Kumma lehdykkä

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
opec
Metallinetsijä

Kumma lehdykkä

Viesti Kirjoittaja opec »

Oltiin Riiskan ja Kivimiehen kanssa porukalla peltopiippiä harrastamassa,tässä on mun kummallinen löytö
Kuva
otto von tööpeln
Kultaseppä
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Kultaseppä »

Tuontapaista mutta hiukan pienempikokoinen lehdykkä/kasvi ornamentiikka oli meidän jugend- jalkalampussa (kirpputorilöytö). Tosin messinkivalua, tuo näyttää kuparilta? Eukko ei muuten digannut lampusta ollenkaan ja lopulta vaihdoin sen kollegan kanssa seinäkelloon, joka ei toimi sillä siitä on jousi poikki
Kivimies
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Kivimies »

Tässä minun löydöt eilisestä yhteispiipistä.
Ei mitään sen erikoisempaa! Kolikot lienevät öörejä. Vuosiluvuista ei saa mitään selvää, kolikot ovat sen verran huonossa hapessa.
Mutta hauskaa oli ja ilmakin oli tosihieno! :D :D

Kuva
Garrett AT Pro
Garrett ACE 250 & Pro pointer.
Vanhin löytö: 6000-5500 eKr. Vanhin metallilöytö: Putkikirves v.100-300 jKr.
Riiska
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Riiska »

Viimein sain otettua kuvat omista löydöistäni, eipä täälläkään mitään ihmeempää, kolme tsaarien aikaista penniä, yksi venäläinen ja viisi ruotsalaista? kolikkoa joista vanhin Kristiinan aikainen 1/4 öre ja ainakin pari kpl Ulrika Eleonoran aikaista öreä.
Näin olin ainakin tulkitsevinani näitä kovalla koetuksella olleita kuparilantteja.

Kuva

Yksi kolikkona pellosta nostettu paljastuikin savien putsauksen jälkeen ilmeisesti napiksi?, kun siinä on takana katkeaman paikka, onpa littana yksilö, paksuus samaa luokkaa kuin nuo ohueksi menneet Ruotsin kolikot.

Kuva

Vaikkei tirhemiä ja tippoja vielä tullutkaan, niin tosi kivasti meni lauantaipäivä hyvässä seurassa ja mikä mukavinta, saatiin samalla reissulla lupa viereiselle niitylle josta voi taas seuravilla reissuilla löytyä ihan mitä vaan. :wink:
Garrett AT PRO & ACE 250 & Pro-pointer
Vanhin kolikko 1/4 öre 1636.
Vastaa Viestiin