Jos joku täällä Suomessa voisi auttaa etsimään omistajan.amigos kirjoitti:eivät ymmärrä kysymystä. olet valmis etsimään omistaja?
finds from Viipuri 2010
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
- Lepanovski
- Metallinetsijä
There is a list of passed peoples from the wartime in internet. I tried to search by that surname and only match was Uuno Taavetti who passed already in year 1940. So the owner of this cover propably survived the war.
Internetissä on lista sodassa kaatuneista, näyttää että ainut U alkuisella etunimellä oleva vainaja kuoli jo vuonna 1940. Eli tupen omistaja luultavasti selviytyi elossa sodasta.
http://kronos.narc.fi/menehtyneet/index ... aikki&i=20
Vitae pars historia est.
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Hyvin selvitetty Maverick.
Jos saisin tarkan löytöpaikan tuolle tupelle niin voisin laittaa kyselyä paikalliselle sota-alan harrastajalle.
Edit. eli otinkin yhteyttä alan mieheen ja hän pyytää tarkkaa löytöpaikkaa ja kysyi onko löytäjällä(amigo) mahdollista lähteä ensi kesänä näyttämään henkilökohtaisesti paikka.
Tämä mies johon otin yhteyttä,on tuonut monta sankarivainajaa kotimaan multiin rajan takaa.
Oli erittäin kiinnostunut tuosta löydöstä ja sanoi näiden asioiden olevan hänen juttu.
Epäili kovasti että tupen tekijä löytyy koska heillä on sellainen verkosto josta tietoa löytyy.
Nyt sitten tarvitsen tulkin joka välittää amigolle minun asioitani kun ei tuo lontoo taivu minulla.
Jos saisin tarkan löytöpaikan tuolle tupelle niin voisin laittaa kyselyä paikalliselle sota-alan harrastajalle.
Edit. eli otinkin yhteyttä alan mieheen ja hän pyytää tarkkaa löytöpaikkaa ja kysyi onko löytäjällä(amigo) mahdollista lähteä ensi kesänä näyttämään henkilökohtaisesti paikka.
Tämä mies johon otin yhteyttä,on tuonut monta sankarivainajaa kotimaan multiin rajan takaa.
Oli erittäin kiinnostunut tuosta löydöstä ja sanoi näiden asioiden olevan hänen juttu.
Epäili kovasti että tupen tekijä löytyy koska heillä on sellainen verkosto josta tietoa löytyy.
Nyt sitten tarvitsen tulkin joka välittää amigolle minun asioitani kun ei tuo lontoo taivu minulla.
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Olisiko ketään venäjänkielen taitosta tai sitten enganniksi kuka toimisi tulkkina minun Amigos välillä?
Kielimuuuri estää meitä etenemään asiassani.
Olen saannut monta viestiä Amigosilta mutta ei ymmärrä vaikka kääntäjää käyttää.
Kyseessä on tämä asia.
http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... c&start=90
eli tuon löydön aluperäistä omistajaa etsitään.
laita vaikka yv. jos haluat olla tulkkina ja mukana hommassa.
Kielimuuuri estää meitä etenemään asiassani.
Olen saannut monta viestiä Amigosilta mutta ei ymmärrä vaikka kääntäjää käyttää.
Kyseessä on tämä asia.
http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... c&start=90
eli tuon löydön aluperäistä omistajaa etsitään.
laita vaikka yv. jos haluat olla tulkkina ja mukana hommassa.
Saattaisi ollakin heinolalaisen.Viipurissa taistellut 20.prikaati oli koottu osin heinolalaisista ja kyseinen pumppu tuli Viipuriin Syväriltä kuten tupen tekstikin kertoo.tompson kirjoitti:heinolassa/lusissa joitakin sinisaloja....itselläni vastaavanlainen tuppi äänisliinna 1943,vanhanmiehen perintönä tullut.
voisi olla ns.sotakavereita olleet tai jotain,pitää asiaa vielä selvitellä...
Re: finds from Viipuri 2010
Missäköhän Amigos on,upeita on poikien kultarahalöydötkin ja muut
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
-
- Metallinetsijä
Hienoja löytöjä. Olikos se muuten niin että Venäjällä on
piipparointi kielletty nykyään?
piipparointi kielletty nykyään?
KAINUUN METALLINETSIJÄT
XP DEUS
XP DEUS
Olis kyllä mukava tietää onko kiellettyä,saattaa olla useamman viikon Svetogorskin reissu edessä..olis mukava käydä piippaamassa mutta paikallinen putka ei oikein innosta !
Minelab safari pro (ex)
Simplex+(ex)
Vanquish440(ex)
Equinox800(ex)
Excalibur 2(ex)
Klarstein md 050(ex)
Xp deus 2(tulossa)
Xpmi4,profind 35 ja nokta pulsedive.
Simplex+(ex)
Vanquish440(ex)
Equinox800(ex)
Excalibur 2(ex)