Metallinilmaisin, kipuraja olis 500€

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
MrHubaLuxus
Viestit: 44
Liittynyt: 31 Loka 2009, 15:53
Paikkakunta: Vantaa

Metallinilmaisin, kipuraja olis 500€

Viesti Kirjoittaja MrHubaLuxus »

Moikka kaikille.
Mä oon nyt 2 vuotta käynyt lukemassa täällä näitä jorinoita ja nyt mun on vaan pakko hommaa oma laite. Pyytäisin teiltä kokeneemmilta etsijöiltä apua hieman koska etsimiä näyttäis olevan noin miljoona erilaista ja kaikissa on niin hyvät myyntipuheet.

Olen ostamassa laitetta talvikauden aikana että pääsis tositoimiin ens keväänä. Voisin sijoittaa laitteesees noin 500€, käyttöpaikat on varmaan aika perus-settii, puistot, nurtsikentät , pellot , metsät jne....

lupia alan kyselemään jo huomenna, on ainakin mestoja valmiina sitten kun on laite.

Elikkäs, mieluiten hyvä laite, oletan että viidelläsadalla saa jo hyvän laitteen.
Suositelkaapa mulle jotain, teillä arvon "kaivajat" kuitenkin jo näistä enempi tietoa.
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Heipähei,
Tää on suosittu hintaluokka.

Virosta saa 500 eurolla AT Pron tai X-Terra 705. Ne on molemmat tosi monipuolisia laitteita ja toimii hyvin lähes joka paikassa. AT Pro on vielä vesitiiviskin.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
MrHubaLuxus
Viestit: 44
Liittynyt: 31 Loka 2009, 15:53
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja MrHubaLuxus »

kiitos kommentista, ei toi 500€ nyt niin tarkka raja ole jos koneita löytyy, noita kahta laitetta olen myös pähkinyt ja vertaillut.
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Tuossa hintaluokassa nuo kaksi taitaa olla parhaat vaihtoehdot yleisetsimeks. Jos etsintä tapahtuis pääosin pellolla ja metsässä niin löytyis näytöttömiä laitteita jotka tarjoais vähän enemmän syvyyttä ja nopeutta mutta jos haluat etsiä myös puistoissa ja rannoilla niin näyttö helpottaa hommaa paljo.

Jos noista kahdesta pitäis valita niin mun valinta menis kyllä Garretin puolelle. Siinä on tarkempi jako ID luvuissa ja nopeuttakin vähä enemmän mikä on eduks roskasessa maastossa.

Näytöttömällä laitteella pärjää kyllä myös puistossa/rannoilla mutta se vaatii hieman enemmän oppimista ja harjottelua. Siks näytöllinen laite vois olla alottelijalle helpompi tie. Itse kyllä suosin enemmän näytöttömiä koska äänet kertovat lopulta enemmän kuin näyttö ja näyttö on lisäks joskus aika erehtyväinen. Jos luottaa pelkän näytön kertomaan niin paljo jää löytämättä.

Toivottavasti en sekottanu sun ajatuksia enempää :lol:
Avatar
Fisherman
Kunniajäsen
Viestit: 1696
Liittynyt: 18 Elo 2011, 20:15
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Tervetuloa foorumille myös äänioikeutettuna
:D
Itse aloitin piippailun viime kesänä Tammerkoskella kiinalaisella GC-1023 etsimellä. Hinta-/ laatusuhde oli mielestäni siinäkin ihan hyvä mutta ruokahalu kun kasvaa syödessä aloin kaipailemaan hiukan enemmän etsintäsyvyyttä. Olin jo tilaamassa Bulgariasta GM3:sta kun sattumalta huomasin huutonetissa sitä edullisemmin myynnissä olevan Garrett At Pron. Huusin sen sieltä välittömästi ja olen ollut etsimeen tosi tyytyväinen. Vaikka laite on näytöllinen tulee ID-lukua katsottua loppujen lopuksi aika harvoin. Useimmiten teen kaivupäätöksen pelkän äänen perusteella. Olen käyttänyt Garrettia pelloilla, metsissä, puistoissa ja rannoilla ja mielestäni se toimii kaikkialla. Roskaisilla paikoilla kaipaisi ehkä pienempää kelaa mutta vakiokelallakin pärjää.
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
Vastaa Viestiin