Harrastuspäivä No. 6 - eka hopea!

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
mMeaoww
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Loka 2011, 14:41
Paikkakunta: Kotka

Harrastuspäivä No. 6 - eka hopea!

Viesti Kirjoittaja mMeaoww »

Citytonkijana vietin taas kaksi tuntia kaupungin puistossa (pointterin kanssa tähän olisi mennyt max. 30 min). Skoopin vikinää oppii todellakin joka päivä paremmin tulkitsemaan... Sormus on hopeaa! Luokkasormus 70-luvulta. Tunnistettavien tavaroitten lisäksi nousi vähän mystisempääkin:

Kuva

Isossa rinkulassa on jälkiä takomisesta, mikä lie...

Jokin taskunauriin kannen näköinen myös nousi ylös. Veden alla harjatessa vasta huomasin, että moskan alla on ihan metallin väristä metallia, jossa on verkkokuviointi, keskellä vaikuttaa olevan joku vaakunan mallinen kuvio, mutta siitä ei saa selvää. En tiedä, miten tätä kannattaisi puhdistaa, luulin tuota ensin joksikin ruostuneeksi roskaksi, mutta harjaamalla osa "ruosteesta" irtosi.

Kuva

Puistotiellä ajeli ohi pari kaupungin työntekijää puistotraktrorilla. Menin sitten lapio kourassa kyselemään, että mitä kuuluu ja mahtavatko tykätä huonoa. "Katseltiinkin että sulla on metallinpaljastin". Minä siihen että "joo, ei kai siinä jos vähän pintaa raapaisen" ...Neidit katsoivat toisiaan ja toinen heitti että "sopii, kaikki vaan paljaaks". Ja tirskumista.
CS770XD, Fiskarsin lapio ja suuret toiveet
Avatar
kalle
Metallinetsijä
Viestit: 304
Liittynyt: 03 Huhti 2011, 12:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja kalle »

Citytonkijat pääsee näköjään paljon nopeammin jalometallikantaan kuin me metsämyyrät. Onnittelut ensimmäisestä hopeasta :)
Carrett Ace 250

Garrett Pro Pointer
Avatar
kolmijalka
Metallinetsijä
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Syys 2011, 12:52

Viesti Kirjoittaja kolmijalka »

Tuon kiväärin luodin ymmärtäisin kaupunkilöydöksi jos asuisit Kuopion Petosella :twisted: Siisti sormus.
GM3+ ja Sennheiser HD440 kuulokkeet
ProPointer
Intin "se parempi" kenttälapio
Vanhin kolikko: 50p 1921
Avatar
mMeaoww
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Loka 2011, 14:41
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja mMeaoww »

kalle kirjoitti:Citytonkijat pääsee näköjään paljon nopeammin jalometallikantaan kuin me metsämyyrät. Onnittelut ensimmäisestä hopeasta :)
Hahahah :) Onnitteluista kiitos kaunis... Kyllähän tuo palkitseva löydös oli, vielä aika komeen näköinenkin, samantyyppinen jonka itse joskus kadotin ja sopii vielä omaan sormeenkin :) What goes around, comes around.
CS770XD, Fiskarsin lapio ja suuret toiveet
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Tuo on tosiaan hopeoitu kellon takakansi. Sille ei kannata oikeastaan tehdä mitään. Se ruskea mikä irtoaa on kuparipatinaa ja jos enemmän hankaat niin suurin osa hopeasta katoaa.

Kuparinen rengas on ihan vaan putken pätkä. Voihan se olla et joku on koputellu sitä siinä toivossa että tekis sormuksen siitä.

Onnittelut hienosta hopeasormuksesta
Avatar
teksako
Kunniajäsen
Viestit: 1985
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 17:25
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja teksako »

Suosittelen käyttämään ruuvaria tai vastaavaa siellä puistossa ne sormukset ja kolikot eivät ole niin syvällä että siihen tarvitsee lapiota.Isossapuistossa on esim. niin paljon pulltabeja on ihme jos sieltä seasta jonkun sormuksen muutenkaan löytää. Sama ranta nurmikoilla, Santalahdessakin joku onneton on kaivellut jokusen reiän sinne rannassa oleville nurmiläikille ,tollasia kun alkaa tulla enemmin ei ole harrastukselle hyväksi.
Avatar
mMeaoww
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Loka 2011, 14:41
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja mMeaoww »

teksako kirjoitti:Sama ranta nurmikoilla, Santalahdessakin joku onneton on kaivellut jokusen reiän sinne rannassa oleville nurmiläikille ,tollasia kun alkaa tulla enemmin ei paljon itse kehtaa etsimen kanssa näyttäytyä.
Nyt pitää täsmentää kirjavaa kieltäni sen verran, ettei minulla ole aikomus raivata kaupungin puistoja tai nurmialueita. Tuota puistikkoa, jossa olen käynyt, tuskin moni ihan tavan puistoksi laskisikaan. Siksipä ei ole ihme, ettei sieltä ei ole löytynyt ainoatakaan pulltabia.

Kaupungin puistotoimessa kävin henkilökohtaisesti kuitenkin asiasta juttelemassa ja lupaa kysymässä tietyllä motiivilla. Selvitin mitä jälkiä toiminnasta saattaa aiheutua. Luvan kanssa olen kolunnut tätä aluetta, ihan järki päässä.

Santalahdessa ja parilla muullakin rannalla olen käynyt tänä syksynä pyörähtämässä, mutta ihan rantahiekalla, en todellakaan nurmialueilla, kaislikossa, minigolfradalla tai hotellin pihallakaan.

Mitä yleisesti tulee mielipiteeseesi näkyvien reikien kaivelusta sinne tänne yleisillä paikoilla ja näin harrastuksen maineen suttaamisesta, allekirjoitan kyllä itsekin.
CS770XD, Fiskarsin lapio ja suuret toiveet
Avatar
teksako
Kunniajäsen
Viestit: 1985
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 17:25
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja teksako »

Hyvä hyvä, ei muuta kuin kalaonnea.
Vastaa Viestiin