risukarhi
- Kätkäläinen
- Kunniajäsen
- VeeVee
- Raavas Tonkija
http://lukijat.iltasanomat.fi/attachmen ... 317980.jpg
Mitä ne nuo sitten on?
Olen joskus nähnyt tuontyyppisen äkeen (meilläpäin tuotaki sanotaan karhiksi), jossa oli puusta tehty rulla, johon oli hakattu rautaisia teriä ts. lapoja...
Voinhan minä tietenki olla täysin väärässäki
Mitä ne nuo sitten on?
Olen joskus nähnyt tuontyyppisen äkeen (meilläpäin tuotaki sanotaan karhiksi), jossa oli puusta tehty rulla, johon oli hakattu rautaisia teriä ts. lapoja...
Voinhan minä tietenki olla täysin väärässäki

Varusteet:
-GM 5+ SE
-Gold Hunter -pinpointer
-200kg supermagneetti
Vanhin kolikko:
1/6 öre 1668
-GM 5+ SE
-Gold Hunter -pinpointer
-200kg supermagneetti
Vanhin kolikko:
1/6 öre 1668
- Kätkäläinen
- Kunniajäsen
Täällä päin tuo on hankmo eli lapiorullaäes
Samoja vehkeitä tulee googlen kuvahaulla karhi tai hankmo, täällä päin karhissa on mielestäni piikkejä esim. risukarhi, on muuten aika mielenkiintoisia merkityksiä samoilla sanoilla eri paikkakunnilla. Esim tuima on karjalassa suolaton kun täälläpäin se ymmärrettäisiin suolaiseksi 

Pellollapyörijöille tämä sivu on hyvä liittää suosikkipalkkiin: http://www.helsinki.fi/kansatiede/histm ... /akeet.htm
garrett ace 250
GM3
XP Deus
GM3
XP Deus
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
No sitten varmaan "teil päi kravatil maataa, meil päi kaulas pietää"Kätkäläinen kirjoitti:Täällä päin tuo on hankmo eli lapiorullaäesSamoja vehkeitä tulee googlen kuvahaulla karhi tai hankmo, täällä päin karhissa on mielestäni piikkejä esim. risukarhi, on muuten aika mielenkiintoisia merkityksiä samoilla sanoilla eri paikkakunnilla. Esim tuima on karjalassa suolaton kun täälläpäin se ymmärrettäisiin suolaiseksi

XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.