spwaw kirjoitti:Voin todistaa Panomiehen kolikot aidoiksi. Olin jopa itse mukana puhdistamassa osaa niitä ja vahasin ne renesaissellakin auttaakseni säilytystä.
Tiedän myös todistettavasti paikan mistä löytyivat.
Ei ne kaikki hänen postauksensa ole viihdykettä
Joopa joo!!
Joulukin on tulossa ja pukkikin on olemassa.
spwaw kirjoitti:Voin todistaa Panomiehen kolikot aidoiksi. Olin jopa itse mukana puhdistamassa osaa niitä ja vahasin ne renesaissellakin auttaakseni säilytystä.
Tiedän myös todistettavasti paikan mistä löytyivat.
25 penniA 1875! Tämä tosin on hankala tapaus, koska kyseessä voi olla meistitäyttymä eikä se "harvinainen" kolikko. Ymmärsin että ainoastaan kuntoluokaltaan 1+ oleva 1875 kolikko on arvokas.
1p 1867 suorilla nauhoilla! Peltolöydöissä nauhat ovat hankalia mutta satuin löytämään samana päivänä kaksi 1867 jossa toisessa suorat ja toisessa kaarevat, muuten en olisi tajunnut kumpi on kumpi.
Kuvista on tosiaan aika hankala tunnistaa, käytin n. 10x15 cm kokoista suurennuslasia tähän
appenzell kirjoitti:1p 1867 suorilla nauhoilla! Peltolöydöissä nauhat ovat hankalia mutta satuin löytämään samana päivänä kaksi 1867 jossa toisessa suorat ja toisessa kaarevat, muuten en olisi tajunnut kumpi on kumpi.
Kuvista on tosiaan aika hankala tunnistaa, käytin n. 10x15 cm kokoista suurennuslasia tähän
Kyllä tuo näyttäisi suoralta nauhalta, mitä mieltä muut ovat?
Kuten tuossa edellisessä viestiketjussa mainitsin niin tämä 1p 1867 suorilla nauhoilla on tyypillistä tuo että vasemman puoleinen nauha selvästi heikommin näkyvissä, joten tuossa appenzellin kolikossa ei pitäisi näkyä
tuossa kunnossa olevassa kolikossa nauhaa lainkaan. Itse väittäisen että kyseessä ei ole suorilla nauhoilla oleva penni. tietysti makro kuva selventäisi.
XP Deus
Gotland, Søren Norby, skilling (Christian II, 1518 - 1523), Lyöty Kuusistonlinnassa
karhu72 kirjoitti:Maalöydöistä on aina hankalaa tunnistaa pieniä yksityiskohtia, tässä linkki aikaisempaan viestiketjuun johon liitin kuvan ja selvityksen tuosta variantista. http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... highlight=
Kuten tuossa edellisessä viestiketjussa mainitsin niin tämä 1p 1867 suorilla nauhoilla on tyypillistä tuo että vasemman puoleinen nauha selvästi heikommin näkyvissä, joten tuossa appenzellin kolikossa ei pitäisi näkyä
tuossa kunnossa olevassa kolikossa nauhaa lainkaan. Itse väittäisen että kyseessä ei ole suorilla nauhoilla oleva penni. tietysti makro kuva selventäisi.
Pitää huomenna yrittää saada paremmat kuvat noista mun -67 kolikoista. Nauhat ovat tosiaan hankala juttu, varsinkin peltokolikoissa.. Hyvä että on tällainen foorumi jossa voi keskustella asiasta ja on monta tuomaria
spwaw kirjoitti:1910 5 penniä Mikähän on kuntoluokka ?
Joka tapauksessa olen nyt top 60 jäsen !!!!!!
Harvinainen 5 penninen, mistäpäin löytyi ja millä laitteella,
olis mukava tietää?
Voitaisiinko sopia että nämä tiedot kerrotaan, ei tietenkään mitään
tarkkoja koordinaatteja, paikkakunta riittää.?
Tähän listalle hyväksytään vain metallinpaljastimella löydetyt kolikot.
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry