Etsintäpaikat Google Mapsissa

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Etsintäpaikat Google Mapsissa

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Oivalsin jokunen tunti sitten, että Google Maps palveluun voi tehdä perinteisten reittipisteiden lisäksi rajattuja alueita. Ilta menikin mukavasti tämän parissa. Väritin kartalta kaikki paikat, joissa olen jo etsinyt. Punaisella ne paikat, jotka ovat oletettavasti lähes tyhjät ja sinisellä taas ne paikat, jotka on käyty jotenkin läpi, mutta löydettävää on luultavasti jäljellä. Tämän lisäksi vielä vihreällä sellaiset paikat, joihin olisi tarkoitus mennä tulevaisuudessa. Tulikin väritettyä puoli pääkaupunkiseutua.

Toistaiseksi olen muistanut jo 51 paikkaa, joissa olen vieraillut. Näiden lisäksi 17 vihreällä väritettyä länttiä.

En viitsi laittaa tähän kuvaa salaisista apajistani, joten tein demokartan sattumanvaraiseen paikkaan.


Kuva

Jos on yhtä huonomuistinen kuin minä tai haluaa muuten vaan laittaa kartalle tutkittuja paikkoja, niin tässä oiva työkalu. Lisäksi kartan voi jakaa julkisesti tai linkillä. Lisätietoihin voi kirjoittaa esimerkiksi mitä löytyi.

Ei muuta, jatkakaa.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
MrHubaLuxus
Viestit: 44
Liittynyt: 31 Loka 2009, 15:53
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja MrHubaLuxus »

Tää onkin muuten hyvä juttu, aloin itsekkin maalailee. Aika hyvin saa kyllä tehtyä nuo käydyt paikat, ja suunnitellut. Tämän kanssa saa kyllä ajan kulumaan.
Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Mä olen merkinnyt kaikki peltolöydöt GPS:n avulla Google mapsiin. Lisäksi merkitsen kuparikolikot omalla värillään ja hopeakolikot omalla ja muut kamat kolmannella, niin näkee mistä päin tulee minkäkinlaista tavaraa. Tämän kartoituksen avulla voi sitten miettiä mistä päin peltoa kannattaa etsiä, jos haluaa vaikkapa hopeakolikoita löytää ja tuo on jopa tuottanut tulosta. Tämä tietysti edellyttää, että pellolla on tullut käytyä riittävän monta kertaa, että löytödataa on kertynyt riittävästi jotta voi siitä jotain päätellä.

Lisäksi jos käyn jonkun alueen läpi järjestelmällisesti niin merkitsen sen tuolla Mursun väritystavalla punaiseksi, jotta tiedän ja muistan, että siihen kannattaa mennä vasta seuraavan kynnön jälkeen.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Maajussi
Viestit: 8
Liittynyt: 19 Heinä 2013, 08:12
Paikkakunta: Myrskylä, itä-uusimaa

Viesti Kirjoittaja Maajussi »

Miten te värjäätte ne kartat?
Ford (traktorit) henkeen ja vereen!
Avatar
Reino Raappahousu
Metallinetsijä
Viestit: 117
Liittynyt: 16 Elo 2012, 11:52
Paikkakunta: Jyväskylä-Korpilahti

Viesti Kirjoittaja Reino Raappahousu »

Kokeilin juuri tuota Google mapsin uutta Maps Engineä, se on kokeiluvaiheessa. Tietty pitää olla kirjautunut Googleen, avaa Maps.
Tämän jälkeen "Omat paikat" , ilmestyy linkki "Uutta! Hanki käyttöösi Maps Engine Liten edistyneet ominaisuudet" Sieltä löytyy uusia ominaisuuksia omiin karttoihin, kuten värjättyjen merkkien liittäminen karttaan.

Omat kartat voi pitää julkisina tai ei luettelossa. Ei luettelossa olevien karttojen linkkiä voi sitten jakaa tarpeen mukaan.
Minelab X-Terra 305
Minelab Pro-Find 25
Vastaa Viestiin