Kauden löytöjä.

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
Tuozz R
Viestit: 20
Liittynyt: 13 Loka 2011, 16:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Kauden löytöjä.

Viesti Kirjoittaja Tuozz R »

Hei. Tänävuonna tuli hommattua tuo garrett ace 250 ja sillä tullu nyt haravoitua innokkaasti (mitä nyt on kerennyt). Tässäpä siis muutamia
löytöjä.

Tässä muutamia hylsyjä, kuten Valtion Patruuna Tehtaan hylsyja eri vuosilta
(VPT/33, VPT/60, VPT/66, VPT/71, VPT/43), muutamia italialaisia ja SO43 9mm (sako 1943 9mm räjähdyselohopea nalli).
Kuva

Tässä vielä tarkempi kuva noista italialaisista. Eli SMI 939 ja kaksin kappalein CA B-39. Paukkupanoksia ovat, mutta valmistettu WW2 aikaan.
Ammuttu nuo on myöhemmin, sillä ovat löytyneet armeijan vanhalta harjoittelu alueelta.
[/img]Kuva

Nappi. Olisiko jostain sotilas asusta?



Kuva

jatkuu...[/img]
Avatar
Tuozz R
Viestit: 20
Liittynyt: 13 Loka 2011, 16:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tuozz R »

... Ehkä asetakkiin asennettava vyökoukku.
[img][img]http://s1.postimage.org/2zc33fcsk/IMGP6416.jpg[/img]
:o [/img]
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10508
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Olen itsekin löytänyt muutaman "räkäpään", joiden kantaleima oli sotavuosilta.
Ovat varmaan myöhemmin muutettu räkäpäiksi, kun tuskin sotavuosina on edes harjoiteltu räkäpäillä :roll:
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
kolmijalka
Metallinetsijä
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Syys 2011, 12:52

Viesti Kirjoittaja kolmijalka »

Tuo vyökoukku on sakemannien taisteluvarustuksesta. Olen nähnyt myytävän reproja jossakin nettimyynnissä. Jos tuo nappi on alumiinia niin voisi olla (suomalaisesta?) sotilaan leipälaukusta.
GM3+ ja Sennheiser HD440 kuulokkeet
ProPointer
Intin "se parempi" kenttälapio
Vanhin kolikko: 50p 1921
lapland relics man
Metallinetsijä
Viestit: 377
Liittynyt: 15 Marras 2010, 11:29
Paikkakunta: Lappi.

Viesti Kirjoittaja lapland relics man »

Mukavia löytöjä. ootko käyny sotapaikkoja koluamassa? Napapiirin pukinkylän takana on iso sakujen majoitus alue, itte oon siellä käyny etsiskelemässä kolikkoja ja nuita nappejaki on tullut vastaan.
Avatar
Tuozz R
Viestit: 20
Liittynyt: 13 Loka 2011, 16:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tuozz R »

--------------------------------------------------------------------------------
Mukavia löytöjä. ootko käyny sotapaikkoja koluamassa? Napapiirin pukinkylän takana on iso sakujen majoitus alue, itte oon siellä käyny etsiskelemässä kolikkoja ja nuita nappejaki on tullut vastaan.
Olen kolunnut vanhaa saksalaisten asuinaluetta Rovanimellä Rommelinkentän tuntumasta.
Vastaa Viestiin