Mitä mieltä pitkistä henkilökohtaisista viestiketjuista?

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Fisherman
Kunniajäsen

Mitä mieltä pitkistä henkilökohtaisista viestiketjuista?

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Foorumilla on monella rekisteröityneellä käyttäjällä päivän löydöissä henkilökohtainen viestiketju jonne lisäillään viestejä aina uusia löytöjä tehdessä.
Siinähän ei sinänsä ole mitään ihmeellistä mutta itse olen kokenut ne aika hankaliksi seurattaviksi kun ei koskaan tiedä onko asianomainen tehnyt uusia löytöjä vai onko ketjuun lisätty vain muiden käyttäjien kommentteja. Kaikkia uusia kommentteja ja onnitteluita en ehkä aina haluaisi lukea.

Toinen vielä hankalampi asia tulee eteen kun käytät hakutoimintoa ja saat hakuusi vastaukseksi parikymmentäsivuisen viestiketjun josta pitäisi sitten kaipaamasi asia etsiä.

Tästä samasta aiheesta muistan foorumilla aiemminkin keskustellun mutta en sitä ainakaan nyt löytänyt.

Nyt kun uusi vuosi on alkamassa olisi sopiva hetki keskustella asiasta ja muuttaa käytäntöä jos nähdään tarpeelliseksi.

Mielipiteitä?
ZyrTech
Kunniajäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Samaa mieltä, hankaliksi koen ne itsekin. Toki ymmärrettävää kasata löytöjä samaan ketjuun, että sesonkiaikana osion etusivu pysyy suhkot selkeänä.

Oma ehdotukseni on, että kauden löydöille tehtäisiin kokonaan oma osio johon käyttäjä kerää kauden aikana löytämiensä esineiden kuvat ensimmäiseen viestiin, muut eivät saisi kommentoida siellä toisten ketjuja ollenkaan vaan se olisi varattu käyttäjän löydöille ja kommenteille. Päivän löydöt -osioon laitettaisiin päivän tai reissun löydöt erikseen ja siellä kommentointi olisi vapaata ja näin ollen myös löytökohtaista, mikä olisi paljon mielekkäämpää.

Mutta mutta, siihen tarvittaisiin tietysti foorumin adminia, eikä hänestä täällä ole kuulunut pitkään aikaan. Mielestäni Kesepalle voisi hyvin antaa myös admin-oikeudet, niin saataisiin tämäkin foorumi ajan tasalle.
Kuva
TAZ
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja TAZ »

Itse koen myös pitkät henkilökohtaiset viestiketjut hankaliksi ja toimimattomiksi juurikin Fishermanin esittämistä syistä. Mielestäni olisi selkeämpää postailla vanhaan tyyliin yksi ketju per etsintäkeikka tai -paikka. Näin itse aion jatkossakin tehdä, mutta kukin tehköön niinkuin parhaaksi näkee.

-TAZ-
E-TRAC, AT-PRO, ACE 250.
TAZPOINT 1.0 (Home-made pinpointer), Pro pointer
Joku merkitön pikkulapio, TAZSCOOP 1.0
Mc_Mursu
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Koitin etsiä keskustelua aiheesta, mutta eipä löydy. Taisi olla jokin pienimuotoinen offtopikki, jonka takia vaikea löytää. Ärsyttävää puida sama asia uudestaan.

Itse en ole tukkinut päivänlöytöjä uusilla ketjuila, ja kuitenkin miltei kaikki kuvat löytyvät selkeäsi ryhmiteteltynä allekirjoituksen linkistä. Katson toimineeni esimerkillisesti.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
sylom
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja sylom »

Minun mielestäni pitkät viestiketjut kauden löydöistä eivät ole hankalia. Ne kertovat tarinaa kauden etsintäreissuista ja on helppo siirtyä suoraan viimeiselle sivulle katsomaan uusimmat löydöt. Tietysti jos löytöjä on esittelyssä lähes päivittäin voi ketjusta tulla liian pitkä, mutta jos etsii harvakseltaan niin ongelmaa ei ole. Lisäksi itse en ainakaan viitsi aloittaa uutta topikkia muutaman öören takia, vaan ne on helppo laittaa omaan kauden löydöt viestiketjuun. Jokainen tekee kuten haluaa, mutta minusta systeemi on hyvä.
Golden Mask 3
Garrett pro pointer
Fiskars kenttälapio
ilkkap
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

Nuo pitkät ketjut eivät olisi niin pitkiä jos jätettäisiin pois nuo "onnea täältäkin" viestit.
Jussi
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Pitkä löytöketju on vaan näppärä varamuisti kun merkkailee löytöjään kartalle, ja ihan kiva katsella miten kausi eteni. Onnitteluistakin on tullut vaan hyvä mieli :)
garrett ace 250
GM3
XP Deus
P.Aholainen
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Noista onnitteluista sen verran että kyllä ne palkitsee lisää löytäjää.
Jos joku on tehnyt hyvän löydön niin kyllä mielestäni voi siitä onnitella.

Tietysti ei joka löytöä kannata alkaa onnittelemaan ettei mene hommalta pohja pois. 8)
Vastaa Viestiin