Mulle kans tollanen tehokkain malli tuota reiällistä

Itse ajattelin käydä kevään tullen naarailemassa pari (etelä-suomen) vesistönrantaa, joista on aiemmin sukelleltu kaikenlaista vinkeää sotaroinaa saksalaisten jäljiltä, parabellumia jne. Silloin ongelmana vain oli täkäläisten vesien sameus - ei sieltä pohjasta silläkään tavoin löytänyt kuin tuurilla. Juuri taustatyötä hiukan peliin, niin niitä mahdollisia löydöksiä tulee ihan eri lailla kuin summamutikassa uimarantoja koluten.Mikki kirjoitti:]Ehkäpä laiturinpaikat, sillat ja vanhat lossirannat voisi olla niitä helpoimpia kohteita. Jos sen magneetin nakkaa keskelle järveä, niin taitaa olla vähän niinkuin etsisi neulaa heinäkasasta.
Jos taas ajatellaan sotahistoriallisessa mielessä, niin tilanne saattaa olla paljon parempi.
Supermagneetit on hyviä tai sitäkin parempia magneettiharavointiin. Niissä vaan on se ongelma että sisälle asuntoon niitä ei voi tuoda . (meinaan näitä liki ja yli 100 kg nostavia isoja magneetteja) . Ihan lähelle elektroniikalla varustettua autoakaan niitä ei oikeastaan pitäis viedä. Eli missä helkkarissa jotain 200 kiloa nostavaa neodyne magneettia voi oikeastaan säilyttää. Jo sen 100 kiloisen magneetin kohdalla on se ongelma että kun siitä puolenmetrin päässä vähänaikaa seisoskelee niin voi tosiaan esim pankkikortti olla nollattu.ihis81 kirjoitti:Pankki yms kortit saa myös tuollasella magneetilla näppärästi "nollattua"
Minkäslaisia uistimia haeskelet?Urmas kirjoitti:Minä ostin eilen ebaysta magneetin, tällainen sieltä tulee.
http://www.ebay.de/itm/1-Neodym-Magnet- ... 35a50a8df3
Keväällä palataan asiaan, löytyikö niitä uistimia..
Kattia kanssa. Tuo on kylläkin moposkootterista.Panomies kirjoitti: (moottoripyörän runko).
*kuva*
Eivät muuten takuulla löytyneet magneetilla.