Kello Pellolta

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Pasi Pihlu
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Marras 2007, 18:04
Paikkakunta: Sysmä

Kello Pellolta

Viesti Kirjoittaja Pasi Pihlu »

Moron!

Tälläinen pieni kello löytyi tästä lähipellolta ihan silmällä.
Materiaali on Ei mangneettinen, pieniä ruostejäämiä oletetussa "kilkattimen" paikassa. Minkähän lie pässin kaulasta?


Kuva

Kuva
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Hieno kello. Yleensä löytyy vain palasia.

Aisakellona nuo ovat vissiinkin yleensä toimineet, eli roikkuneet hevosessa/reessä tai jotenkin noin. Viisammat kertokoon enemmän.

Valmistusmateriaalina on ollut käsittääkseni ainakin messinki ja tinapronssi/pronssi. Viisammat korjatkoon tämänkin.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Longway
Metallinetsijä
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 20:34

Viesti Kirjoittaja Longway »

Nätti kello :) , ja eikös sillä johtajalehmälläkin ollut usein kello kaulassa mikäli vielä oikein muistan :wink:
Vastaa Viestiin