Vierailulla Mikkelissä

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen

Vierailulla Mikkelissä

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Täytyihän sitä mennä katsomaan ja kokeilemaan millaisia löytöjä Mikkelissä on odottamassa, kun kerran Tallessa on tarjosi tällaiseen mahdollisuuden :D
Taas näki "vanhoja" :wink: tuttuja ja uusia foorumilaisia.

Vaikka ei mitään järisyttävää löytynytkään, niin kuitenkin mieli tuli iloiseksi näistäkin.
Suuret kiitokset kaikille päivästä ja etenkin Tallessa on:lle :P

Löytöni:

Kuva

Kuva
Nousihan se hopeinenkin sieltä.

Kuva
Hieman on saanut osumaa.

Kuva
Hyväkuntoinen 10 Penniä.

Kuva
Samoin toinen puoli.

Kuva
Mistä lie. Radiostako. Löytyi melkein samanlainen pienempikin.

Kuva
Jokin koriste siinä on ollut.

Kuva
Löysin yhden ainoan hylsyn. Tällainen kantaleima.

Kuva
Avainvetoisen taskukellon takakansi? Jotain siinä lukee.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
lapland relics man
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja lapland relics man »

Hienoja löytöjä. Kyllä se aina säväyttää kun löytää jotain mielenkiintoista. Hyväkuntoinen tsiaanki tuo kymmenpenninen, kauniisti patinoitunut :D
Pekka Muikku
Raavas Tonkija

Re: Vierailulla Mikkelissä

Viesti Kirjoittaja Pekka Muikku »

Leijona kirjoitti:Vaikka ei mitään järisyttävää löytynytkään, niin kuitenkin mieli tuli iloiseksi näistäkin.
Ei näköjään turha reissu löytöjenkään puolesta... hopeaakin nousi. Varmaankin tuollaiset porukkapiippailut ovat ihan mukavia sosiaalisen luonteensa vuoksi. Itse olen tavannut vain yhden piippailijan ja hänetkin vain pikaisesti, kun satuin näkemään yhdellä pihapiirillä huiskimassa ja kävin jututtamassa. Työhommissa kun olin ja kiireisenä, niin ei tullut edes kysyttyä josko kiinnostaisi joskus lähteä yhdessä peltoa tms. tonkimaan...
JK
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja JK »

Tässä minun otokseni Mikkelistä.

Viime hetkillä päästiin paikalle. Ensi kesänä kaikki on asfaltin alla.
Kuva

"Haastava" tontin takaosa kasvoi heinää, pujoa ja pajua.
Kuva

Tässä mielenkiintoisemmat löytöni.

Eikös tuo liene jonkinlainen palkinto ammunnasta.
Kuva

Kaksoiskotka napissa.
Kuva
VanhaKettu

Viesti Kirjoittaja VanhaKettu »

Ohhoh hienoja löytöjä. Ei ole itselleni tullut tuollaisia löytöjä vastaan :(
samppa67
Innostunut Etsijä

Viesti Kirjoittaja samppa67 »

Hyvässä kunnossa 10penanen! Hienot löydöt :D
XP Deus II
tosierkki

Viesti Kirjoittaja tosierkki »

[quote="Leijona"]Täytyihän sitä mennä katsomaan ja kokeilemaan millaisia löytöjä Mikkelissä on odottamassa, kun kerran Tallessa on tarjosi tällaiseen mahdollisuuden :D

No perskutirallaa nyt vasta tuonkin älysin, joten olin aivan pihalla ja kaukana. Operatiivisestä harhautuneisuudesta huolimatta löytyi parikellon raaskua ja tinaesineen palanen.
Kuva

Kuva

Kuva
Kaikki mikä ei tapa, vahvistaa!
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen

Viesti Kirjoittaja Leijona »

tosierkki kirjoitti: No perskutirallaa nyt vasta tuonkin älysin, joten olin aivan pihalla ja kaukana. Operatiivisestä harhautuneisuudesta huolimatta löytyi parikellon raaskua ja tinaesineen palanen.
Kävitkö Kirjalan kartanon pellossa?
Siellä taitaa kyllä olla nyt melkoinen työkoneiden vilske, mutta onhan siinä sitä peltoa, jossa ei ainakaan vielä oltu suoritettu maansiirtoa. Tosin se osa peltoa kasvaa melkoista kasvustoa :roll:
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
hoyla
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja hoyla »

Muutama löytö Mikkelistä!
Kiitos Tallessa onille! :D

Kuva

Sotilaan nappi

Kuva

Kopeekka

Kuva

Kuva
XP GoldMaxx Power V4 +WS1,
Gator digger.
tosierkki

Viesti Kirjoittaja tosierkki »

[/quote]
Kävitkö Kirjalan kartanon pellossa?
Siellä taitaa kyllä olla nyt melkoinen työkoneiden vilske, mutta onhan siinä sitä peltoa, jossa ei ainakaan vielä oltu suoritettu maansiirtoa. Tosin se osa peltoa kasvaa melkoista kasvustoa :roll:[/quote]

Ei tullu käytyä Kirjalan pellossa, edes siinä vieressä olevassa kirpparissa ehtinyt vielä käymään kun tulin mökiltä. Olin nimittäin hakemassa niitä kellon raaskuja (taskari hopeata oletan) sieltä vanhan venäjän rajalta noin puolessa välissä Ruokolahtea. :)
Joo ja ne kirjalan pellon etuosan pintamaat on työnnetty reunoille niihin kasoihin kaikkine kolikkoineen, tilalle sitten ajettu paksulti muualta rinteeseen soramaata täytteeksi. Takaosassa taatusti tärppejä, vissiinkin tai saattaapi olla hyvinkin jotta tahi ei. :)
Kaikki mikä ei tapa, vahvistaa!
Tallessa on
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Tallessa on »

Hienoa etteivät esineet jääneet asfaltin alle. Odotin kyllä vanhempia löytöjä paikan historiaan katsoen (asutusta jo 1500-1600 luvulta alkaen) mutta ilmeisesti peltoala johon luvat sain otettu viljelyyn myöhemmin. Kiitoksia osallistuneille ja hengessä mukana olleille . :D
Jerry

Viesti Kirjoittaja Jerry »

[quote="Pekka Muikku"][quote="Leijona"]Vaikka ei mitään järisyttävää löytynytkään, niin kuitenkin mieli tuli iloiseksi näistäkin.
[/quote]
Ei näköjään turha reissu löytöjenkään puolesta... hopeaakin nousi. Varmaankin tuollaiset porukkapiippailut ovat ihan mukavia sosiaalisen luonteensa vuoksi. Itse olen tavannut vain yhden piippailijan ja hänetkin vain pikaisesti, kun satuin näkemään yhdellä pihapiirillä huiskimassa ja kävin jututtamassa. Työhommissa kun olin ja kiireisenä, niin ei tullut edes kysyttyä josko kiinnostaisi joskus lähteä yhdessä peltoa tms. tonkimaan...[/quote]

Miepä voisin joskus lähtee. Katellaan joku sopiva paikka ja ajankohta!
Vastaa Viestiin