä syytä katsoa myös mikä kela on kysymyksessä. Mitenkähän sijoittuisi mun X-Terra 70 tuolla eniten käyttämälläni elliptisellä korkeataajuus DD kelalla? Se ei nimittäin mene niin syvälle kuin vakiokela mutta on muuten niin pirun mukava käyttää.
Luulen muuten että vakiokelalla (9" pyöreällä) Terra70 ja -50 ovat yhtä hyviä.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä
) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.

Onhan se vähän kumma, jos joku ihan tuntematon random vehje niittää kunnian testissä. Mahtaakohan toi sivusto tai joku testin tehnyt firma myydä niitä? 
Jos se kerta on paras, niin eiköhän se olisi jo huomattu ja tunnustettu ympäri maailmaa...

Jos se kerta on paras, niin eiköhän se olisi jo huomattu ja tunnustettu ympäri maailmaa...
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Re: Erään sivuston syvyystesti.
Onko kellään kokemusta betonin läpi piippailusta? Eli onnistuuko tiili/betoni seinän läpi etsimään rautaa jos seinän vahvuus on 6-7cm. Tälläisistä titämätön, pian ace 250:en omistaja.Panda kirjoitti:Jotenkin eksyin tuonne. Tämön sivuston onko se sitten Puolalainen vai mikä en toki osaa, mutta sivuston suosituimpia artikkeleita selatessa osuin tuohon missä näyttäisi olevan aika luotettavan tuntuista infoa eri laitteiden syvyyksistä. Ainakin kun katsoo sivun loppupuolella olevia kuvia.
Saattaa olla garrett ace 250 aika tiukkaa tuo tiilen/betonin läpäisy,koska taitaa olla vähän liian mineraalipitoista tavaraa laitteelle.Pi tekniikkaa hyödyntävä laite voisi olla parempi ratkaisu tuohon hommaan.Eipä sitä koskaan tiedä ellei testaa asiaa. 

Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
No sitten ei pitäisi garrett ace 250 olla mitään ongelmia raudan löytymisessä ainakaan betonin alta,tiedä sitten miten mineraalipitoinen punainen tiili on. 

Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
-
- Kunniajäsen
...
Periaatteesa piipparithan toimii paremmin mitä kovempi esim.maaperä on.eli tiiviimpi!? vai olenko ymmärtänyt väärin? joten betoni on erittäin hyvä"materiaali" etsimiseen. Mutta kuten tiedätte betonissa on lähes aina raudoitus joka aiheuttaa päänvaivaa sekä laitteelle että käyttäjälle 

Ei ole kokemuksia betoninseasta etsimiseen mutta tietty se asettaa kovia vaatimuksia laitteen erottelukyvylle.
Yleensähän ohuimmissakin betonivaluissa on raudoitus ja siinä herkemmillä etsimillä tulee eteen se oikean herkkyyden valitseminen. Jos herkkyys on liian isolla ei pääse 'läpi' raudoituksesta eli se antaa erottelun tarkkuudesta huolimatta positiivista signaalia myös raudoituksesta. Jos taas pudottaa herkkyyden niin alas että erottelu toimii - kuinka syvälle sitten pääsee?
Yleensähän ohuimmissakin betonivaluissa on raudoitus ja siinä herkemmillä etsimillä tulee eteen se oikean herkkyyden valitseminen. Jos herkkyys on liian isolla ei pääse 'läpi' raudoituksesta eli se antaa erottelun tarkkuudesta huolimatta positiivista signaalia myös raudoituksesta. Jos taas pudottaa herkkyyden niin alas että erottelu toimii - kuinka syvälle sitten pääsee?
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä
) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.