Parempaa ilmaisinta pellolle ja harvakseltaan rannalle.

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
avei
Innostunut Etsijä

Parempaa ilmaisinta pellolle ja harvakseltaan rannalle.

Viesti Kirjoittaja avei »

Reilun vuoden tauon jälkeen alkoi taas metallinetsintä kuumottaa ja uusi paljastin täytyisi saada. Kokemuksia löytyy Garrett Ace 150:sta millä löytyikin vanhoilta kotikonnuilta rahaa viideltä eri vuosisadalta. Oli hyvä laite mutta puutteita oli liikaa.

Budjetti pyörii kolminumeroisissa lukemissa ja laitteen täytyisi toimia roskaisessa maaseutumaastossa, mihin on satojen vuosien aikana kylvetty tonneittain rautaromua yms. Ilmaisin saisi toimia myös hiekka/tms rannoilla, mutta etupäässä pihoilla/pelloilla/metsissä.

Tutustuin netissä jo hiukan White'sin Spectra VX3:een mikä olisi budjetissa siellä ok-alueella. Isoveli V3i menee jo sitten yli. Onko tuo VX3 paras tuossa hintaluokassa vai olisiko jollain muulla valmistajalla hyvä kilpailija tuolle?
Näyttö pakollinen. Sekä tämä numeronäyttö mistä voi päätellä jotain maassa olevasta esineestä. Hyvä erottelu roskan seasta pakollinen ominaisuus...
Laitteen keveys toissijainen, mutta eipä tuo haittaa jos on kevyt laite.
X-terra 705 + hilppeet
Etsijä82
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Ehkäkä tuo Garrett at pro voisi olla hyvä päivitys, kun Garretilla olen jo tottunut heilumaan. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)

Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
appenzell
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja appenzell »

Itse olen hyvin tyytyväinen At pro:hon. Toimii roskaisellakin pellolla ja riippuen pellosta niin 7/10 kaivureiästä on hyvä löytö. Eli helppo oppia käyttämään ja suhteellisen hyvä erottelukyky.
avei
Innostunut Etsijä

Etsijä82 kirjoitti:Ehkäkä tuo Garrett at pro voisi olla hyvä päivitys, kun Garretilla olen jo tottunut heilumaan. :roll:
Garretista jäi kelan puolesta hieman huono maku suuhun. Lahosi ja piippaili heilutettaessa omiaan.
Ehkä mieluiten jokin muu merkki tällä kertaa. Sellainen joka oikeasti kestää käyttöä.
X-terra 705 + hilppeet
Hytinärhi
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Hytinärhi »

Entäpä Fisher F75 LE? Samassa hintaluokassa kuin tuo VX3, ja kovasti kehuttu laite.

Sanoisin kyllä, että tuolla budjetilla on vaikea mennä pahasti vikaan.

E: ja tuossa LE-paketissahan tulee vielä 5 tuuman pikkukela mukana, jos oikein roskaiseksi menee.
Rutus Alter 71
ilkkap
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

Minulla jo kolmas Whites menossa. Olen kaikkiin ollut tyytyväinen. Varsinkin korjauspalvelu on ollut huippuluokkaa, Ja korjausta tarvittiin kun ajoin etsimen yli.
avei
Innostunut Etsijä

ilkkap kirjoitti:Minulla jo kolmas Whites menossa. Olen kaikkiin ollut tyytyväinen. Varsinkin korjauspalvelu on ollut huippuluokkaa, Ja korjausta tarvittiin kun ajoin etsimen yli.
Onkos kokemuksia hopeakolikoiden löytämisestä noilla Whiteseilla? Isovaari oli tehnyt pellosta pintalöytönä sellaisen 5cm leveän hopeisen Riksdalerin, joten elättelen toiveita että samoilta pelloilta saattaisi löytyä toinen mokoma.
Tuohan on varmaan jo sitä kokoluokkaa että etsimellä ei tarvitse kuin osoittaa siihen suuntaan niin piippaa, mutta miten on pienempien 25/50 pennin hopeahilkkujen kanssa?
X-terra 705 + hilppeet
ilkkap
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

avei kirjoitti:
ilkkap kirjoitti:Minulla jo kolmas Whites menossa. Olen kaikkiin ollut tyytyväinen. Varsinkin korjauspalvelu on ollut huippuluokkaa, Ja korjausta tarvittiin kun ajoin etsimen yli.
Onkos kokemuksia hopeakolikoiden löytämisestä noilla Whiteseilla? Isovaari oli tehnyt pellosta pintalöytönä sellaisen 5cm leveän hopeisen Riksdalerin, joten elättelen toiveita että samoilta pelloilta saattaisi löytyä toinen mokoma.
Tuohan on varmaan jo sitä kokoluokkaa että etsimellä ei tarvitse kuin osoittaa siihen suuntaan niin piippaa, mutta miten on pienempien 25/50 pennin hopeahilkkujen kanssa?
Kaikki diskriminoivat etsimet löytävät hopean. Vaikeutena suurimmalla osalla etsimistä on se että vanhat repäisykorkit antavat lähes saman signaalin, joten niitäkin on poimittava hopeakolikon löytymisen varmistamiseksi.
Yki
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Yki »

Kannattaa harkita Whitesin MXT pro mallia. MXT on kuitenkin Whitesin laitteista juuri se joka on suunniteltu enempi juuri tuohon 'relic' käyttöön niinkuin ameriikassa sanovat. Omalla perusmallilla on ainakin ihan kivasti noussut tavaraa pelloista.

Yki
White's MXT + 950 kela + Super 12 + 10x12 SEF + Vibraprobe 560
Nautilus DMC-2Ba + 6/10/15" kelat
avei
Innostunut Etsijä

Re: Parempaa ilmaisinta pellolle ja harvakseltaan rannalle.

Tässä onkin ollut aikaa miettiä uutta etsintä. Tuon MTXpron lisäksi kiinnostaa GM4 ja x-Terra 705.

Tuo terra on ilmeisesti noista se kevein mikä on iso plussa, mutta onko sen etsintäsyvyys hyvä? Edelleen ollaan ostamassa etsintä 60% pelloille/metsiin/ryteikköihin ja 40% rannoille.
X-terra 705 + hilppeet
Silverado
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Silverado »

avei kirjoitti:Tässä onkin ollut aikaa miettiä uutta etsintä. Tuon MTXpron lisäksi kiinnostaa GM4 ja x-Terra 705.

Tuo terra on ilmeisesti noista se kevein mikä on iso plussa, mutta onko sen etsintäsyvyys hyvä? Edelleen ollaan ostamassa etsintä 60% pelloille/metsiin/ryteikköihin ja 40% rannoille.
Hankalahan se on löytää semmonen kompromissi etsin joka soveltuu kohtuullisesti vähä jokapaikkaan. (no deus tietenki)

Ite aattelisin ehkä sillai, että jos kuitenki enimmäkseen peltoja ja metsiä suhailee menemään ja ku nuo MTXpro (739€) ja x-terra (635€) ovat hintavampia laitteita, nii ostasin gm4:n ja siihen lisäksi 7" kelan=(594€) (Nämä FD:n hintoja).
Tuolla setillä vois aivan hyvin pärjätä.
Golden maskissa sitä etsintäsyvyyttä kyllä riittää.

ps. omaa laitetta yhtään kehumatta, mutta tämmösiä ajatuksia vaan. :)
pps. ei kellää ois myytävänä gm4 7" kelaa :)
Mittää mistää tiijä...
teukka
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja teukka »

Vähän lainaan topiccia, suotta kai samalle aiheelle rupeaa uutta tekemään.

Tällä hetkellä on käytössä ace250+dd-kela. Mitäs raati tuumaa kannattaisiko ruveta päivittelemään. Lähinnä tulee peltoja, metsiä ja pihamaita kaiveltua. Eniten menoa tuntuu haittaavan joka puolelle aikojen saatossa kylvetyt naulat yms pienet raudankappaleet. Mietityttää miten paljon hyviä piippejä voi jäädä discrimmatun raudan varjoon? Eikö tuo erottelukyvyn merkitys juuri tollasessa maastossa korostu?
Newbeeb
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Newbeeb »

Osta multa tuo Tesoro Vaquero.
Tesoro Compadre
Garrett Digging Tool
Pro Pointer
Vastaa Viestiin