Kenttäpullo
Kenttäpullo
Emäntä kiikutti tuollaisen vanhan kenttäpullon kirpputorilta.
Olen yrittänyt googlata kuvahaulla suomalaista, venäläistä, saksalaista pullomallia, mutta aina on jotain eroavaisuutta, minkä maalainen mahtaa olla? Putelissa ei mitään merkintöjä, nahkaremelit on tosi hauraita. Pullon suu kyllä muistutta samanlaista putelia johon olin joskus törmännyt sotatanteella, mutta oli niin läjässä etten ottanut mukaan.
Olen yrittänyt googlata kuvahaulla suomalaista, venäläistä, saksalaista pullomallia, mutta aina on jotain eroavaisuutta, minkä maalainen mahtaa olla? Putelissa ei mitään merkintöjä, nahkaremelit on tosi hauraita. Pullon suu kyllä muistutta samanlaista putelia johon olin joskus törmännyt sotatanteella, mutta oli niin läjässä etten ottanut mukaan.
Garrett Ace 250
Garrett pro pointer
Minelab safari
Garrett pro pointer
Minelab safari
- Kätkäläinen
- Kunniajäsen
Korkit molemmissa erillaisia ja klipsikin on erillainen molemmissa kuvissa, ainoastaan tuo sarkasukka Bulgarialaisessa on samantyyppinen kuin minun pullossa. Kyllä olen käyttänyt pulloa sukasta pois jo heti kättelyssä mutta mitään merkkejä ei löytynyt. Ihme malli.
Garrett Ace 250
Garrett pro pointer
Minelab safari
Garrett pro pointer
Minelab safari
No joo...Kyyläsin vielä netistä lisää. Ja puteli taitaa olla saksalainen ensimmäisen maailmansodan ajoilta. kuvat oli niin pieniä mitä löysin ettei kehdannu tänne laittaa, tässä kuitenkin linkki jossa on samanlainen korkki merkattu saksalaiseksi.
http://netti.nic.fi/~junkyard/canteens.html
http://netti.nic.fi/~junkyard/canteens.html
Garrett Ace 250
Garrett pro pointer
Minelab safari
Garrett pro pointer
Minelab safari
- Hannu Hanhi
- Metallinetsijä
Samoilla linjoilla. Korkissakaan ei lue mitään.spieß kirjoitti:Päällissarka vaikuttaa suomalaiselta ja taas tuo nahkakannike ja pullo saksalaiselta, voisi olla WW1 saksalainen...
suomalainen sarka on juuri tuollaisella "kengännauhalla" kiinni, kun saksalainen päällinen on niiteillä.
Garrett Ace 250
Garrett pro pointer
Minelab safari
Garrett pro pointer
Minelab safari