Luvat 2012

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
NÄÄTÄ
Kunniajäsen
Viestit: 1530
Liittynyt: 26 Huhti 2010, 12:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Luvat 2012

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

Otetaanpa esiin tällainen aihe että, miten on porukalla jo lupia valmiina ensi kesälle. Itse sain luvan erään lähikylän yhdelle vanhimmista tiloista. Pellot ovat aika lailla pirstoutuneet, osa niityttyneitä ja osassa joulukuusia, mutta mukavasti kihelmöi jo päästä tuonne. :)
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
Avatar
Hytinärhi
Metallinetsijä
Viestit: 274
Liittynyt: 02 Loka 2011, 19:35
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Hytinärhi »

Peltolupia on hommattuna vasta yksi, mutta siinä riittääkin sarkaa vuosiksi eteenpäin.
Rutus Alter 71
appenzell
Kunniajäsen
Viestit: 1147
Liittynyt: 06 Marras 2009, 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja appenzell »

Pari uutta kohdetta on jo ensi kesäksi, mutta on vielä vanhoissakin piippailtavaa. Eniten kiinnostaa tällä hetkellä kaksi metsäkohdetta jossa toinen sijaitsee kapean kanavan varrella, ja toinen on ollut kirkkoveneiden rantautumispaikka. Rantautumispaikalla myös niittyyntynyt pelto, ns köyhänmiehenpelto.
Avatar
MrHubaLuxus
Viestit: 44
Liittynyt: 31 Loka 2009, 15:53
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja MrHubaLuxus »

Lupia on tullut hyvin, lukuisia peltoja ja muitakin mielenkiintoisia paikkoja.
Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Avatar
pee tee
Metallinetsijä
Viestit: 393
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 01:15
Paikkakunta: se o hamina

Viesti Kirjoittaja pee tee »

autottomana liikkuminen tapahtunee aika pienellä säteellä jotenka mun osalta lienee pelloilla oleskele pois suljettua enkä en edes tunne pellollisia isäntiä 8).

Tuleevat sitte jos ovat tullakseen.. pääsis nyt ees testailemaan tätä lajia ulkosalle lumettomaan maastoon niin ehkä vuoden päästä löydän itteni jo joltain niittyseltä.

Kiikarissa on tosin Venäjänvallan aikanen taisteluasema joka ei ole päässy museoviraston punakynän tahrimaksi..

Ja lapsuuspitäjän historiaa olen tutkaillu + vanhoja karttoja niin 1800 lukulaiset kylän päätiet on tiedossa joissa muutama kutkuttava paikka..Tiet on nykyään pelkkiä heinittyneitä metsäpolkuja.
Ja pitää kans käyä tarkastamasa mun papan 20 v sitten antama tieto. Syrjäinen pikkujärvi oli läheisen varuskunnan marssireitillä ja taukopaikkana. Paappa oli silminnäkijänä 60 vuotta sitten kun jonkuu kultakello tippu veteen laiturin vierestä...mutta saven ja mudan sotkema vesi ei paljastanut kellon sijaintia etsijöille silloin.. Mitä lie muuta veteen ja rannalle on putoillu.
Siellä se ehkä luuraa vieläkin ja olen melko varma että olen myös ainut joka muistaa tän tarinan + tarkan taukopaikan sijainnin 8). Ranta ei ole ollut yleisenä uimapaikkana viimoiseen 20 vuoteen.
Noh, jos sinnepäin eksyn niin vois vaikka käydä kokemassa vesistön ja lähimaaston antimet. Jokusen sadan metrin päässä on sijainnu 1600luvulla paikkakunnan suurimpia kartanoita (nykyään kivijalka vielä näkyvissä, kartanotontti ja pellot on museon tiukassa vartioinnissa....), ehkäpä entisajan tyypit ovat lammella käyneet huljuttelemassa varpaita kuutamouinnin ohessa..

Mutta piiputellaan sillai rennosti ja omaan tahtiin...
:)
Fisher F2, C.Scope 6mxi (huollettu), Garrett Sea Hunter Mark II (korjattu), Garrett propointer, sekalaiset kaivuuvälineet, FTN-63 magneetti.
Member of Team KRE, Member of SME ry
Vastaa Viestiin