Odottavan aika on pitkä
Odottavan aika on pitkä
Aika matelee kun odottelen kaupungilta lupaa uudelle pellolle.
No josko se lupa tulisi ennen lumia
No josko se lupa tulisi ennen lumia
----------------------------
Ace 350 euro.
Ja jotain muita apuvälineitä...
Ace 350 euro.
Vihreää valoa ja suullinen lupa saatu
Täytyy todeta että ainakin Oulun Kaupungin päättäjät suhtautuvat asiallisesti aiheeseen.
Kiitos siitä!
Sanoisinkin että kun metallinetsintä harrastus kerrotaan asiallisesti sekä tyhjentävästi ymmärtävät molemmat osapuolet toisiaan. Vielä täytyy odotella kirjallinen lupa niin voi alkaa hommiin.
Täytyy todeta että ainakin Oulun Kaupungin päättäjät suhtautuvat asiallisesti aiheeseen.
Kiitos siitä!
Sanoisinkin että kun metallinetsintä harrastus kerrotaan asiallisesti sekä tyhjentävästi ymmärtävät molemmat osapuolet toisiaan. Vielä täytyy odotella kirjallinen lupa niin voi alkaa hommiin.
Ace 350 euro.
Ace 350 euro.
- Pekka Muikku
- Raavas Tonkija
No. ei ihan (siis) kaupungin taholta mutta maanomistajat/ vuokraajat ovat suullisen luvan antaneet on kyllä pitänyt, ja lisää reviiriä saatu. Tottahan toki riippuu siitä mihin lupia hakee, se muistettakoon. Mutta se byrokratia vie aikaa.
ps. tästä läheltä olevat. privana voi lähettää viestiä. varsinkin kun kiinnostaa 1917 tapahtumat.
ps. tästä läheltä olevat. privana voi lähettää viestiä. varsinkin kun kiinnostaa 1917 tapahtumat.
Suve Hiidlane
Ace Garrett 250 + Garret pro-pointer
Ace Garrett 250 + Garret pro-pointer
- Pekka Muikku
- Raavas Tonkija
Kysyin siksi, kun itselläni on luvat tulleet kahdelle paikkakunnalle ja yhdelle seurakuntayhtymälle ihan vain puhelimitse kysymällä. Ei ole tullut mieleenkään, että vielä kirjallinenkin lupa pitäisi saada. Tosin seurakuntayhtymän lupa on sellainen tiukempi, etten käsittääkseni saa ottaa edes toista piippailijaa mukaan... tuli käsitys, että lupa tuli vain, koska maa-alueista vastaava tuntee minut.Rehtori kirjoitti: Mutta se byrokratia vie aikaa.
Itse kysyin muistaakseni heinäkuussa piipparointilupaa eräille Jyväskylän kaupungin alueille. Kovasti puhelimessa oleva viranhaltija tuumaili asiaa ja päätti sitten että asiasta pidetään jonkinlainen palaveri muiden viranhaltijoiden kanssa ja tuloksesta ilmoitetaan sitten puhelimitse minulle. Myöskin kirjallinen lupa tulisi sitten postissa, jos päätös olisi myönteinen. Näin luvattiin, mutta tähän päivään mennessä minkäänlaista ilmoitusta en ole saanut.Pekka Muikku kirjoitti: Eikö suullinen lupa tosiaankaan Oulussa riitä? Onko muilla samanlaisia kokemuksia joltain toiselta paikkakunnalta?
Jos lupa on saatu suullisesti, on viisainta tallentaa luvan antajan puhelinnumero kännykkään. Sieltä sen pian löytää jos joku tulee pellolle luvista urisemaan.
Carrett Ace 250
Garrett Pro Pointer
Garrett Pro Pointer
- Pekka Muikku
- Raavas Tonkija
Jep varsinkin luvanantajan nimi kannattaa pitää muistissa. Luulisin mahdolliselle urisijallekin riittävän, kun kertoo jonkun nimeltä mainitun antaneen luvan ja toisaalta ei kannata viikonloppuisin tai iltaisin virkamiehille alkaa soittelemaan jotain todistaakseen.kalle kirjoitti: Jos lupa on saatu suullisesti, on viisainta tallentaa luvan antajan puhelinnumero kännykkään. Sieltä sen pian löytää jos joku tulee pellolle luvista urisemaan.
Kysymäni peltokohde löytyy kartassa joka on vuodelta 1649. No Kaupungin herra tuumasi että ei hän näe siinä mitään ihmeellistä estettä. Peltoa vuokrataan kesäisin pientilallisille "omakoti viljelijöille" ja he kaivavat pellosta porkkanaa ja minä metalliroskat. Keroin myös että vanhemmissa ja oudommissa löydöissä otamme yhteyttä aina Museovirastolle josko heitä kohde kiinnostaisi. Huomenna pitäisi olla lupa sähköpostissa ja 14 vuorokauden päästä voimassa.
Ace 350 euro.
Ace 350 euro.
- Pekka Muikku
- Raavas Tonkija
Kävin tänään kartoittamassa (HUOM) en kaivamassa ja kyllä kirkkaasti kilisee siellä täällä. Tuntui että olen itseäni kiusaamassa . Toki rautaa on myös kuin rajan tuntumassa mutta huomattavan paljon myös lupaavia signaaleja. Ei oikein tiedä miten päin nukkuu yöllä... Aarreunia .
Ace 350 euro.
Ace 350 euro.
Hienosti hoidettu lupakysely.
Useimmiten suullinen lupa on riittänyt mutta jos on mahdollista niin kaupungeilta ja esim, seurakunnilta kannattaa pyytää kirjallista lupaa. Se selkiyttää asioita jo senkin takia että näissä paikoissa on aina useampia työntekijöitä jolloin voi tulla vastaan tilanne missä yks henkilö on antanu luvan ja toiselle henkilölle on annettu valitus. Hommat voi sillon mennä sielä kaupungin järjestelmissä ristiin jolloin kärsijöinä ollaan aina me. Lupa tai henkilön nimi myös aina mukaan pellolle kuten manittiin.
Yks asia mikä kannattaa myös aina huomioida tällasissa luvissa. Onko lupa vain henkilökohtainen vai saako ottaa kaverin mukaan. Yleensä tulisi aina ajatella että lupa on henkilökohtainen ja olla jopa hieman mustasukkanen siitä eli jos saamallasi lupapellolla on yhtäkkiä joku muukin piippailemassa niin minä ainakin menisin kyselemään onko hänellä luvat kunnossa. Aika usein on tullut sellanen tilanne vastaan että nään jonku piippailemassa pellolla missä olen itse ollut ja kun menen kyselemään niin selviää että hän on sielä vaan sillä perusteella että on nähnyt jonkun muunkin samalla pellolla. Ei niin
Useimmiten suullinen lupa on riittänyt mutta jos on mahdollista niin kaupungeilta ja esim, seurakunnilta kannattaa pyytää kirjallista lupaa. Se selkiyttää asioita jo senkin takia että näissä paikoissa on aina useampia työntekijöitä jolloin voi tulla vastaan tilanne missä yks henkilö on antanu luvan ja toiselle henkilölle on annettu valitus. Hommat voi sillon mennä sielä kaupungin järjestelmissä ristiin jolloin kärsijöinä ollaan aina me. Lupa tai henkilön nimi myös aina mukaan pellolle kuten manittiin.
Yks asia mikä kannattaa myös aina huomioida tällasissa luvissa. Onko lupa vain henkilökohtainen vai saako ottaa kaverin mukaan. Yleensä tulisi aina ajatella että lupa on henkilökohtainen ja olla jopa hieman mustasukkanen siitä eli jos saamallasi lupapellolla on yhtäkkiä joku muukin piippailemassa niin minä ainakin menisin kyselemään onko hänellä luvat kunnossa. Aika usein on tullut sellanen tilanne vastaan että nään jonku piippailemassa pellolla missä olen itse ollut ja kun menen kyselemään niin selviää että hän on sielä vaan sillä perusteella että on nähnyt jonkun muunkin samalla pellolla. Ei niin
Samaa mieltä. Olenkin pohjustanut asian siten että luvan saaneen seurassa voi olla muitakin jos luvan saanut on paikalla. Luvan luovuttanut henkilö kuitenkin on minuun yhteydessä jos jotain "väärää" tapahtuu. Keseppa on asian ytimessä. Siksi, en halua tarkentaa mistä paikasta on kysymys.Keseppa kirjoitti:Hienosti hoidettu lupakysely.
Ace 350 euro.
Ace 350 euro.
Do diin. Täytyy sanoa että ihan heti en ymmärtänyt kirjallista lupaa joka saapui sähköpostiin. . Selvisi että olen vuokrannut koko pellon loppuvuodeksi . No sinäänsä ei haittaa koska tuo kustannus oli 26€ sis alv. Mutta pellon vuokrasin talvea vasten.
Ace 350 euro.
Ace 350 euro.
Kaverit pitää hulluna kun kerroin että vuokrasin pellon Tietenkään en kertonut miksi
Lupa on kylläkin virallisempaa tasoa jos suhteuttaa harjoitettavaan toimintaan.
Luvasta päättivät:
Maanhankintainsinööri
Maataloussihteeri
Toimistosihteeri
Luvasta on ilmoitettu:
Kaupunginhallituksen puheenjohtajalle
Kaupunginjohtajalle
Apulaiskaupunginjohtajalle
Teknisen Lautakunnan Puheenjohtajalle
Teknisen Keskuksen Johtajalle
Ja minä kaivan roskia
Lupa on kylläkin virallisempaa tasoa jos suhteuttaa harjoitettavaan toimintaan.
Luvasta päättivät:
Maanhankintainsinööri
Maataloussihteeri
Toimistosihteeri
Luvasta on ilmoitettu:
Kaupunginhallituksen puheenjohtajalle
Kaupunginjohtajalle
Apulaiskaupunginjohtajalle
Teknisen Lautakunnan Puheenjohtajalle
Teknisen Keskuksen Johtajalle
Ja minä kaivan roskia
Ace 350 euro.
Ace 350 euro.
- kolmijalka
- Metallinetsijä
Josko ostais rotyyliä niin vois pehmentää kohdan josta aikoo kaivaa No on se vielä kaivamiskelpoinen ainakin tämän kuun. Tietääpähän ensisuvena kannattaako tärvätä aikaa siihen. Lähteekö Näätä ensiviikonlopulla katteleen kaverina. Saapastellaan pellolla kuin Romaanit konsanaan
Ace 350 euro.
Ace 350 euro.
- Pekka Muikku
- Raavas Tonkija
- Öhkömönkijä
- Kunniajäsen
Hittolainen, onnittelut pellon vuokraajalle! Olet aika epeli, vaikka vuokraoikeus tulikin vahingossa. Tuotahan voisi oikeasti harkita alueilla, joihin ei välttämättä muuten pääsisi normaaliluvilla... Ei muuta kuin riihikuivaa tiskiin ja tiluksille...
Nyt alkaa nousta löytöjä ja mitä parasta, lähes omilta mailta! Skannaa sitten koko pelto millintarkasti
Nyt alkaa nousta löytöjä ja mitä parasta, lähes omilta mailta! Skannaa sitten koko pelto millintarkasti
Kulunut GM3,
ACE250 ja puhki kaluttu Pro-Pointer
ACE250 ja puhki kaluttu Pro-Pointer