Esittäytymisareena

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
salakka
Viestit: 5
Liittynyt: 24 Marras 2007, 01:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja salakka »

Tervehdys kaikille.

Olen niukasti alle 40v tuore paljastimenomistaja pääkaupunkiseudulta. Sain viime viikolla hankituksi ensimmäisen laitteeni (Garrett ACE 250). Harmittavasti talvi pukkaa päälle, joten menee kuivaharjoitelun puolelle sisätiloissa tämä opettelu.

Harrastan kalastusta ja metsästystä lähinnä Itä-Suomessa ja Lapissa (ja merellä tietysti). Syksyllä metsässä samoillessa tuli mieleen, että täällä pitäisi olla metallinpaljastin mukana! No nyt ollaan tällä valitulla tiellä ja odotan innolla ensi syksyä.

Todella mahtavaa että Suomessakin joku jaksaa pitää yllä tällaista foorumia yhdistämässä samanhenkistä porukkaa.
JuAnHu
Viestit: 44
Liittynyt: 21 Joulu 2007, 15:38

Viesti Kirjoittaja JuAnHu »

jaha jaha kait sitä pitäs muutama sana ittestään sanoa...

Eli 26v pojan kloppi turusta (ja tähän väliin voikin nopeasti todeta kaikille tamperelaisille että anteeksi minä olen petturi [asunut toistakymmentä vuotta nokialla] mut hyväksykää minut itsenäni :wink: ) ja piipparia en ole vielä saanut hommattua mutta uskoisin että tässä niin lumisen suomen talven aikana tuleepi hommattua, vaikka en kyllä vielä ole päättänyt että minkä hommaa.
Muita harrastuksia on lähinnä sukellus (sääli että en tiedä onko olemassa täysin vedenalla toimivaa piipparia), luonto (liikkumis mielessä)satunnainen ammunta sekä kavereitte kanssa maailman menoa hakkuen sekä tietenkin pienessä määrin eksoottiset eläimet, jotta ei tunnu ihan liian normaaleilta harrastuksilta niin lisätään tähän nyt vielä eri mytologioiden ihmetteleminen

olikohan sitten vielä jotain :? noh lisäillään jos jotain on unohtunut...


BR.
Jukka
Lake
Viestit: 33
Liittynyt: 17 Loka 2007, 20:43
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja Lake »

Heipähei!

Olen 34v insinöörimiekkonen Kaarinasta.
Ilmaisimena on itäsaksalainen armeijamalli MGS-75 sekä Minelab Explorer SE.
Lisäksi rakentelen itse geotech-foorumilaisten kanssa ilmaisimia.
Itse rakennettuna löytyy toimiva Delta Pulse PI -ilmaisin.
Lisäksi rakentelun alla on Tesoro Golden Sabre, Hammerhead, Goldscan IV ja joitakin muita.. TGS tai GS IV pitäisi tästä saada kevääksi valmiiksi.

Muita harrastuksia on mm. metsissä samoilu ja kasvien kasvattelu.
Viimeksi muokannut Lake, 09 Touko 2008, 19:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Tehdäänpäs tästä ensimmäinen postaukseni..
Eli moro vaan kaikille. :lol:
Olen -91 syntynyt miespuolinen tyyppi Vantaalta eli varmaan foorumin nuorimpia. Olen seurannut tämän foorumin elämää ilman rekisteröitymistä siitä lähtien, kun tämän bongasin eli noin ½vuotta. Viime aikoina kuitenkin todella aktiivisesti ja varmaankin kaikki aiheet tultu luotteua läpi.
Ensimmäinen mielenkiinto hommaan tuli jo varmaan about 8v. sitten, kun annoin kaverille synttärilahjaksi pienen käteen sopivan lelu piipparin (saman tyylinen http://www.gizmo-central.com/wp-content ... mbnail.jpg ). Sen paketissa oli jotain kuvia, mutta mieleen on jäänyt kuva pikkupojista röhnöttämässä nurmikolla ilmaisin kädessään ja kolikoita toisessa. Emme kuitenkaan koskaan valitettavasti samaa kokeilleet, mutta pieni mielenkiinto siitä jäi.
Toisen kerran tutustuin aiheeseen, kun hukkasin maastoon erään suht kalliin harrastusvälineen osan. Sain muutamien kuukausien päästä lainaan Garrett Ace 250:n faijan duunista. Etsimääni osaa ei kuitenkaan koskaan löytynyt.
Katselin netistä ihan mielenkiinnosta muitakin piippareita ja ihmisten löytöjä ja aloin todellakin kiinnostumaan.
Sain uudestaan viime loppu kesästä lainaan Garrettin ja haravoin huvikseni muutamaa paikkaa. Löytyi ihan hyvin kaikkea, joten innostus kasvoi.
Mulla oli taas viime viikonloppuna lainassa sama vehje ja mukavaa oli.
Laitan löydöistäni varmaan kuvia myöhemmin.

Nyt pitäis hankkia oma piippari. Varmaan toi Garretti sitten, ku se on todettu hyväksi ja kokemustakin löytyy.
Eli en pidä itseäni aivan kokemattomana, kun on jo vajaa 20h piippailua takana + varmaan saman verran "metal detecting" videoita netistä. :)
Avatar
TeNo76
Viestit: 30
Liittynyt: 10 Loka 2007, 16:57
Paikkakunta: Kaarina

Tervehdys!!!

Viesti Kirjoittaja TeNo76 »

Elikkäs oon -76 syntyny asustelen Kaarinassa ja työskentelen turvallisuusalalla erinäisissä tehtävissä.Piipparoinnin aloitin isoveljen innoittamana,ostin häneltä ton garrett ace 250.Harrastuksista sen verran että ei oikeen ehdi muita harrastuksia toteuttamaan muuta ku toi metsässä samoilu piipparin kera.Velipojalta kuulin tästä foorumista myös,olin ihan täpinöissäni ku lueskelin
kaikista mielenkiintoisista löydöistä ym ym. Kauniiksi lopuksi haluan kiittää foorumin toteuttajia ja ylläpitäjiä loistavasta foorumista... Kiitos ja kumarrus.
pidetään lippu korkealla ja hyviä piipittely hetkiä kaikille. 8)
Garrett ace 250
Avatar
sudenkolo
Metallinetsijä
Viestit: 427
Liittynyt: 09 Helmi 2008, 14:54
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja sudenkolo »

Löytyhän tällänen paikka kiinnostus nous heti ja laitteen hankinta sitten edessä.Viimekesänä enolta sain harrastukseen alkupotkut oikeestaan kaikki 3 enoa on tonkijoita sukuvika näköjään.Pari mielenkiintoista paikkaa tiedossa ja kunhan kevät koittaa ja kone ostettu niin pitääpä tutkia ne kunnolla.
Garrett Ace 250
Avatar
Mikki
Metallinetsijä
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 20:24
Paikkakunta: Suur-Salo

Viesti Kirjoittaja Mikki »

Tervehdys!

Ensiksi kiitos hyvin toteutetusta foorumista!

Kiinnostuksen aiheina on Suomen sotahistoria ja hylyt. (laiva) Ikää on 29.

Oma piippari on Fisherin 1236x2.
Kalustoon kuuluu myös pari erillaista magneettinaaraa.
Mielestäni vanhempaan materiaaliin liittyen, on erityisen edullista suorittaa kunnon pohjatutkimusta ennen kuin menee summamutikassa piippailemaan. Tosin joskus niinkin voi tärpätä...

Tulen pääsääntöisesti piippailemaan Salon seudulla, jolla asun.

Joten jos täälläpäin löytyy samanhenkistä väkeä, niin saa ilmottautua!
Viimeksi muokannut Mikki, 01 Maalis 2008, 13:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Teletappi
Metallinetsijä
Viestit: 193
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 10:10

Viesti Kirjoittaja Teletappi »

Moi kaikille!

Olen jonkin aikaa lueskellut forumia ja nyt tilasin Villenkellosta ACE 250.
Kerran se vain kirpaisee. Pohjanmaa/Eteläpohjanmaa olisi tarkoitus haravoida tulevaisuudessa. Ehkä muijakin mukaan kaivamaan... :D Kiikarissa on jo muutama kohde. Kiitokset mukavasta palstasta! Joku tovi on vierähtänyt esiteltyjen löytöjen parissa! Ehkä postaan tulevaisuudessa omiakin, jos esittelyn ansaitsevia kohdalle sattuu.
Aloittelija1

Viesti Kirjoittaja Aloittelija1 »

moi olen 14 vuotias. kiinnostaa kaikki tollaset jännät löydöt joten päätin hommata metallinpaljastimen malli garret ace 250.
Viimeksi muokannut Aloittelija1, 02 Maalis 2009, 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sawo
Viestit: 45
Liittynyt: 12 Maalis 2008, 15:29
Paikkakunta: Nilsby

Viesti Kirjoittaja Sawo »

Terve kaikille !

Ajattelinpa tänne heittää juttua kun muutkin sitä harrastaa :)

Ikää 31v, harrastanut piipparointia vasta 1 vuoden... joten innostus on suuri !!!
Löytöjä on tullut joitakin kolikoita (omasta pihasta) ja muutamia avaimia.
Laitteena toimii tälllä hetkellä electronic metal detector ?? eli se halvin mikä esim villeltä löytyy ... Tilauksessa kuitenkin on Garret ace 250.

Toimipaikkana P-SAVO...

Siinä se , ONNEA ETSINTÖIHIN !!!
Avatar
Traveller
Viestit: 46
Liittynyt: 08 Huhti 2008, 18:52

Viesti Kirjoittaja Traveller »

Hmm...kovasti meitä savolaisia täällä foorumilla tuntuu olevan, melkein kerhoksi asti 8) (vink.vink.)
Juups eli täällä tuleva piipparin omistaja v. -81 syntynyt mies ja alueena tosiaan P-savo, päämajana mualiman napa :wink:
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Viesti Kirjoittaja RJR »

LTO (lastentarhanopettaja) jo parikymmentä vuotta. Välillä tuli hankittua koulutus ja kokemusta myös atk-tukihenklönä. Suomessa kaksi täysi-ikäistä pojankoltiaista ja täällä aviossa bergeniläisen Trudyn kanssa. Harrastuksena luonto yleensä ja linnut.pöllöt eritysesti sekä kaikenlainen mekaniikka ja skootteri (Kymco Grand Dink 250). En varmaan tule ikinä aikuiseksi ennenkuin delaan. Kohtalon leikkiäkö lienee mutta työskentelen pedagogisk lederinä päiväkotiosastolla jonka nimi on Ugle eli Pöllö. :D
Tästä foorumista jolla olen ollut jo jonkin aikaa on vain erittäin myönteistä sanottavaa. Kiitos kaikille tonkijoille ikään ja sukupuoleen katsomatta hienosta foorumista ja hyvistä vinkeistä.
Pääsin hiljattain jäseneksi Norsk Metalsökerforenig'iin http://www.nmf.nu/ niin että jos tänne yhtäkkiä ilmestyy norskeja voi
pi olla mun vika :D
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
tutkapartio
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Kesä 2008, 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja tutkapartio »

Terve kaikille.

Tänne löydettiin, kun nuorempana alkanut metallinpaljastusharrastus alkoi taas heräämään voimakkaammin esiin, ikää kertynyt hieman vaille 30 ja ensimmäisen kerran piippaillut 15 vuotta sitten. Kalastaminen kun on hieman jäänyt, niin piti ottaa toinen harrastus jossa mieli lepää.

Tällä hetkellä itsellä käytössä harrastusetsin Garrettin ACE 250 ja tarkoitus olisi rakennella mahdollisesti Delta Pulse jossain vaiheessa. Olisikin mukava, jos täältä löytyisi muitakin paljastimenrakentelijoita joilta voisi mahdollisesti saada apua, vinkkejä ym.

-tutkapartio
Niles
Viestit: 9
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 20:17
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Niles »

Tervehdys

Kaverin Ace 250:lla tuli keväällä piippailtua ja nyt tuli oma keppi hommattua Virosta. Sijantina eteläinen Savo, ikää fyysisesti reilusti kolmatta kymmentä, henkisesti paljon vähemmän. Jos tuntomerkkejä vastaava hyypiö tulee vastaan, niin nykäise ihmeessä hihasta.
Avatar
JK
Kunniajäsen
Viestit: 2165
Liittynyt: 10 Elo 2008, 21:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JK »

Ilmoittaudunpa minäkin lajin harrastajaksi.
Elokuun alussa hankittiin tuo Garrett ace 250 ja kolmen pojan kanssa on siistitty luontoa pullonkorkeista jne. Kovin puheliaiksi nuo tähän asti mykät kylän miehetkin tosiaan rupeavat kun näkevät jonkun heiluttelevan keppiä polunvarressa tai uimarannalla.
Näiden muutamien tuntien jälkeen alkaa tuon Garretin tavatkin tulla tutummaksi.
Viimeksi muokannut JK, 25 Elo 2008, 00:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suomen Metallinetsijät Ry
Avatar
centurion
Innostunut Etsijä
Viestit: 55
Liittynyt: 07 Elo 2008, 20:54
Paikkakunta: 100kunta

Viesti Kirjoittaja centurion »

Heipä. Eli täältä suur-ulvilan alueelta +30v tuore piippailija ilmoittautuu :D 15v olen moisesta värkistä haaveillut ja eilen sellainen tuli sitten ostettua (ml x-terra 30). Ihan ok meni harjoittelu reissu, Pari muodotonta rauta kolikkoa ja 1809 killinki + nauloja, korkkeja, rautasahanterä ja muuta vähemmän kiinnostavaa rautalangan pätkää. Näköjään koukuttaa jo heti alussa tämä piippailu :D Kait siinä sitten tällä erää sen enempää, muuta kuin hauskoja ja mielenkiintoisia hetkiä kaikille luonnon helmassa :)
Tommi78
Viestit: 1
Liittynyt: 30 Syys 2007, 22:22
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tommi78 »

Morjens!

Olen jo kauan seurannut foorumia ja pakko se oli oma piippari tilata.
Olen 30v turun seudulla asusteleva mies ja piipparina toimii Garrett ace 250. Kertaakaan en ole vielä laitetta käyttänyt kun sen vasta postista hain.
Tuntuu olevan jonkun verran turkulaisia (ja lähikunnista) täällä foorumilla joten jos joskus seura kelpaa niin lähtisin mieluusti mukaan remmiin.
Garrett ace 250
Goze
Viestit: 13
Liittynyt: 22 Elo 2008, 17:06
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Goze »

Tervehdys
Olen suht uusi tuttavuus tällä piippailu puolella ja olisin kiinnostunut tutustumaan aiheeseen ja laitteisiin vähän paremmin. Ikää on 26 vuotta ja asustelen täällä Turun suunnalla. Pienen kipinän aiheeseen sain kaverini kertomista piippailureissujutuista. Jos jollakulla paikallisella "piipparilla" on mielenkiintoa, niin voisit ottaa minuun yhteyttä vaikka yv:nä ja ihmeteltäisiin asiaa.

Saa nyt nähdä leimahtaako ja tuleeko laitteen hankinta eteen :)
Avatar
sudenkolo
Metallinetsijä
Viestit: 427
Liittynyt: 09 Helmi 2008, 14:54
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja sudenkolo »

Goze kirjoitti:Tervehdys
Olen suht uusi tuttavuus tällä piippailu puolella ja olisin kiinnostunut tutustumaan aiheeseen ja laitteisiin vähän paremmin. Ikää on 26 vuotta ja asustelen täällä Turun suunnalla. Pienen kipinän aiheeseen sain kaverini kertomista piippailureissujutuista. Jos jollakulla paikallisella "piipparilla" on mielenkiintoa, niin voisit ottaa minuun yhteyttä vaikka yv:nä ja ihmeteltäisiin asiaa.

Saa nyt nähdä leimahtaako ja tuleeko laitteen hankinta eteen :)
Osta ihmeessä ja nalkissa olet jos kipinä jo singonnut.
Garrett Ace 250
opec
Metallinetsijä
Viestit: 160
Liittynyt: 12 Tammi 2009, 18:55
Paikkakunta: kyminlinna

Viesti Kirjoittaja opec »

Tervehdys kaikki metallin etsinnästä kiinnostuneet
Sekä hyvät uudetvuodet kaikille harrastajille sekä muille asiasta innostuneille.Ise olen harrastanut tätä vaihtelevasti n.15 vuotta.Mutta nyt kun uuden sukupolven toimivat ja helppokäyttöiset miinaharavat ovat tulleet
hinnoiltaan ja toiminnaltaan lähes jokaisen saataville,on harrastus omalta kohdalta taas syttynyt uudestaan.
Itse olen varmaan iältäni lähempänä hautaa kun syntymääni.Pyörin miinaharava kädessäni täällä Kotkan ympäristössä
otto von tööpeln
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

opec kirjoitti:Tervehdys kaikki metallin etsinnästä kiinnostuneet
Sekä hyvät uudetvuodet kaikille harrastajille sekä muille asiasta innostuneille.Ise olen harrastanut tätä vaihtelevasti n.15 vuotta.Mutta nyt kun uuden sukupolven toimivat ja helppokäyttöiset miinaharavat ovat tulleet
hinnoiltaan ja toiminnaltaan lähes jokaisen saataville,on harrastus omalta kohdalta taas syttynyt uudestaan.
Itse olen varmaan iältäni lähempänä hautaa kun syntymääni.Pyörin miinaharava kädessäni täällä Kotkan ympäristössä
No tervetuloa vaan mainioon porukkaamme,mikäs piippari sinulla on käytössä tällä hetkellä?
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
opec
Metallinetsijä
Viestit: 160
Liittynyt: 12 Tammi 2009, 18:55
Paikkakunta: kyminlinna

metallin ilmaisin

Viesti Kirjoittaja opec »

No terve,käytössäni on kaverin kanssa puoliksi ostama garret ace 250
tuntuu olevan toimiva ja simppeli laite,tää talvi-aikahan menee valmistautuessa ensi kesän tutkimus paikkojen pohdintaan,no sehän on sekin ihan mukavaa.
otto von tööpeln
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: metallin ilmaisin

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

opec kirjoitti:No terve,käytössäni on kaverin kanssa puoliksi ostama garret ace 250
tuntuu olevan toimiva ja simppeli laite,tää talvi-aikahan menee valmistautuessa ensi kesän tutkimus paikkojen pohdintaan,no sehän on sekin ihan mukavaa.
Garrett ace 250 on hyvä peruspiippari ja monet kolikot,relicit olen saanut garretin avulla kaivettua esille,
kyllähän sillä kelpaa jonkun vuoden piipparointia harjoitella.
Ainakin niin kauan kunnes tekee mieli parempaa ja hinnathan noissa paremmissa tippuvat ajan kanssa. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Tero
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Touko 2007, 20:32
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja Tero »

Tervehdys olen 40v ikinuori mies jota on noin 15 vuotta kiinnostanut metallinilmaisu,ensimmäisen laitteeni eli wiking vk30 hankin kolme vuotta sitten . Yksi kiinnostukseni kohde on sotahistoria. :) :D
Bounty Hunter Quick Draw Pro
Garrett Ace 250
opec
Metallinetsijä
Viestit: 160
Liittynyt: 12 Tammi 2009, 18:55
Paikkakunta: kyminlinna

Viesti Kirjoittaja opec »

joo,aloittaessani tämän harastuksen miul oli se kävelykeppi mallinen ccope mut kyllähän silläkin pullonkorkkeja sekä muuta rantaryönää löyty kyllästymiseen asti.Mut nyt karretil löytyy samaa mut tehokkaammin(Vitsin poikanen)
otto von tööpeln
Vastaa Viestiin