Mysteerilaatikko...
Mysteerilaatikko...
Tällaisen lootan ostin kirpputorilta parilla eurolla. Myytiin vanhana virtamittarina, mutta onkin ihan muuta... Arvaako, tai tietääkö kukaan mikä tämän lootan käyttötarkoitus on?
Onko kenelläkään tietoa ko. boxin iästä? Itse tiedän käyttötarkoituksen, mutta valmistusajankohta, sekä tarkemmat käyttöohjeet olisivat hakusessa.
Sähkönallien räjäyttämiseen käytettävä laitehan tuo on. Kammelle on reikä kyljessä ja jännitemittarin yläpuolella on johdoille ruuvikiinnitteiset paikat. Yleismittarilla mitattuna jännitettä masiinasta irtoaa yli 300V.
Lisäksi mittaritaulun alapuolella on painonappi, sekä kaksi asentoinen kytkin, joiden käyttötarkoitukset ovat vielä minulle tuntemattomia.
Lisäksi mittaritaulun alapuolella on painonappi, sekä kaksi asentoinen kytkin, joiden käyttötarkoitukset ovat vielä minulle tuntemattomia.
Re: Mysteerilaatikko...
STW kirjoitti:
Tällaisen lootan ostin kirpputorilta parilla eurolla. Myytiin vanhana virtamittarina, mutta onkin ihan muuta... Arvaako, tai tietääkö kukaan mikä tämän lootan käyttötarkoitus on?
Onko kenelläkään tietoa ko. boxin iästä? Itse tiedän käyttötarkoituksen, mutta valmistusajankohta, sekä tarkemmat käyttöohjeet olisivat hakusessa.
...olisin kuitenkin sitämieltä,että kyseessä on eristysvastusmittari - kammella veivataan koestusjännite ( prufspannung) ja napin painamisen jälkeen katsotaan tuolta Ohmiasteikolta vastusarvo.
Tynamentin posautuksessa tuskin tarvitaan Ohmi arvoja - riittää että jytisee.
Sähkömiehet kutsui ennen näitä Mekkereiksi,tunnetuimman valmistajan Meggerin mukaan.
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Re: Mysteerilaatikko...
Meinasinkin alussa ehdottaa eristysvastusmittaria.
Olen aina luullut, että se on "meggeri", koska mitataan Megaohmeja. Taas viisastuttiin, kiitos.Kaleva kirjoitti:Sähkömiehet kutsui ennen näitä Mekkereiksi,tunnetuimman valmistajan Meggerin mukaan.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Itsekin olen räjäytyskenttien vastuksia inttiaikana mitannut, mutta aina oli erillinen vastusmittari. Armeijan hommissa täkeintä oli kentän kukunta, eikä ne kentätkään olleet kovin kummoisia, korkeintaan joitakin satoja kiloja, alle kymmenen panoksen kentissä.
Siviilipuolella panostusta en ole harjoittanut, vaikka lupakirjat löytyvätkin.
Tuon tekstin selvittäminen voisi luoda asiaan uutta valoa laatikon historiaan.
Laatikosta puuttuu kansi, sekä kampi. Ainoat tekstit laitteessa ovat tuossa jännitemittarin taulussa
Siviilipuolella panostusta en ole harjoittanut, vaikka lupakirjat löytyvätkin.
Tuon tekstin selvittäminen voisi luoda asiaan uutta valoa laatikon historiaan.
Laatikosta puuttuu kansi, sekä kampi. Ainoat tekstit laitteessa ovat tuossa jännitemittarin taulussa
- kolmijalka
- Metallinetsijä
Yritetään selventää mittarin kertomaa ja paremmin näkevät/tietävät korjatkaa virheet
Ylinnä:
suoran viivan pätkä = ei tietoa,
palikka U:n sisällä = kiertokäämimittari
G ja alla kaksi viivaa = generaattorin tyyppi
Ylin pieni punainen asteikko:
Mahdollisesti sisäisen pariston testaukseen käytetty asteikko. Sisäistä paristoa tarvitaan ohmi-mittaukseen
Musta asteikko: iso jännite
Punainen asteikko: 200 000 ohmiin asti (0,2 Mohm)
Prufspannung = koestusjännite
Ylinnä:
suoran viivan pätkä = ei tietoa,
palikka U:n sisällä = kiertokäämimittari
G ja alla kaksi viivaa = generaattorin tyyppi
Ylin pieni punainen asteikko:
Mahdollisesti sisäisen pariston testaukseen käytetty asteikko. Sisäistä paristoa tarvitaan ohmi-mittaukseen
Musta asteikko: iso jännite
Punainen asteikko: 200 000 ohmiin asti (0,2 Mohm)
Prufspannung = koestusjännite
GM3+ ja Sennheiser HD440 kuulokkeet
ProPointer
Intin "se parempi" kenttälapio
Vanhin kolikko: 50p 1921
ProPointer
Intin "se parempi" kenttälapio
Vanhin kolikko: 50p 1921