Minun on kanssa pitänyt ottaa kantaa tähän aiheeseen, mutta olen odottanut MV:n kantaa löytämäämme rahakätköön Hämeestä.
Moni on kysellytkin ilmoitanko summan, jonka löydöstä saamme.
Tänään sain puhelun Helsingistä, jossa tiedusteltiin tilinumeroa, johon minä vastasin seuraavasti:
" Hetkinen olemme käyneet s-posti keskustelua, jossa minulle on ilmoitettu palkkion perustuvan kokonaisuuteen. Eli MV:n kaivauksien jälkeen, kun alue on kokonaan kartoitettu ja esineet nostettu ylös. Kolikoita ja esineitä on vielä paljon ko.paikalla"
Minulle vastattiin seuraavasti:
"Loput löydöt mitkä alueelta tulevat kuuluvat MV:lle eikä liity löytöpalkkioon"
(Jos tämä foorumi olisi tarkoitettu vain aikuisille, niin tässä olisi paljon "taikasanoja")
Olen henkilökohtaisesti aivan V**** kuumana moisesta takinkääntämisestä. Eikä asia minun oikeustajuni mukaan mene ollenkaan oikein. Todennäköisesti tämä ohjaa monen huiskijan toimintaa tulevaisuudessa.
Enkä tässä tilanteessa ajattele vain rahaa, vaan koko ko.instanssin toimintaa.
Löytöhän ei ole mitenkään verrattavissa Koivusaaren löytöön, mutta heille kävi aivan samalla tavalla.
HYVÄ MUSEOVIRASTO HYVÄ!
Teksti saattaa olla hieman sekava ja se johtuu kiihtyneestä mielentilastani.
Minulla on mahdollinen haju yhdestä tykistä, mikä on järveen upotettu. Tällaisen toiminnan jälkeen ei kyllä yhtään kiinnosta lähteä sitä hakemaan. Tai ei ainakaan minkäänlaisen viranomaisen kanssa yhteistyössä.
En kehoita ketään silti rikkomaan lakia, se on jokaisen oman harkinnan mukaista!